Sony köper ut Ericsson ur Sony Ericsson?

Diskussion i 'Sony & Sony Ericsson Allmänt' startad av Concha, 6 okt 2011.

1. KingLouie

KingLouie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    iPhone 5s
    Platta:
    iPad mini
    Övrigt:
    Chromecast
    Du kanske skulle ta reda på fakta innan du häver ur dig en massa påståenden.

Last edited: 27 okt 2011
    Herman8 gillar detta.
  2. Herman8

Herman8 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

,.-

Last edited: 28 okt 2011
  3. Bobby83

Bobby83 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    361

MINA ENHETER

Eh vad pratar du om? Hatet mot Sony är inte pga att folk inte får piratkopiera spel. Utan att Sony sålde en konsol som dom marknadsförde möjligheten att köra Linux på. Sen ett par år senare när folk köpt sina PS3 just för att det går att köra Linux så släpper Sony en uppdatering som raderar den möjligheten

Därför har dom blivit stämda för falsk marknadsföring. Och jag hoppas dom åker dit rejält. Aldrig gillat Sony pga att dom mjölkar konsumenten på sina dyra proprietära tillbehör som ändå alltid misslyckas (md, UMD, minneskort) men att rent ut ljuga för sina kunder och stämma dem för att dem vill ha en funktion som dom betalat för är riktigt lågt.

4. Exodite

Exodite Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Den avsaknad av insikt i den här debatten är slående.

GeoHot upptäckte att Sony hade tagit signifikanta genvägar i krypteringen av PS3an. Detta kunde utnyttjas till att piratkopiera mjukvara, ja, men även till att återställa ursprunglig funktionalitet som 'Other OS' som Sony berövat existerande användare på.

Poängen är att Sony kunde ha fixat sitt egenskapade säkerhetsproblem, istället valde de att stämma GeoHot för att ha upptäckt och publicerat detta. Naturligtvis helt verkningslöst, förutom att späda på det redan existerande hatet från konsumentera, eftersom koden redan fanns ute.

Sony visar gång på gång sin totala oförståelse inför sina konsumenter, det har ingenting med piratkopiering att göra.

5. Herman8

Herman8 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

hmm undrar varför dom tog bort den möjligheten?!

Sent from my LT15i using Tapatalk

6. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Ok, denna tråd handlar om att SONY köper ut Ericsson, inte piratkopiering, så ja, tycker nog Herman8 kommentar är lite utanför trådens ämne. Sedan så är det ju inte alls korrekt att folk ogillar Sony för att man vill kopiera olagligt. I sverige har vi t o m den rätten att göra detta helt lagligt, för eget bruk, vilket då SONY olagligt stoppar. Men som sagt, nu lämnar vi det käbblet om piratfrågan till ämnet tycker jag. Och Herman8, SONY tog officiellt bort möjligheten för att de ansåg att säkerheten blev bristfällig för konsolen. Tror inte det officiellt var möjligheten till kopiering i sig som var orsaken. Inofficiellt möjligen, men som sagt, i Sverige är det lagligt att kopiera till sig själv för eget bruk.

Jag börjar iallafall få en liten känsla att SONY inte riktigt vill ta bort SONY ERICSSON känslan i sina nya produkter, utan ha det kvar. Därför kommer Lund vara kvar. Det är möjligt att de märkt fördelarna med Ericssons sida. Det Sony är ute efter är nog enbart att få bort namnet Ericsson efter sitt SONY, så de kan stoppa sina produktnamn efter så alla känner igen sig. Möjligen kanske det inte är så illa. Om Lund och svenska delen av SONY får fortsätta besluta om saker som öppenhet o s v, så kanske det inte blir så illa? Fast skall ärligt erkänna, är så jädrans kluven till det hela. Så kluven att NOKIA N9 t o m börjar dyka upp i tankarna som nästa mobil.

Last edited: 27 okt 2011
  7. chuck norris

chuck norris Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

sony ericsson har ju verkligen gjort ett uppsving det senaste året. Och att de även visar vinst nu så tidigt efter katastroferna i japan är ju knappast något sony inte är helnöjda med.

Jag tror snarare att de är så jäkla nöjda över produkterna nu så de vill äga hela produktionen. De köper just nu i startgroparna eftersom det skulle bli mkt. dyrare efter att SE gått om samsung i utvecklingen. ;)

Förövrigt så tycker jag att sony är ett grymt företag, kolla bara på Playstation Vita. Sony kan hårdvara ^^

8. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Tänkte precis på en sak. Alla mobiler som SE utvecklar just nu, är ju faktiskt SE-mobiler. Arc S blir ju egentligen in SE sista lur. Dualcoren kommer troligen ut under namnet Sony Ericsson. Sony tar ju bara över företaget i januari, men namnet försvinner ju inte då. Så man kan nog klippa en sista Ericsson lur. :-)

9. charta77

charta77 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Förhoppningsvis så vi fortsättningsvis även får någon annan design än den som Apple banade väg för.

Där designen skiljer mer än radien för hörnen.
    Nej min avsikt är inte att styra över tråden till en diskussion om patenter. ;)

Sent from my ST18i using Tapatalk

10. Ironghost

Ironghost Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

3G by Ericsson - YouTube
    När kan videon vara gjord? 1999-2002?

Äh, /// Ericsson har nog redan satt ihop ett utvecklarteam som tar fram nästa generations mobiltelefon. Troligtvis helt olik dessa "kladdplattor" som säljs idag.

Nåja, drömma är än så länge lagligt..

/Ironghost

11. JoeH

JoeH Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Nopp.
    Har just lämnat in en ansökan om patent på drömmar.
    Om några veckor kostar det också :P