Damir Francs recension av Xperia 5 Mark II. Han har i stort sett bara släppt Tyska videos sen nåt år tillbaka. Men nu lite engelska igen: View: https://www.youtube.com/watch?v=4rFTlUXY5uk
köper man en xperia 5 II nu så får man ett par WF-1000mk3 på köpet, alltså in-ear lurarna. Attans, hade velat ha dem istället för WH-1000mk3
Du kan ju vänta lite och sedan testa posta en bytes i forumet, om någon hakade på nya erbjudandet men kanske söker over-ear-lurarna i stället
NÄE! Vafan, jag som föredrar in-ear framför over-ear (även om dom där over-ear lurarna man fick är löjligt bra)!
Lite aktivitet här nu, kanske de flesta är nöjda? Jag är nöjd. Tycker allt flyter på väldigt bra, kameran har jag tagit fina bilder med och batteriet håller bra. Fortfarande lite ovan med smala formatet (kommer från op6) men det känns bra med lite smidigare telefon.
Har själv haft problem med batteriförbrukningen i vila, sist försvann det 6% under natten och har inte ännu lyckats identifiera anledningen. Förmodligen är det dock bara någon app som inte låter telefonen vila ordentligt.
Det får duga Sitter i samma båt vad gäller ovanan med formatet. Kommer också från OP6. Har inga stora issues nu, man vänjer sig rätt fort. En av de största irritationerna nu är faktiskt att det finns lite ont om skal att hitta. Förövrigt fick jag en uppdatering nu på morgonen: 58.0.A.22.21. Har precis installerat den. Står ingen changelog så vet inte vad den innehåller.
Ja jag är också nyfiken vad den innehåller, och jag undrar också hur Sony rullar ut sina uppdateringar, jag kommer från Motorola och dom började alltid rulla ut i latinamerika och det tog lång tid innan europa fick uppdateringen, men jag tänker Sony har väl fortfarande mobilutveckling i Sverige, och då kanske uppdateringar kommer fort i europa?
Inbillar jag mig eller har de justerat styrkan på vibration när man gör long-press och liknande? Kanske bara jag som vant mig
Dom verkar ha fixat till att inte skärmen tänder sig när man håller den vid örat vid telefonsamtal, och främre kameran verkar vara fixad också, försköningseffeketen är verkligen avstängd när man stängt av den, undrar vilka mer buggar som blev fixade i senaste uppdateringingen.
Kan någon tipsa om ett bra microSD kort att köpa till Xperia 5 ii? Spelar det någon roll vilken typ man väljer? Har Googlat men har inte hittat något bra svar
Jag brukar gå på klass 10 eller UHS-1 som det också benämns: Köp Micro-SD card Klass 10 - 32GB Svart | Fyndiq Finns i olika storlekar.
Der där kortet lär _inte_ klara 4K i 30 sekunder. Lägger du en app på det minneskortet blir även telefonen segare. Man köper aldrig ett minneskort med sämre specar än vad den ska sitta i. Köp ett med V60 eller V90 klassning. Klass 10 eller UHS-1 är för små stilbilder., Knappast strömmande media.
Här är ett jag tror blir bra: SanDisk Extreme Pro microSDXC Class 10 UHS-I U3 V30 A2 170/90MB/s 128GB (Secure Digital-kort (SD))
Batteritiden har förbättrats tycker jag! Noterar att jag har ca 20% mer än vanligt vid läggdags! Kan det vara den senaste uppdateringen eller har bara nyhetens behag lagt sig och jag inte rör den lika ofta?