Sony Ericsson Xperia X10 "Rachael"

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av mannyb, 18 jul 2009.

  1. McGilljam

    McGilljam Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2009
    Inlägg:
    519
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Håller med dig där Robban.
    Jag anser ändå att Saab ÄR svenskt, ty i grund och botten är det ett svenskt varumärke. Kör själv en 9-3 SC och är sjukt nöjd med bilen.
    Ehuruvida jag litar på denna nalle som har namnet Xperia med sig, det tvistar mina inre tomtar om fortfarande.
    X1 var rent skit och jag trodde på den när jag köpte den kontant. Nu vet jag bättre. Ta till exempel FM-radion i X1'an. Den drog lika mycket ström som att lyssna på streamad radio via 3G-nätet. Vansinne.

    Har läst att X10 har FM även den, och jag hoppas att dom har rättat till det misstaget. Det verkar vara en väldigt lovande lur, men att det står Xperia gör mig osäker.
     
  2. Crister

    Crister Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2009
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  3. goa200

    goa200 Kid Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 jun 2009
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    Kom ihåg att alla priser än så länge är ren spekulation.
    Men med priset på x2 i åtanke lär x10 hamna ganska högt. lätt över 7 000 iallafall. tror inte den kommer bli prisvärd.
     
  4. Jon

    Jon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2009
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Undrar fan inte om japanesen vid frukosten i lund i morse satt med en X10. Hajade till eftersom den var rätt stor. Lite för stor för mig om jag ska vara ärlig, och japanesen stoppade den i bakfickan så kanske tyckte han också att den var stor.???
     
  5. _jonte

    _jonte Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2009
    Inlägg:
    227
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Mycket möjligt då testmobiler "123" varit ute hos utvecklare i flera månader. Nu är de ju inte lika hemliga längre heller, så då kanske de vågar sig ut med dem i dagsljuset. :P

     
  6. M203

    M203 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2009
    Inlägg:
    680
    Mottagna gillanden:
    267

    MINA ENHETER

    Ja, givetvis har prototyperna funnits väldigt länge på SEMC... När en produkt officiellt har lanserats får de användas utanför kontoren. Dock får de inte hållas eller pillas på av ickeanställda förutom vid events där man förevisar den. Ta bussen mellan SEMC i Lund och Centralen så kommer ni få se tillräckligt med X10. Eller så går ni till SEMC och går in i huvudhuset så får nu också se tillräckligt med X10...
     
  7. Majkey

    Majkey Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2009
    Inlägg:
    211
    Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Vimla!

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
  8. M203

    M203 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2009
    Inlägg:
    680
    Mottagna gillanden:
    267

    MINA ENHETER

    Lite lustigt att det är en X10 som används i reklamen för SVT play i mobilen...
     
  9. krutbjörn

    krutbjörn Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2009
    Inlägg:
    302
    Mottagna gillanden:
    101
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S5e
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Wear Active2
    Vad tror ni, X10 vs. Nexus One, spelar de i olika ligor eller konkurrerar de om samma köpare?
    Själv tycker jag att det vore trist att hamna med en daterad telefon som inte uppdateras mjukvarumässigt, samtidigt är X10 flera klasser vackrare (det är nu intresset för detta sker på bekostnad av relationer...) än "Googletelefonen". Allt det vita, knapparna, den rena baksidan...
    Hur tänker ni? Hur viktig kommer en bred community, vilket Nexus One lär få, vara för er?
     
  10. Skerved

    Skerved Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2009
    Inlägg:
    702
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    För mig är det bra mycket viktigare att jag får en telefon som håller i ett par år, dvs en telefon som får uppdateringar än att den är jättesnygg. Jag har haft min andel telefoner med bristande och ut-daterad mjukvara.
    Jag tror dock att det kommer finnas köpare för X10 då dom erbjuder ett skal och egna applikationer som HTC gör med sitt Sense. Men jag är inte så säker på snabba uppdateringar (eller några alls) när en ny version av Android släpps.
     
  11. bjoli

    bjoli Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    1 713
    Mottagna gillanden:
    119

    MINA ENHETER

    Det är mycket prat om uppdateringar men jag tror att majoriteten av alla telefonanvändare mest är intresserade av utseendet eller t.ex. en skaplig kamera. Jag tror X10 kan bli en bra lur om hårdvaran utnyttjas på rätt sätt.

    Vi nördar som är lite mer än hälsosamt intresserade och klagar och kräver uppdateringar är nog inte så många statistiskt sett och det finns ju alltid custom-ROMar för den som rootar.
     
  12. nalle

    nalle Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2009
    Inlägg:
    125
    Mottagna gillanden:
    104

    MINA ENHETER

    2 kvartalet

    verkar som den inte kommer förrän 2 kvartalet....

