Sony Xperia S

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av jebediah, 10 jan 2012.

1. Sirrenation

Sirrenation Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Klart det är irriterande, inte direkt som att jag påstått någonting annat. Jag menar att jag lägger stor vikt på Swedroids recension, men de är ju inte de enda med trovärdigt rykte. Efter de recensioner jag läst och sett så känner i alla fall jag mig övertygad om att det inte är en telefon som inte är bra.

Och med min nuvarande mobil så anser jag inte att det är riktigt värt att vänta i flera veckor (eller ännu längre?) för att få höra en parts åsikter. Även om denna parten nu är Swedroid, som gör fantastiskt genomgående tester.

2. jetrider

jetrider Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

HA HA kan inte hålla mig för skratt. sitter och läser inlägg på inlägg om att experia s är en dealbreaker om notifieringslampan ej blinkar. vill ni ha en tele som blinkar så köp en nokia 3220 den blinkade så in i hvete:) jisses det är en telefon, visst håller med om att det vore najs men kom igen inte kommer jag skippa en garanterat najs tele bara för den inte blinkar. herregud köp en ficklampa på claesohlsson för 29.90 så kan in sitta och blinka hur mycket som helst. ja jisses säger jag bara...

tanion, Soccom83, Jockejo och 2 andra gillar detta.
  3. chuck norris

chuck norris Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Men släpp det nu! Vem bryr sig så mkt. om den blinkar? En ytterst liten detalj...

4. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Nu är det faktiskt ännu värre än vad du skriver. För det är inte om notifieringslampan blinkar eller ej utan om "glaslisten" blinkar eller ej... Men tycker man hör mer och mer patetiska orsaker till att något skulle vara en dealbreaker för gång det presenteras nya mobiler.

Sent from my SE Xperia arc using Tapatalk

5. HenrikLundqvist

HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Jag hoppas verkligen inte att någon tycker att en sån sak är en dealbreaker, även om alla såklart har rätt till sin åsikt. Däremot tror jag att många likt jag varit nyfikna på hurvida glasdelen faktiskt fungerar som notifikationslampa, vilket vore en kul funktion.

Jag har som sagt beställt den sedan lite drygt en vecka tillbaka och för mig är enda dealbreakern om jag inte kommer kunna spela högupplöst film på den utan problem. Enligt M3s lilla preview så verkar den ju klara av det och om den faktiskt klarar det så kommer jag behålla den, med eller utan blinkande glaslist :P

6. HenrikLundqvist

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Jag läste din post HELT fel, jag läste det som att du ville vänta på Swedroids recension och låta den ta beslutet, sorry! :)

7. Sirrenation

Sirrenation Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jeez, konstaterade bara att det är konstigt att plocka bort funktionen. Som sagt tidigare, långt ifrån en deal breaker.

8. TranQ

TranQ Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Nexus 6P
    ROM:
    MIUI 8
    Då var en Vit Xperia S bokad från NetOnNet med MW600 medföljandes :) släpps 2012-03-07.
    Känns bra då NetOnNet tidigare sagt att de släpper den 2012-03-09 :)

Det blir en dryg vecka att vänta, men men, har ju Arcen att leka lite med tills dess.

För övrigt så spelar det för mig ingen roll om "glaslisten" blinkar eller inte vid inkommande notifikationer, men det hade ju varit en läcker effekt :)

9. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Varför köper du inte den från CDON?
    Telefon + MW600 är billigare från dom med swedroid koden och du får garanterat en svensk telefon och ingen gråimporterad som vissa av Netonnets telefoner är.

10. Feral

Feral Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Vad innebär gråimporterad och vad är nackdelen med det samt hur tar man reda på om den är det innan man köper den? Jag funderar på att köpa den från deras butik eller alternativt på Komplett här i GBG, då jag vill ha en fysisk butik som jag kan åka till om det blir strul med nallen. Vill inte skicka den fram och tillbaka och vänta ytterligare ett par dagar bara för fraktens skull.

