Har börjat vänja mig nu. Tycker dessutom att uppdateringen för med sig en rad nya och bra funktioner, men som sagt, klart bättre flyt innan uppdateringen.
Kan man svara på samtal i denna? Ni kanske sett att man kan det i Sonys talkband. Hur fungerar det då i så fall? Måste man ansluta Bluetooth headset eller går det prata ändå som i talk?
Det som händer när du svarar via klockan är att samtalet i telefonen sätts igång, som att du svarat på telefonen alltså. Sen om du har bluetooth hörlurar till klockan eller headset till telefonen tar jag förgivet att samtalet går via dem...
Då blev det en beställning av både smartwatch och smart talk band. Får hoppas att man kan ha båda kopplade
Så talken går via lifelog mm. Och klockan till annat. Ska bli intressant. Hur gör man med den vanliga 90 000 kr klockan man har då? Någon som hittar några test eller något til dessa saker?
Haha... nja inte riktigt. Talken går via denna appen: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sonymobile.hostapp.swr30 Smartwatchen går via denna: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.wearable.app Och 90000 kronors-klockan får du väll ha... runt fotleden?
Har hört lite olika om denna modell, och måste därför fråga... Hur är det med språket? Är det endast Engelska eller kan man välja språk? Har en SW2, men den kör inte på Android Wear och därför fick den automatiskt samma språk som var inställt på telefonen (Svenska). Om det nu går att välja och ställa in språk, gör man det på SmartWatch eller i Android Wear? Anledningen till att jag frågar är att jag såg den för 2000:- (inkl. frakt) på Amazon, men vill helst inte ha alla menyer på främmande språk. Engelska får väl vara ok om man sparar 500:-, men om det går att få Svenska skulle det uppskattas. Men den kanske får samma språk som på telefonen automatiskt, eller? Hoppas någon kan ge ett vettigt svar.
Ingen enhet med Android Wear oberoende av tillverkare har svenska som språkval. Endast engelska + några andra språk.
Tack. Det var de jag undrade. Då spelar det igentligen ingen roll varifrån man beställer klockan. Sen får man se om alternativet "Svenska" kommer som språk i framtiden.
Jag vill kunna svara bättre än vad jag gör, men jag har engelska som systemspråk på mobilen därav också på klockan. Kommer ihåg att jag hade telefonen på svenska ett tag, då fick jag faktiskt upp svenska delvis även på klockan. Röststyrning fungerade inte, men när man skulle svara på SMS fanns vissa svenska fraser med i listan, typ, ja, nej, kanske, okej, vi hörs, ringer dig sen. Samma när man inte kunde svara på ett samtal kunde man välja att skicka ett svenskt meddelade i en liknande lista, men då typ, kan inte prata ringer dig sen osv... Menyerna var dock fortfarande på engelska har jag för mig...
Nä det spelar ingen roll varifrån du beställer den. Om Svenska kommer som systemspråk i wear är upp till Google och jag tror inte att det är högprioritarat. Själv kör jag engelska som systemspråk i telefonen så det känns självklart att även göra det i SW3.
kan man inte koppla in den i datorn på något vis o föra över musik till den? Jag har försökt med både bluetooth o kabeln det går fan inte! O det där med google play music o spara på android wear går inte heller så att det går att spela upp från klockan! Det gör den obrukbar för mig om man inte kan spella musik utan o ha telefonen med mig om jag ska springa tex! O medlem i google play music kan dom glömma för 99:- mån! Så hur gör man då?
Se till att lägga till din musik i google play music, du kan fixa det via webbläsaren på din dator. Se till så att "Download to Android Wear" är aktiverat på telefonen, ladda sen ner låtarna/spellistan på telefonen så ska de föras över till din klocka via bluetooth. Sen är det bara att koppla ett par bluetooth-lurar till klockan och ge dig ut på äventyr.