Sony Xperia 1 II - Allmänt

Diskussion i 'Xperia 1 II (2020)' startad av Snöstorm, 23 feb 2020.

  1. Ninni

    Ninni Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2020
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    69
    Om det stämmer, så har dom ju faktiskt friskrivit sig "så långt lagret räcker".
    Oj, det räckte bara till 10 förbokningar, äh dom får ett skal istället"
    Gör dom så här så har jag tappat förtroendet helt för Sony!
     
    johans6 gillar detta.
  2. Ninni

    Ninni Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2020
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    69
    Om dom då ens finns kvar om några år?
     
  3. Ninni

    Ninni Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2020
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    69
    Ingen har ändrat i sin förbokning vad det gäller hörlurarna men eftersom dom har friskrivit sig så kan dom ju fortsätta kampanjen även om den inte stämmer längre och hoppas på att flera bokar i tron att dom ska få hörlurarna?
    Då är det väldigt illa!
     
  4. johans6

    johans6 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2015
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    54
    Hade jag beställt och fått ett jäkla skal istället för ett par riktigt vassa hörlurar, hade jag utan tvekan skickat tillbaka telefonen direkt med ett argt meddelande till Sony.
     
  5. Ninni

    Ninni Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2020
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    69
    Börjar "ångerveckan", 14 dagar gälla från och med att du har fått telefonen? Tja, så fort man får besked från Sony att man får någonting annat så skickar man tillbaka (om man hinner få svar från Sony i tid).
    Måste kolla upp hur det funkar!
     
    bjurra gillar detta.
  6. johans6

    johans6 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2015
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    54
    Yes, ångerrätten gäller från när man har tagit emot varan!

    Så det kan ju bli problematiskt om Sony är sega på att skicka ut hörlurar eller vad det nu blir, då vet jag inte vad som gäller. Och som vi vet så är Sony alltid sega. Hade jag beställt hade jag krävt ett tydligt svar nu.
     
  7. Ninni

    Ninni Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2020
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    69
    Ja, jag såg det nu, börjar gälla dagen efter att man tagit emot varan.

    "Om du köper en tjänst räknas ångerfristen från dagen efter du ingick avtalet."

    Frågan är hur det funkar när tjänsten hör ihop med varan?

    Får väl ta en billig Samsung istället? Blir inte tal om någon Sony mer om dom skulle skicka ett skal istället för hörlurarna!

    Köper då en telefon för att ringa, messa och surfa på.
    Varför jag ville ha Xperia 1 II var för att den är stor (ser ju ingenting längre) och den har kameraknapp och fingeravtrycksläsaren på sidan OCH kombinerad med on/off.
    Men det finns ju andra stora telefoner också och man får väl vänja sig vid böjd skärm, hål i skärmen, fingeravtrycksläsare på skärmen, ingen kameraknapp? Samsung S10?

    Det där med 5g, man måste välja operatör efter vilken telefon man har. Jag vet inte vilka telefoner Comviq kommer att stödja.

    Ångerrätt | Hallå konsument
     
    Last edited: 10 jun 2020
  8. Ninni

    Ninni Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2020
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    69
    Men dom har friskrivit sig "så långt lagret räcker". Det är det svar man får.
     
  9. Ninni

    Ninni Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2020
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    69
    Måste försöka få tag i Sony och höra om det är sant att hörlurar inte ingår (alla butiker har ju kvar den kampanjen).
     
  10. Ninni

    Ninni Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2020
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    69
    Haha! Jag ringer till Sony i Stockholm och hamnar i Danmark! Hon kopplar mig till Sony i Sverige och då får jag meddelande in att numret ej är i bruk! Bra där!

    Det som är är att jag egentligen inte har råd med Xperia 1 II men tänkte att det skulle hjälpa lite om jag säljer hörlurarna. Så det känns lite viktigt att få veta hur det blir och vilka rättigheter jag har.
    Känns inte bra det här, kan ju avboka och köpa en annan telefon genom Comviq istället....
     