Ps. en femhundring hit och dit spelar inte mig någon roll :)

Last edited: 1 mar 2012
  11. Feral

Feral Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

M3 skriver att det är sämre betraktningsvinkel på Sonys än på Amoledskärmar just för att det är LCD. Men min iPhone 4 har sjukt bra skärm och grym betraktningsvinkel och det är ju också LCD eller? Vad ligger skillnaden på Sonys skärm mot iPhonens? Hade jag fått lika bra skärm som på min nuvarande iPhone hade jag varit supernöjd! :D

12. twintin

twintin Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

Finns olika typer av LCD skärmar. Den IPhone 4S använder är av typen IPS och brukar ha bra betraktningsvinkel. Sony kör med någon annan typ av LCD. Vilken vet jag inte exakt, men skärmen med kompletterande teknik (typ Bravia) är vad Sony kallar för Reality display och skall enligt de ge bl.a. mer naturtrogna färger och bättre kontrast.

Till skillnad från datorskärmar och TV apparater, så ser jag inte betraktningsvinkeln för en mobilskärm som speciellt kritiskt då det normala är att man mer eller mindre tittar på den rakt framifrån.

Feral gillar detta.
  13. Sneaky

Sneaky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Så sant. Betraktningsvinklar blir ett problem när man ine enkelt kan vinkla skärmen, som på en stationär dator. Men med en mobil är det ju bara att vrida lite på handleden. Tycker detta får för mycket utrymme.

Feral gillar detta.
  14. silverkillen

silverkillen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Borde det inte komma ett spikat release datum nu, den ska ju trots allt släppas v 10, men som det vart förut så brukar ju det inte komma utan den finns bara rätt som det.

15. Enka

Enka Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

För mig är det inte deal breaker om glas remsan lyser eller inte, men jag tycker det är synd att dom gör så big deal om designen med glas remsan men inte intrigerar det i mobilen funktion.

Sen förstår jag inte riktigt varför man ligger så stor vikt på hur betraktarvinkeln är på en mobil, på tv förstår jag då man har stort rum då gästerna inte alltid sitter rak framför tv:n. Men på mobilen, jag bruka ju har mobilen skärmen rak mot mig i alla fall.

16. bunka

bunka Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Oavsett om glasremsan lyser upp vid notifikation eller inte så går det säkerligen att fixa. Sony Ericsson var väl de som var öppnast mot användarna och släppte källkod och how to kernel och så. Jag tror knappast Sony Mobile kommer strunta i detta.

Man kan väl hoppas att de släpper något api som ger oss tillgång till glasremsan!

17. Konstigt

Konstigt Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    143

MINA ENHETER

Hmm, ingen blinkade LED säger ni alltså. Ja, det är faktiskt riktigt störigt. Dock så kollar man så ofta på sin mobil idag ändå så det är väl kanske inget jätteproblem. Dock så har jag väl ganska ofta min mobil liggande och blir meddelad att jag har mail/sms/missade samtal genom den så den kommer ju definitivt saknas.

Gällande recensioner osv, det bästa är väl ändå att köpa telefonen, testa den och är man inte nöjd så lämnar man tillbaka den? I stort sett alla affärer har öppet köp om man lämnar tillbaka varan i "väsentligt oförändrat skick".

18. HenrikLundqvist

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Nej då missförstår du, det finns en blinkande notifikations-LED. Tror inte att det är någon här som påstått att den saknar den funktionen. Däremot fungerar inte den genomskinliga glasremsan som notifikations-LED.

Sent from my girlfriends old iPhone 3GS (i väntan på Xperia S) using Tapatalk :P

19. andekar

andekar Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Hur lång tid brukar det ta innan Swedroid har en recenssion på en ny telefon??

Borde det inte snart vara dags att se en sådan?

20. Sneaky

Sneaky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

De brukar unboxa i en video när de får telefonen, och sen kan det dröja ett tag efter det. Ta det lugnt.