    Toronto , January 5, 2010 – Canadians will be among the first in the world to experience open and integrated social media, communication and entertainment with the launch of the Sony Ericsson Xperia ™ X10 phone, which will make its North American debut first in Canada , exclusively from Rogers . The Xperia ™ X10 is expected to be available in the second quarter 2010.


    Jupp SE är sig likt.. betyder nog till sommaren.... :(
     
  13. goa200

    goa200 Kid Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 jun 2009
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    Tror nog SE kör sig själva i botten med en sån sen rls när nexus one kom precis nyligen. Tror SE är like döende som SAAB
     
  14. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 710
    Mottagna gillanden:
    44 705
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Satt precis och läste denna nyhet, vet dock inte om man skall ta dem på orden. SE är ju stationerade här i Norden och det vore märkligt om man inte kunde få ut den här i något snabbare takt - om inte annat för att det är en liten och kontrollerad marknad. Att släppa en telefon med får många barnsjukdomar i stora volymer kan ju bli en dyr historia att fixa, något de fått erfara med speciellt en av deras två nyligen lanserade telefoner.

    Å andra sidan talar SE:s historia inte alls för att telefonen skall komma ut i tid, de har väl sedan lång tid tillbaka inte lyckats hålla några utlovade datum ens nästan.
     
  15. Sep

    Sep Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2009
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Enligt min mening är X10 tio tusen gånger snyggare än Nexus One. Nexus One ser ut som en fjärrkontroll till en Finlux-teve. Jag har klämt lite på en X10 här i Lund och känslan är grym - byggkvaliteten är mycket hög.

    Jag har testat Android 1.6 på en Acer Liquid och jag förstår varför SE har fått specialutveckla på mycket på X10 i egen regi. Det finns massor med smarta små funktioner i SEs gamla telefoner som inte alls är implementerade i varken Android 1.6 eller 2.x, framför allt i messagingdelen men även Bluetooth, synkning etc.

    SEs problem är att dom är stora och långsamma. Hoppas att de klarar releasetiden och att de snabbt kommer upp i 2.x på X10 och de telefoner som kommer i röret efter. Det är vinna eller försvinna som gäller för SE nu.

    De flesta forumdebattörer och bloggskribenter är ganska teknikorienterade - och är sjukligt fixerade vid programversioner och customization av telefoner. Det är dock inte den här typen av funktionalitet som kommer sälja telefoner åt SE eller Nokia eller någon annan. 95% av alla användare vill bara ha en fungerande telefon och bryr sig inte ett skit om 2.x eller multitasking eller rootning eller annat. Tänk på alla sjuuuukt nöjda iPhoneanvändare som inte ens vet om att deras telefon inte har multitasking.

    Användaren vill ha en enkel och snygg telefon som kan ge smartphonefunktioner utan tekniskt pill. Det är iPhones stora styrka.
     
  16. Jonsson

    Jonsson Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    160
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Men upplevs inte X10an som relativt stor? Har tyckt att den sett riktigt klumpig ut när man sett den på bilder m.m. De är ganska teknikorienterade, visst... Men sen så kommer den ju hur som helst att jämföras med de produkter som finns ute i samband med att den släpps - det kan man ju inte komma ifrån.
    Så hur fin och ombyggd X10an må vara, så kommer det att finnas/finns det redan det mesta ute, så om man inte är relativt snabba att lansera eller kommer ut med ett väldigt väldigt bra pris så är man redan omsprungna - upplevelsemässigt också
     
  17. krutbjörn

    krutbjörn Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2009
    Inlägg:
    302
    Mottagna gillanden:
    101
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S5e
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Wear Active2
    Visst säger de något om AMOLED-display 0:25 in här: http://www.youtube.com/watch?v=_uHX3xh7XGU?
    Det kanske är allom bekant, men var för mig en nyhet. Svart är det nya svarta! Sedan ska väl AMOLED dra mindre ström?
     
  18. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 710
    Mottagna gillanden:
    44 705
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Enligt Sony Ericssons white paper för X10 (Ange captcha och tryck OK) så har skärmen följande spec:

    Main screen
    Colours 65,536-colour TFT (Skall egentligen vara 16M - inte uppdaterat ännu)
    Resolution 480x854 pixels
    Size (diagonal) 4.0 inches
    Scratch-resistant Yes. Shutter proof sheet on mineral glass
     
  19. krutbjörn

    krutbjörn Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2009
    Inlägg:
    302
    Mottagna gillanden:
    101
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S5e
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Wear Active2
    Aw, så tråkigt. Fint att du har koll!
     
  20. blitz

    blitz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    265
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Om man kollar på http://blogs.sonyericsson.com/products/2009/11/05/answers-to-some-of-your-questions/ så står det dock att den ska bara ha 65k, är det fel?