Sony rekommenderar att inte uppgradera till ICS 4.0, som släpps i mitten av april

Diskussion i 'Sony & Sony Ericsson Allmänt' startad av dragontrumpetare, 30 mar 2012.

?

Anser ni att Sony har utlovat en fungerande ICS 4.0 uppgradering på 2011 års lurar?

1. Ja, det var därför jag köpte luren. Känner mig lurad.

16 röst(er)
    53,3%
  2. Nej, för mig är det inte viktigt. Bara den funkar som jag vill

14 röst(er)
    46,7%
  1. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    ja, det låter ju onekligen lovande. Å filmen som Holck visade upp rullar ju ICS på bra. Så, det är kanske inte så illa, men saknar min lur iallafall, som är på reparation för sprickbildningsproblemet.

2. Ping

Ping Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Ska lätt uppgradera till ICS o avinstallera alla jäkla bloatware program Sony skickar med. Funkar de fortfarande inte, kommer jag troligen roota telefonen.

*Edit 2012-04-13*
    YAY äntligen kan man inaktivera alla bloatware som Sony skickar med, synd att man inte kan avinstallera dom helt dock.

Last edited: 13 apr 2012
  3. [SIC]

[SIC] Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Pundig omröstning :ehm:
    Anser ni att Sony har utlovat en fungerande ICS 4.0 uppgradering på 2011 års lurar?
    Ja, det var därför jag köpte luren. Känner mig inte lurad alls, utan helnöjd.

4. dragontrumpetare

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Tja, nu så här efteråt, så kan jag nog hålla med dig. Men då var det en realitet. Nu så ser ju ICS ut att fungera mycket bättre än vad Sony faktiskt själva utlovat.

5. mixxno

mixxno Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11
    Riktigt smart drag av Sony att faktiskt gå ut som de gjorde med att det kommer finnas vissa fördelar med att stanna på GB, vilket nu gör att man har "lite" mer tolerans för eventuella nackdelar med ICS.

Hur som helst så har de gjort ett bra jobb så här långt. Jag hoppade på ICS direkt utan att wipa och jag har inte haft något enda fel eller någon anledning att klaga. En del som skrivs om buggar osv för vissa tror jag är självförvållat genom för mycket rootande och pillande utan att man vet vad man håller på med... Själv har jag inte root.

Grymt Sony (SE)!

6. [SIC]

[SIC] Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Hade faktiskt inget problem alls med ens betan utöver ramhanteringen (multitasking), vilket löstes med V6.

7. dragontrumpetare

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Jag är själv glatt överraskad, för visst funkar luren fruktansvärt bra. Däremot är det inte lika bra med Sony tillbehör t ex LiveDock som är knappt duglig längre när många funktioner plötsligt ramlat bort.

8. vetten

vetten Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Är likaså väldigt nöjd med ics till arcen. Min fungerar bättre efter än före. Kan kanske bero på att många program är borttagna. Är faktiskt så nöjd med den att min expira s fått vara i skrivbordslådan ett tag. En mycket bra funktion är att man kunde välja stor text i hela telefon vilket gör det lättare o snabbare o hantera den. Sen tycker jag det är synd att de inte utvecklade arcen istället för att göra en helt ny design då arcen är lättare mindre i formatet o tunnare med andra ord smidigare att jobba med än expira s.

9. mimmi2

mimmi2 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag kan härmed tala om att jag har uppgraderat till 4.0 på min Sony Ericson experia Arc S och jag är inte nöjd ..mobilnätet stängs av .. om om man vill ha tillbaka det gamla 2.3 .. får man lämna in telefonen på en nedgradering för 395 kr

10. nioh

nioh Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    91

MINA ENHETER

Prova att återställ programvaran och installera om ICS en gång till, för det problemet du har är nog inte avsikten med ICS.