Sony Xperia S

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av jebediah, 10 jan 2012.

1. HenrikLundqvist

HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Ja, Sonys mediastöd verkar ju vara sådär. MX Video player fungerade utmärkt på min Galaxy Nexus. Läser man Swedroids recension av Sensation som har likvärdig hårdvara så fungerade inte filmer kodade i x264, högupplöst AVI fungerade knappt med fördröjningar.. Det gör mig lite skeptisk tyvärr :(

Får väl behålla skydsplasten på och testa, ifall det inte fungerar kan jag ju nyttja ångerrätten.

2. andekar

andekar Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Det har ju pratats om att det kommer ett "riktigt" flaggskepp efter sommaren, finns det någon som kan uttala sig så mycket som om det kommer bli en större skärm än den som Xperia S har?

I så fall går den eventuella telefonen bort för mig...

3. eightbits

eightbits Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Precis det jag menade. Helt bedrövliga telefoner förr... Nog lite därför jag alltid ogillat dom.

4. Kingcool

Kingcool Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    116

MINA ENHETER

5. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

6. tlubtu

tlubtu Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Hahaha, kul uttryck!!! :):):):)

7. HenrikLundqvist

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Enligt den information som läckt ut så kommer väl det riktiga flaggskeppet till hösten/vintern, i sommar kommer bara low end. Prisbilden tyder för övrigt på ett riktigt monster i höst/vinter.

8. andekar

andekar Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Men är det då en större skärm som kommer??
    Börjar tycka att 4,3tum är nära smärtgränsen om man ska kunna använda telefonen till vardagliga ting och att den ska få plats i fickan...

9. Sneaky

Sneaky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Men ICS har väl inbyggt stöd för nästan allt? Galaxy nexus har ju mycket bra mediastöd. Är det inte bara att vänta på ICS?

10. HenrikLundqvist

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Finns inte någon information om specs, bara arbetsnamnet och preliminärt pris per enhet typ. Länk finns längre bak i tråden har jag för mig ifall du vill kika på det läckta dokumentet.

Jag håller med, över 4,3" vill man helst inte ha, där går nog också min gräns.

11. HenrikLundqvist

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Ingen aning, men jag vill inte behöva vänta på ICS för att kunna titta på serier/film. Skulle iofs kunna klara mig utan högupplöst ett tag, men det är ju tråkigt när telefonen klarar av högre upplösningar :)

12. Feral

Feral Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Man ser väldigt mycket prat om benchmark, olika processorer och hur snabba dem är etc. Men varför i praktiken behöver man det, vad är det som blir TYDLIGT snabbare om man jämför ex. en Sony Xperia S med dem nya mobilerna som presenterats nu på MWC 2012?

Sitter exempelvis med en iPhone 4 nu och jämförde med syrrans iPhone 4s och märkte absolut ingen skillnad på snabbhet mellan dem och då ska det tydligen vara ganska stor skillnad mellan dem?

13. Sneaky

Sneaky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Spel är väl den stora grejen. Väldigt krävande program där utvecklingen går snabbt. Högupplöst video kan också behöva en del datakraft.

Feral gillar detta.
  14. bamz

bamz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Nja både ja och nej, de nya quad är ju batterisnålare, men visst appstödet finns ju inte. Men jag känner att jag vill ha något som hänger med ett tag och en lur som är ett flaggskepp.

Som jag skrev tidigare tyckte jag det var tråkigt att sony lanserar 3 mobiler som ser precis lika ut och ungefär lika på insidan.

Hade jag fått välja hade jag velat ha xperians utseende + htc one x prestanda och funktioner.

Kommer dock bli som ett barn när jag får tillfälle att testa xperian och hoppas ni blir nöjda med luren :)

15. Droidsson_1

Droidsson_1 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    101

MINA ENHETER

Jag måste bara vända mig mot 'faktat' att quad-cores är strömsnålare! Det enda som kan göra telefonen märkbart strömsnålare är att gå ner till 32nm teknik, mindre skärm och strömsnålare SoC överlag! Vi vet ännu inte vad en quad core telefon drar i 'dagligt' användande.

Så länge som tillverkarna väljer att trycka in ny teknik som drar mer ström (ie större skärmar osv) så kommer vi aldrig att få bättre batteritider.

Men att gå från 45nm -> 32nm kan vara en bra början! Vi får väl se vad det faktiskt betyder när testerna kommer.

16. zelxi

zelxi Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26
    Operatör:
    Vimla

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Håller helt med, känns som de rusat alldeles för fort mot 4-kärniga och inte brytt sig om tillverkningstekniker. T.ex. Tegra 2 är ju på 40nm vilket Tegra 3 också är, prestandaknuffen är inte värt det om batteritiden slukas på några timmar. Bättre att satsa på att klämma in fler transistorer per ytenhet för tillfället, grovt sagt.

17. Soccom83

Soccom83 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

18. Affe_

Affe_ Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Det jag stör mig lite på dock, när jag läst mer om Xperia P och U, är att de har "sämre" prestanda än S, men har andra saker, som till exempel ljusstark skärm, aluminiumskal och glas-bar som lyser olika färger. Varför kan dom inte göra typ 2 (eller kanske 3) modeller som har samma funktioner, men som är high-end och mid-end gällande hårdvara, skärm osv. Istället för att göra 3 ganska bra liknande telefoner men som har olika funktioner.

Snurrigt inlägg, men hoppas ni förstår vad jag menar. Kommer trots allt köpa Xperia S. Ett aluminiumskal eller dylikt ska inte stoppa mig från denna skönhet!

EDIT:
    En annan sak jag har noterat i alla hands-on filmer är hur folk verkar ha svårt att trycka rätt på touch-knapparna som sitter under skärmen, men förhoppningsvis är det bara så att de trycker fel och att man lär sig exakt var man ska trycka efter ett tag :)

Last edited: 29 feb 2012
  19. srg

srg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Har också sett det och det stör mig rejält.. jag ogillar touchknappar redan som det är och S knappar verkar vara extra meckiga :mad:

20. TomasL

TomasL Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    155
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon: