Samma här, jag upplever en enorm batteri-boost. Har hänt att jag låtit klockan ligga, och efter ett par dagar är det fortfarande 50% kvar ungefär.
Nix, men du kan ju alltid ha en extra pulsmätare och koppla till telefonen...och så finns ju GPS inbyggt.
Svarta silikonarmbandet..... eftersom vi inte verkar få se röken av "konverteringen" för att sätta på egna armband funderar jag faktiskt på möjligheten att göra en egen konvertering av det svara vanliga silikonarmbandet. Klippa av, borra hål för metall-pins. Nu ska man bara våga. Vad tror ni?
Bifogar en URL: http://www.ebay.com/sch/Smart-Watch-Accessories-/180899/i.html?_from=R40&_nkw=Sony+Smartwatch+3 Det är en sådan här ni tänker på?
Gillar SWR50 och klurar på att uppdatera armbandet, men jag tycker att 600kr är väl mycket för dendär hållaren. Likaså 1000kr för metallarmbandet, som visar sig vara i plast(!) Alternativet är ju att byta klocka, men då kostar det ett par tusenlappar minst och man slipper ha GPS haha...
Har problem med att jag inte får alla notifikationer till klockan. Framförallt samtalen. Ringer det i telefonen syns inte det på klockan. När jag dock väljer att testa en samtalsnotifikation från Android wear appen i telefonen så syns detta på klockan. Mejl, sms, whatsapp osv funkar på klockan. Testade även att installera wear launcher på klockan men appen i telefonen hittar inte klockan och kan inte synka. Är det nåt jag missat nånstans?
Detta funkade tyvärr inte för mig med notifieringen av telefonsamtal. Dock så hoppade wear launcher igång nu och verkar funka. Fortfarande då jag kör samtalsnotifikation via android wear appen i mobilen så visar det på klockan, men inte när man faktiskt ringer till mobilen. Då händer inget.
Har du provat att formatera klockan och ta bort den från telefonen. Lägg till den igen och testa. Jag bara spekulerar men prova.
Ja det gjorde jag för någon dryg vecka sedan och det har inte funkat sedan dess, men vi testar igen nu får vi se
Det står även att navigation och andra funktioner på klockan inte fungerar förrän man aktiverar platstjänst på klockan. Vad är det för övriga funktioner? Google now? Jag har inte plats aktiverat nämligen, men det borde ju inte ha med telefonsamtalen att göra i alla fall.
Har du senaste versionen av Android wear? Det kom en ny i helgen. Nu funkar kontakter i klockan igen.
Stamina? Vet jag nog inte ens vad det är? Vart skulle jag ha det aktiverat? I mobilen eller i klockan?
Sorry. Trodde du hade en xperia telefon. Men det är i telefonen det finns. Det heter lite olika i olika telefoner. Men strömsparläge typ.