Någon som har koll på hur länge man kan köra som ren träningsklocka med GPS på? Klarar den långpass på 4-5h? 799:- som den ligger på nu låter billigt om den funkar som träningsklocka.
Jag har använt Sony Smartwatch 3 med GPS och musikuppspelning i lite mer än 2 timmar och då har batterinivån var nere på strax över 50% 4-5h låter med andra ord som smärtgränsen, men då ska vi göra klart att musikuppspelning givetvis drar mycket batteri. Om du enbart kör GPS och stänger av allting annat som Bluetooth mm så kan man säkert klara av 5h. Jag tycket helt klart att Sony Smartwatch 3 är en av de mest prisvärda träningsklockorna, även tillsammans med ett par Jabra pulse-hörlurar (för att få pulsmätning) är det fortfarande billigt och då får man möjligheten att springa med GPS, pulsmätning och musik via en streaming-tjänst (som ingen traditionell träningsklocka klarar) Annars är ju TomToms träningsklockor billiga.
Ja, det går bra - bara du använder appen Ghostracer. Läs mer i denna tråd: https://swedroid.se/forum/threads/pulsband-till-smartwatch-3.145955/
har kört med min smartwatch 3 i snart 1 ½ år som träningsklocka. Funkat prima. Nu när jag skulle byta mobil och para om klockan har jag fått problem med permissions till gps:en. Via ghost racer appen alltså. Vet inte vad som är galet. Några ideér?
Du kan köra vilket 24mm-band som helst om du har en sådan här adapter: https://www.ebay.com/sch/i.html?_od...nkw=Sony++smartwatch+3+strap+adaptor&_sacat=0
Kör musiken i denna med hjälp av Google play. Laddar upp egna Mp3 dit och kör. Sedan igår fungerar inte det längre...någon som har samma problem?
Då jag köpte klockan för under 600 kr tycker jag detta var lite onödigt dyrt Finn bara vitt där, dum färg.
Mig veterligen kommer du inte billigare undan än 272 kronor annat än om du hittar en begagnad klocka med bandet
Har du telefonen på svenska? Har för mig att klockan använder samma som telefonen. Men osäkert på AW1.x.
Någon som kör Strava? Min lägger av med jämna mellanrum så jag får installera om. Däremellan funkar det bra. Funkar kanske en månad åt gången.
Nån som fortfarande använder denna klocka till vardags? Köpte Samsung s3 frontier igår och tänkte uppdatera mig .Packade ner den efter en timme .sonyn är så mkt smidigare att använda. Samt mindre .
Jag bytte också till en Frontier för ett år sen. Men är faktiskt inte lika nöjd med den som jag var med Sonyn. Enda jag saknade på Sonyn var pulsmätning och ett snyggare utseende, men annars var jag helnöjd med den. Samsungen är inte lika användarvänlig, stödjer inte lika många notiser/appar och spotify dummar sig hela tiden med att börja spela musik genom klockan på högsta volym om man nekar eller inte svarar på ett samtal. Sjuk bugg som dom inte bryr sig i. Så man kan inte ha med den på jobbet på möten tex... Nää, Sony får ta å skaka fram en ny snart !
Jag kör fortfarande Sony. Köpte en S3 Frontier men bytte tillbaka p.g.a. Wear OS och smidigheten (storleken) med Sony.