Sony Xperia S

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av jebediah, 10 jan 2012.

1. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

om nu sgs II plus kommer eller inte så är den ju herre på täppan igen.
    Men xperia s är ju klart snygg förutom det där genomskinliga skiten.. det är lie back to the 80's som vanligt med sonys grejer.

2. twintin

twintin Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

Fast den verkar ju inte direkt ligga bakom hörnet och vänta verkar det som.

3. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

det verkar ju kunna bli närsomhelst...sgs III däremot den lär ju dröja ett tag till.

4. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 642
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Efter att ha ägt X10 mini och lekt väldigt mycket med X10 så lovade jag mig själv att aldrig köpa SE igen. Nu blir det förvisso Sony, men dom verkar kunna leverera igen

5. Fishk

Fishk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    110
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Vad sägs om att se förbi hårdvaran i Xperia S (Trots att den duger finfint till dagens appar och användande) och ta en titt på Sony's ÄCKLIGT braiga mjukvara. Hela ditt cyber-liv integrerat i hela telefonen på ett grymt snyggt och smidigt sätt (Till skillnad från Sense & Samsungs som inte ens är gjorda på ett snyggt och enkelt sätt).

Sony tar ett halvt steg bakåt med hårdvaran men tusen steg framåt med att leverera funktionalitet & smidighet i sin anpassade mjukvara!

Last edited: 2 feb 2012
  6. twintin

twintin Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

När den presenteras, lär väl Xeperia S redan börjat säljas (eller bra någon vecka bort) skulle jag tro.

7. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

ja sgs III kommer säkerligen inte förräns till sensommar eller hösten... den som lever får se ;)

8. sparriskrigaren

sparriskrigaren Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    110

MINA ENHETER

Framför allt har ju SGS II gräsligt låg upplösning i förhållande till skärmstorleken, så enbart upplösningen (och skärpan) hos Xperia S tycker jag gör att den är ett självklart val före SGS II.

9. Droidsson_1

Droidsson_1 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    101

MINA ENHETER

Sen är Xperia S så enormt mkt snyggare än SGS2 så valet är enkelt :)

10. Xtars

Xtars Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Bokade min Xperia S för två dagar sedan på CDON (tack igen för rabbatkoden!! ^^ såg till att köpa till massa andra prylar oxå från er ^^) det blev en svart eftersom det är stilrent, passar till allt och kommer se grymt ut tillsammans med resten av min hårdvara( allt svart med blåa leds)

Önskar att det var Mars redan nu så jag kunde ha den i min hand. Vill gärna bli av med min HTC legend som har ett fel i touchscreenen ASAP.

Skulle vara jätte intressant om någon hade en in-depth preview på engelska att tillgå, de mesta videorna man sett är på ryska tyvärr =/

edit: hittade en display jämförelse mellan Galaxy Nexus, Note och Xperia S... tyvärr blir man lite ledsen :( http://www.xperiablog.net/2012/01/3...ia-s-versus-the-galaxy-nexus-and-galaxy-note/

Last edited: 3 feb 2012
  11. Droidsson_1

Droidsson_1 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    101

MINA ENHETER

Vad blev du ledsen över?

Att dina grannar på bussen inte kan tjuvkolla eller att den inte visar disneyfärger? Kontrasten kan jag dock hålla med om är lite trist men kommer man från en äldre modell Android är detta föga ett problem.

12. H3rr4n

H3rr4n Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45
    Telefon:
    S6 Edge+ 32 GB Sapphire

MINA ENHETER

Telefon:
    S6 Edge+ 32 GB Sapphire
    Tack för länken!
    Tycker personligen att Xperia S skärm faktiskt ser bättre ut då jag föredrar en mer äkta representation av färger. Att se på en AMOLED är lite som att kolla på TV-apparater i affären, ser jättebra ut där men när du kommer hem så kalibrerar du om skärmen eller i alla fall ändrar inställningarna efter eget bevåg. Sen är det ju inte fy skam att Sonys gränssnitt är så mycket snyggare än Touchwiz :P

13. Xtars

Xtars Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Det är mest betraktningsvinkeln och svärtan. Har ju en AMOLED i min legend och jag gillar verkligen klara färger med djup svärta. Dock så med den höga ppin på denna skärm kommer text och bilder se otroligt skarpa ut vilket jag ser fram emot att se med egna ögon!

14. Frispel

Frispel Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Pratade med 3 idag, enligt dem så får de in telefonerna i deras system nästa vecka, vilket innebär att de då vet mer exakt när telefonerna kommer att levereras.. vilket är nice :)

Bara o ringa o tjata lite nästa vecka då ;)

15. leafbranch

leafbranch Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    314

MINA ENHETER

Beror på vad Xperia kommer ha för panel.
    LG:s HA-IPS skärm med 720p upplösning är faktiskt inte långt ifrån samma starka färger och allt i stort sätt mot samsungs Super AMOLED.

Har erfarenhet av RAZR som har super AMOLED skärm så får man räkna med lite mörka fläckar vid mörk bild och svaga missfärgningar vilket inte är så kul för mig tex som är jäkligt noga med sånt.

16. BruceTheDwarf

BruceTheDwarf Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Tänkte bara posta lite videos om S. Det är inga super-ingående recensioner men man får ändå en liten översikt över bl.a kameran, browsern, mediahanteraren m.m :) Den sista i ordningen visar hur det fungerar att koppla upp sin Xperia S mot en TV via HDMI :P

Tyvärr är ingen av följande på engelska, men men :/

http://www.youtube.com/watch?v=14UYHciYEpc&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=PRAujzqxz20&feature=related

http://www.youtube.com/watch?src_vi...id=annotation_816712&feature=iv&v=rqkytRdYeI0

http://www.youtube.com/watch?v=pfMugWnQraY&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=gg9beXDe-eE&feature=channel_video_title

Last edited: 4 feb 2012
    freddus, Sneaky och Xtars gillar detta.
  17. Dahliz91

Dahliz91 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    212
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Nog för att det finns nackdelar med SGSII men dålig skärm? Skojar du eller?

18. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Beror på vad man gillar. Personligen fullkomligt avskyr jag den blåton som man får på AMOLED. Så i mitt tycke är den värdelös eftersom jag föredrar naturtrogna färger framför den bättre svärtan som man får med AMOLED.

Så om en skärm är bra eller inte handlar om personliga preferenser och inget annat. Finns en bra artikel på Swedroids första sida om de som inte kan acceptera att folk är av en annan åsikt ;)

Sent from my SE Xperia arc using Tapatalk

19. H3rr4n

H3rr4n Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45
    Telefon:
    S6 Edge+ 32 GB Sapphire

MINA ENHETER

Telefon:
    S6 Edge+ 32 GB Sapphire
    Det är bara min personliga åsikt. Tycker att färgerna är extremt övermättade och det passar inte mig helt enkelt. Att svärtan är bra kan jag hålla med om men med min användning har jag absolut ingen nytta av det. Att den får sinnessjukt låg batteritid vid surf pga hög energiåtgång när vitt skall visas känns väldigt 2007. Många köper en SGSII för att de tycker att skärmen är bra, jag är inte en av dem.

20. sparriskrigaren

sparriskrigaren Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    110

MINA ENHETER

Jag tillhör en av de som gillar blåtonen som många klagar på, däremot tycker jag att allt blir rätt oskarpt och utsmetat pga den låga upplösningen. Jag är väldigt förvånad över att telefonen inte har fått mer kritik för det måste jag säga. Det blev en dealbreaker direkt för min del.