  11. htiawe

    htiawe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2016
    Inlägg:
    292
    Mottagna gillanden:
    193
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    Info:
    Lawnchair Launcher alt Nova
    Telefon 2:
    iPhone 11 Pro
    Telefon 3:
    P40 Pro+
    Finns inte lurarna kvar så lär jag avbeställa min samt beställa en vit från Wonda. :)
     
  12. Ninni

    Ninni Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2020
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    69
    Vad är Wonda för något?
    Jag måste ju ta avbetalning på telefonen...
     
  13. Droid_269

    Droid_269 Guest

    Wonda skickar från Hongkong, endast kortbetalning som gäller.
    Där vi alla här brukar beställa Samsung med Snapdragon :)
     
  14. Ninni

    Ninni Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2020
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    69
    Ah! Blir ju krångligt värre!
     
  15. WABISABI

    WABISABI Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2020
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    2
    Det här svaret fick jag!

    Hej George!
    Vi svarade just i inläggen men svarar dig här privat också, för säkerhets skull:

    Det finns fortfarande WH-1000XM3 att få via kampanjen. Varje återförsäljare har en viss mängd hörlurar, och när dessa är slut hos en enskild återförsäljare kommer kampanjen antingen att tas bort från återförsäljarens webbplats eller kommer att skyltas med "slutsålt".
    Så om du som konsument köper telefon + hörlurar via kampanjen är du alltid garanterad att få hörlurarna.

    Hoppas detta gav svar, om inte: tveka inte att höra av dig igen!
    Vill passa på att önska en trevlig dag.

    ^Andreas
     
    1newbie och Droid_269 gillar detta.
  16. Ninni

    Ninni Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2020
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    69
    Så dom håller alltså räkningen på hur många förbokningar.
    På Cyberphoto stod det tidigare "in 22:a" och nu står det "slut" men kampanjen finns kvar på hemsidan. I så fall så måste man kontrollera innan om kampanjen fortfarande gäller och hoppas på ett korrekt svar.
    Tycker att kampanjen skulle bort från hemsidorna om det är "fullt". Inte alla vet ju vad vi nu vet!
     
  17. WABISABI

    WABISABI Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2020
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    2
    Håller med att det borde stänga kampanjen! Men sen är det ju Sony som skickar lurarna och inte 3 som jag beställt ifrån! Tänkte om min mobil kommer senare än Dom som beställt ifrån telia så kommer det inte finnas nån kvar till dom andra förköp en? Vet inte om jag tänker fel... Riktigt dåligt förköp....
     
  18. Ninni

    Ninni Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2020
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    69
    Precis så tänkte jag också, att det gäller att hinna, att operatören skickar fort.
    Men som dom skrev i det där svaret så tolkar jag det som att operatör A har "pax" på 100 hörlurar och operatör B har 50 hörlurar och det är typ undanlagt hos Sony och när operatören har nått taket på sin "ranson" så ska dom avbryta sin kampanj, antingen ta bort kampanjen eller skriva slut (vilket kan misstolkas eftersom telefonen faktiskt inte finns än, klart att den är slut).
     
  19. Tokas

    Tokas Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2010
    Inlägg:
    569
    Mottagna gillanden:
    332

    MINA ENHETER

    Fast detta gör ju allt bara ännu rörigare.

    Först var det bara fyra återförsäljare som hade tillgång till kampanjen som var uppradade på sonykampanj.se, sedan gällde det helt plötsligt ALLA svenska återförsäljare (inklusive tex Komplett.se med sin gamingdeal), sedan gäller det helt plötsligt endast de återförsäljare som skriver om hörlurarna på sin hemsida där de fördelar en viss kvot till olika återförsäljare.

    Jag tvivlar starkt på att det Anders har så mycket koll som han tror att han har. Jag skulle gärna vilja ha ett officiellt uttalande med villkor där det står klart och tydligt vad som gäller.
     
  20. WABISABI

    WABISABI Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2020
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    2
    Vad händer om man förköpt mobil + hörlurar (förra veckan) och man inte får hörlurarna och sony skickar ett mobilskal 2 månader senare. Då kan man inte upphäva köp? Shit vilken cirkus detta blev