Fråga: Sony Flipcover SCR12 vs Krusell Malmö, vilken är bäst?

Diskussion i 'Sony' startad av nicklas_718, 10 nov 2014.

  1. nicklas_718

    nicklas_718 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2010
    Inlägg:
    411
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Hej,
    Passade på att köpa mig en tablet Z2 förra veckan och är grymt nöjd hittills. Blev inte sämre av att man fick tillbaka 450kr också :) Funderar på att köpa ett fodral till Z2:an men har svårt för att bestämma mig för vilket och som det ser ut nu så står det mellan Krusell Malmö och Sonys original fodral. Vilket rekommenderar ni?

    Har lagt på ett härdat glasskydd i fall det spelar någon roll för passformen.

    Tacksam för svar!
     
  2. Sweetleaf

    Sweetleaf Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2011
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    114

    MINA ENHETER

    Har ett Krusell Malmö och jag har inget att klaga på men då har jag inte provat Sonys egna
    Har däremot ett Sony original på mobilen och är de liknande till paddan skulle jag gissa att det kvittar vad du väljer
     
  3. liath

    liath Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    477
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Jag är supernöjd med mitt Sony Cover faktiskt, känns som bra kvalité och en del smarta lösningar för att låta plattan stå. Ett bra köp enligt mig.
     
  4. Parika

    Parika Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 dec 2010
    Inlägg:
    182
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag har också ett Sony Cover och är jättenöjd...men har varken sett eller testat Krusell. Dock är det så att med senaste 4.4.4 uppdateringen så fungerar det inte längre så att skärmen stänger av sig när man stänger locket. Inget stort problem då det räcker med en lätt knapptryckning på power-knappen. Men lite irriterande. Tydligen ett känt fel så vi får väl hoppas på en fix i kommande uppdatering.
     
  5. nicklas_718

    nicklas_718 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2010
    Inlägg:
    411
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Tack för svaren!
    Ser att de ligger på ungefär samma pris just nu så det lutar mot att det blir original caset.
    Men att auto-wake inte fungerar borde väl även gälla för Krusell caset?
     
    Last edited: 11 nov 2014
  6. Sweetleaf

    Sweetleaf Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2011
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    114

    MINA ENHETER

    Auto wake på Krusell funkar ialf fint än på min
     
  7. nicklas_718

    nicklas_718 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2010
    Inlägg:
    411
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Uppdatering:
    Köpte original caset från Sony och är riktigt nöjd. Visst det adderar vikt men det var väntat. Kvaliteten känns gedigen och passformen är perfekt.
    Gällande auto-wake så fungerar det, dvs plattan vaknar när man öppnar locket dock så slocknar inte skärmen när man stänger locket.
     
    Parika gillar detta.
  8. Heffaklump

    Heffaklump Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Någon som ett bra ställe att jämföra och köpa någon av dessa från? Har varit runt i lite butiker och dom verkar inte ha några som är anpassade just för Z2an....