Sony Xperia S

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av jebediah, 10 jan 2012.

1. Pachan

Pachan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Nog är det prestanda som förbättras men frågan är om den procentuella skillnaden verkligen är så stor? Men problemet ligger nog snarare i att många förväntar sig en hel drös med nya funktioner men istället blir besvikna.

2. Feral

Feral Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Shiit jobbigt läge när det gäller 3´s och Tele2´s erbjudande :/

Sjukt bra deal men båda operatörerna levererar tveksam prestanda... Har många kompisar som har eller haft stora problem med 3´s samtalstäckning (bor i GBG btw) och jag hade själv Tele2 innan och dem sög när det gällde 3G täckning, gick i slowmotion att surfa eller så gick det inte alls :( Hur upplever ni andra det som haft dem som operatör?

Så det får nog bli att casha telefonen trots allt och behålla mitt Telenor abonnemang :)

Last edited: 8 mar 2012
  3. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

det spelar ingen som helst roll vilken "deal" bolagen kör det kan aldrig bli billigare än att köpa telefonen kontant iaf. med abbonemang är man blåst either way, case closed.

4. ef98dpa

ef98dpa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Det beror på hur ditt användande ser ut, men för de flesta som sitter här så är det en väldigt bra deal.

349:-/mån x 24mån + 250:- start => 8626:- för 24 månaders fritt ringande, sms/mms och surf. Plocka bort telefonkostnaden (biligaste kontantpris just nu 4145:-) så ger det 4481:- för allt ovanstående fritt i 24månader => c:a 187kr/mån. Slå det med ett kontantkort eller annat abonnemang(om du har ett ringbeteende motsvarande en levande person) så är du duktig.

Edit: Jag kom på att jag inte tagit hänsyn till inflationen ovan.

5. mrNoodles

mrNoodles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    Ja, nu beror väl det på hur genomsnitts räkningen ser ut.. Som redan skrivits, bra deal för många.

Sent from my LT15i using Tapatalk

6. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

jag tror inte jag betalat annat än uppkopplimngsavgift för mina samtal de senaste 5 åren iaf så självklart är det billigare att köpa kontant. det är alltid billigare att köpa kontant.. det finns ingenting som heter fördelaktiga avtal för en kund, däremot finns det ju många sätt att sälja in tron på det såklart ;)

Ett bra erbjudande är det ju dock såklart. förutom ett 24 månaders slavkontrakt.

7. HenrikLundqvist

HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    "case re-opened"

Sent from my wifes old iPhone 3GS (waiting for Xperia S) using Tapatalk

8. mrNoodles

Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    Du betalar ingen månadsavgift då eller?

9. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

jo förvisso 39 kr betalar jag.känns hyfsat försumbart.

10. mrNoodles

Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    39:- och fria samtal + uppkopplingsavgift?
    Vad har du då för abonnemang? :)

11. Atreyu

Atreyu Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hehe, tecknade TRE igår, eller förlängde. Hade tänkt gå tillbaka till Tele2 igen efter två år. Men kunde inte stå emot erbjudandet som TRE har :sealed:

Tänkte kolla om nån har lust och slänga upp lite bilder, både i mörkt rum och ljust. Klarar inte av att vänta en vecka :ehm:

Så sugen på xperia s. Bara hoppas man blir nöjd och vill använda luren framför sin SG2.

12. Feral

Feral Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Alltså nu är väl det här lite off-topic... Men....

Rätta mig gärna om jag har fel... Om jag kräver ett abonnemang där jag ringer, smsár och surfar hur mycket jag vill så erbjuder Telenor ett som ligger på ca 400 kr.

Om jag behåller mitt abonnemang så blir det 4800 kr/år för det plus 4200 kr för mobilen dvs. 9000 kr totalt på ett år. Efter ett år vill jag ha ny mobil och då cashar jag den igen.

