Sony WF-1000XM3?

Diskussion i 'Sony & Sony Ericsson Allmänt' startad av Herrn, 5 sept 2020.

  1. Herrn

    Herrn Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2010
    Inlägg:
    3 187
    Mottagna gillanden:
    1 507
    Operatör:
    Telenor Telia
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor Telia
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra
    Telefon 2:
    Iphone 13 pro max
    Telefon 3:
    OnePlus 7T pro
    Platta:
    iPad PRO 128GB
    Platta 2:
    Samsung galaxy S7+
    Hej är det någon som kör med dessa lurar? jag undrar dom har blivit kritiserade för brister i samtalsljudet, har det blivit bättre med uppdateringarna eller är det samma?
     
  2. Rospigg

    Rospigg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    2 168
    Mottagna gillanden:
    2 049
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22
    Telefon 2:
    Samsung A52s Enterprise Edition
    När jag läst på så ska det tydligen vara ett hårdvaruproblem som inte går att lösa med en uppdatering av mjukvara.
    Mikrofonen som används är främst för att hantera NC.
    En av anledningarna till att jag avstått från köp.
    Ett par in ears är inget jag heller vill köpa beggat.
     
    Herrn gillar detta.
  3. Herrn

    Herrn Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2010
    Inlägg:
    3 187
    Mottagna gillanden:
    1 507
    Operatör:
    Telenor Telia
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor Telia
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra
    Telefon 2:
    Iphone 13 pro max
    Telefon 3:
    OnePlus 7T pro
    Platta:
    iPad PRO 128GB
    Platta 2:
    Samsung galaxy S7+
    Ok tack för info
     
  4. daltemyr

    daltemyr Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2011
    Inlägg:
    1 296
    Mottagna gillanden:
    346
    Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV
    ROM:
    Stock
    Info:
    Privat
    Telefon 2:
    Apple iPhone SE 64GB
    ROM:
    Stock
    Info:
    Jobb
    Telefon 3:
    Sony Xperia 1
    ROM:
    Stock
    Info:
    Reserv
    Platta:
    Samsung S6 Lite WiFi
    ROM:
    Stock
    Lite OT, men jag undrar om de inte ärvt det konstruktionsfelet från sin föregångare, WF-SP700N. Jag har såna och det händer emellanåt att jag får klagomål på samtalsljudet, speciellt när jag befinner mig i bullriga miljöer, exempelvis på en buss. Eftersom batteriet börjar ge sig i dem har jag köpt nya lurar. Det blev inte WF1000 utan ett par Jabra Elite 65t (inte de nyaste 75t, de här var betydligt billigare). Det känns som att de sitter säkrare och sticker inte ut lika mycket utanför örat. De saknar aktiv brusreducering men sitter så tight i örat att de ljuddämpar ganska effektivt ändå.
     
  5. niiloa

    niiloa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    210
    Mottagna gillanden:
    73
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel4a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel4a
    Jag funderar på att skaffa Sony WF-1000XM3 men det känns inget vidare att lägga ut så mycket pengar utan att kunna prova att lurarna passar (såklart förstår jag också problematiken kring prova-på grejen och in-ear-lurar). Någon som vet om det går att köpa någonstans med returrätt, om grejorna inte funkar för en? ElGiganten tar inte tillbaka in-ear lurar, vad jag vet; kanske samma för alla?
     
  6. daltemyr

    daltemyr Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2011
    Inlägg:
    1 296
    Mottagna gillanden:
    346
    Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV
    ROM:
    Stock
    Info:
    Privat
    Telefon 2:
    Apple iPhone SE 64GB
    ROM:
    Stock
    Info:
    Jobb
    Telefon 3:
    Sony Xperia 1
    ROM:
    Stock
    Info:
    Reserv
    Platta:
    Samsung S6 Lite WiFi
    ROM:
    Stock
    Jag vet inte riktigt hur det är med Sony, men i alla fall Jabra har vid några tillfällen skickat ut erbjudande om att köpa returexemplar som gåtts igenom och noga rengjorts till ett reducerat pris med med full ny-garanti, och jag tror att jag har sett olika soters in-earlurar på NetOnNets fyndhylla, så nånstans måste det förekomma att kunder får lämna tillbaka köpta exemplar. Elgiganten har ju annars ett ganska generöst "ångra-system", speciellt för medlemmar, då ångertiden är längre, uch man undrar lite vad de gör med alla produkter som lämnas tilbaka, ( rekonditioneras de och säljs som nya? ) men det finns kanske undantag för en del produkter.
     
  7. niiloa

    niiloa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    210
    Mottagna gillanden:
    73
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel4a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel4a
    Nåväl, nu har jag handlat XM3 - från Amazon.se (betalade SEK 1490) efter att ha frågat om det är ok att skicka i retur, efter att ha provat dom hemma. Frågade genom mejl, webbformulär, på en söndag och svaret kom inom ett par timmar. Ok med retur fram till 31. januari; prova så mycket du vill var budskapet.

    Efter några dagars användning så är mina upptäckter kanske inte riktigt i linje med de flesta recensioner jag har läst; har förresten under sådär minst fem år haft två par (trådbundna) Bose QC20 - se mina erfarenheter - som har rätt så bra ANC. Well, ett par snabba punkter om XM3:
    • Det sägs att ljudet är bra - och det stämmer verkligen
    • ANC höjs ofta till skyarna; kan inte hålla med, mina gamla QC20 är bättre! Häpnadsväckande
    • Bekväma? Jodå, fast QC20 som inte alls trycks in i örat på samma sätt är otroligt bekväma
    • Telefonljudet vet jag inget om; pratar nästan aldrig i telefon men får väl försöka testa :)
    • Rätt stora känns dessa, och sticker ut ur öronen rejält - inte diskret precis och inte skönt att använda under en mössa. Känns som om man skulle tappa dom när som helst men dom sitter kvar!
    • Minsta bris och vindpust gör det snudd på omöjligt att använda ANC och det suger - precis som med QC20 förresten. Undrar om alla ANC-lurar är lika dåliga i det här avseendet? Extremt trist!
    • Mycket stabil BT - tills vidare inte en enda dropout
    Sammanfattningsvis två riktigt stora minusposter för mig: trodde att Sonys in-ear ANC skulle dämpa omgivningsljuden betydligt bättre och sedan det där med vindkänsligheten.. När man betalar mycket för ANC in-ear så borde ANC vara riktigt bra, tycker jag. Att knappt kunna använda lurarna utomhus är också bara så dåligt. Tror att dessa kommer att åka tillbaka till Amazon men skall fortsätta känna efter i lugn och ro!