Om jag gör samma sak med ex 3´s abonnemang så blir det ca 4200 kr/år plus 0 kr för mobilen dvs. jag tjänar nästan 5000 kr på ett år om jag tar den här dealen. Efter ett år vill jag ha ny mobil och då cashar jag den för att jag har 12 månader kvar på abonnemanget. Resultatet = Ingen skillnad från ovan exempel förutom att jag tjänat 5000 kr :D

Har jag fel i mitt resonemang?

Ps. Enda nackdelarna jag kan se är om 3 har värdelös täckning etc. då kan jag inte avsluta abonnemanget som jag vill. Eller om jag skulle få för mig att sluta använda mobilen/flytta utomlands för då måste jag betala i onödan. Eller om det skulle komma ett abonnemang inom ett år som är mycket billigare för samma sak och med bättre surfhastighet.

13. Soeterlund

Soeterlund Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Efter att alla recensioner landat i veckan så har man ju såklart ögnat igenom dom, och vad som lätt fastnar är ju det som klankas ner på.

Själv har det börja skära lite i magen på tre punkter.

*Okänsliga/dålig placering på dom kapacitiva knapparna.

*Det faktum att enda upplåsningen görs via powerknappen på ovansidan.
    Det är faktiskt grymt bekvämt och ergonomiskt att bara kunna trycka på hemknappen som på iphonen jag har nu eller min förra Arc.

*Den tjusiga glasbaren, gör luren onödigt lång.
    Många som känt på arcen håller säkert med om att det är en relativt lång telefon, SXS är längre.

Men för egen del känns inte HTC:s One serie intressant då dom telefonerna är ännu större, och ännu dyrare. Funderar nästan på om inte ICS kommer få Arc S:en att spinna förträffligt för en betydligt billigare peng.

Nån som vet hur mycket man får göra med produkten när den anländer för att få lämna tillbaks? Öppna snurra igång och känna? Alternativt bli supernöjd eller känna att det blev fel.

14. tc737

tc737 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Om man som jag har ca 1000-1500 öppnade samtal blir det jävla dyrt med öppningsavgift eller hur. +surfa runt 10gig + 200 mms o 500 sms.+ telefon.. med ditt abb så skulle la min räkning ligga på långt över 350 tänk dig att många använder luren annorlunda än du.. själv hatar jag bindningstider så därför e den här dealen fel för mig

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk

15. tc737

tc737 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Var till needie jag skrev

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk

16. jetrider

jetrider Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Men seriöst detta har utvecklats till en diskutera abbonemang länk. denna gäller xperia s inte vilket abb som är bäst osv, ta det i rätt forum isåfall.....

17. sparriskrigaren

sparriskrigaren Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    110

MINA ENHETER

Kan inte Xperia P bli ett alternativ då? Där sitter tryckknapparna i glas-baren och den är ju lite mindre än Xperia S. Also, billigare :)

18. BigR

BigR Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

hehe, ja inflationen är verkligen en faktor att begrunda när man väljer ab.

Slava runt i 24 månader är ju ingen höjdare och över 8500 i totalkostnad är inte billigt. Föredrar abonnemang med låga fasta kostnader och låga minutkostnader. då kan man s p a r a genom att justera sitt användningsmönster, och istället begrunda räntan på de pengarna man har kvar.

Funderar på XS från Halebop med basab för 109:- Är den brandad månntro?asab för 109:- Är den brandad månntro?

Last edited: 9 mar 2012
  19. tlubtu

tlubtu Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

En fysisk hemknapp är inte lika känslig för oavsiktliga tryck till skillnad från en kapacitiv knapp. Risken för att tända skärmen av misstag bör ju rimligtvis vara mindre när hemknappen på SXS inte tänder skärmen med kortare batteritid som följd.

Last edited: 9 mar 2012
  20. TranQ

TranQ Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Nexus 6P
    ROM:
    MIUI 8
    Men P har ju inte samma prestanda som S ;)