Sony Xperia S

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av jebediah, 10 jan 2012.

1. mrNoodles

mrNoodles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    Hur länge anser du det är rimligt att Sony ska uppdatera telefonen?

2. Nickr

Nickr Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    iPhone 6

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 6
    ROM:
    iOS 8
    Jag håller med dig, en sak mindre att leta efter när man tappar telefonen! :cool:

ef98dpa gillar detta.
  3. Papazian

Papazian Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Gsmarenas shootout mellan sgs2 och XS var riktigt bra läsning, tack för den!

4. holck

holck Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Allvar...

"Köpte en iPhone pga andrahandsvärdet"

varför köper man en telefon för att sälja den?

Responsen är programmerbar.
    S kan ändra responsen på knapparna om
    Det visar sig att kraven ökar på det. Ota :)

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk

Sneaky gillar detta.
  5. coopdeo

coopdeo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Släpar är kanske inte helt rätt ord, men nog lider den av ett visst input lag som tyvärr inte är helt ovanligt bland Androider. Jag upplevde dock Galaxy II och Android 4s som betydligt rappare.
    Såväl släpigheten som input laget tycker jag syns här, även om det inte är extremt tydligt: http://www.youtube.com/watch?v=lyOTIsSm4Nc&feature=related och i Swedroids unboxing: http://www.youtube.com/watch?v=0lDS0fpxbsE&feature=player_embedded#!

Som sagt, när jag testade mobilen så försvann släpigheten (som var marginell, men ändå något irriterande) när jag bytte från en Live background till en fast. Kanske är problemet relaterat till Android 2.3? Dock led Nexusen av ett liknande problem med Live background (Nexusen var dock rappare när bakgrunden var fast).

Det bästa är kanske att ni som är intresserade av mobilen känner på den innan ni gör en beställning?

6. Enka

Enka Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

7. leafbranch

leafbranch Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    314

MINA ENHETER

Feber är den sämsta sidan man kan länka till om man vill ha en verklig, central, och oberoende bild av Android. Det kryllar av Apple-fanatiker både i redaktionen och läsarna där.

8. silverkillen

silverkillen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Var inne på Teknikmagasinet i dag och kände på både den vita och svarta ( dumies )
    Så här tycker JAG !

Mina två sista mobiler är samsung galaxy s2 och samsung galxy note.

Xperia s känns absolut inte plastig gämnfört med s2, den ligger väldigt skönt i handen, JAG gillar inte för platta mobiler har jag märkt.
    JAG har lite större händer än normalt och för mig var det INGA problem att nå upp till on/off knappen, man behöver absolut inte hålla på att kränga runt med mobilen för att nå, en del är oroliga för att den ska vara får "lång" JAG tyckte absolut inte att det var något man tänkte på, KAN ju vara för att min förra mobil var en Note, men den ser inte lång ut på något sätt å jag tycker den låg väldigt skönt i MIN hand.
    Mobilen kändes väldigt jedigen och mycket bra byggd, tynden gjorde att den kändes bra å ligger bra i handen.
    Stoppade mobilen i fickan och den gled ner lätt och kändes inte (obs min förra mobil var en Note )
    JAG blev glatt överaskad att mobilen över lag var så fin och kändes mycket bättre än jag väntat mig, den vita var lite skitig och den svarta hade lite flått fläckar, men många fingrar har antagligen vart där å pillat.
    För MIG är det ingen tvekan, JAG ska ha den vita.

9. ihpv

ihpv Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Det där med dual core/quad core har jag funderat på med. Men tvärt om. Jag kör arc nu och har aldrig upplevt att den är för slö så vad behöver jag dualcore till egentligen :)
    Men jag spelar inte de värsta spelen på min lur, klart gör man det är det kanske något att bry sig om. (vet inte hur dom hade funkat på arc)

Men förstår det är en mental grej att man inte vill betala för något som specifikationsmässigt är sämre.

Sen angående GB/ICS: du tror det blir buggar i ICS men litar blint på att quad core inte kommer medföra några nackdelar?

10. ihpv

ihpv Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

haha ja. det är noll chans att han i slutet av detta test kommer att säga "wow jag är frälst nu slänger jag min iphone"

började ju direkt med att han var irriterad på hur mycket den laggade.. Jag känner mig ytterst tveksam till att den skulle lagga så mycket så man kan bli irriterad om man inte på förhand bestämt sig för att inte gilla den.

Nu har jag inte kört iphone men tror nog den hackar till nån gång ibland den med. Men det upplever man nog inte om sin älskling. Jag anser inte att min Arc laggar.

11. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Eftersom jag inte runkar till benchmarks score tillsammans med mina polare så gör quad varken till eller från.

Inser du vilket sjukt format den skulle bli på en 4,7" i den storleken på telefon som Xperia S är?

Vad är det som säger att ICS skulle vara buggigare till Xperia S bara för att det släpps lite senare? Kan ju lika gärna vara tvärtom eftersom de haft mer tid på sig att testa. Sedan så kommer det ALLTID finnas buggar i programvaran.

Enda gångerna jag tagit bort mitt batteri är för att pilla med sd-kortet och eftersom Xperia S saknar det så behöver jag inte pilla på batteiet alls.

Återigen så runkar jag inte inte till benchmark utan för mig personligen är kameran bland det viktigaste och där hänger ju SGSII inte med.

Varför skall någon övertala dig?
    Man köper telefon efter personliga preferenser om man inte är en svag individ som bara bryr sig om vad polarna har och tycker.

Tog mig inte många minuter att lära mig hur man skulle trycka.
    Så om det är en fråga om ren lathet, klantighet eller vad det är som gör att dom har problem med det...

12. Sneaky

Sneaky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Offtopic:
    Håller inte med. Snubben ger ju android en chans. Då är man inte fanatiker.

13. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Men han blev ju såld på arc men tog tillbaka sin iphone p g a som han ansåg hade för dåligt batteri. Så antar att det är gränssnittet som han faktiskt gillade som gjorde att han valde att testa Xperia S med samma typ av gränssnitt återigen.

Last edited: 11 mar 2012
  14. leafbranch

leafbranch Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    314

MINA ENHETER

Läs mellan raderna för guds skull...
    De försöker bara framstå som de är oberoende och kör ett rättvist test men i själva verket är det aldrig så. Aldrig.

15. Sirrenation

Sirrenation Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jaha, detta var en jävligt intressant turn of events. Nu sitter jag här med en iPhone 4 istället, som täcktes i stort sett av hela ersättningen från försäkringsbolaget.

Så kan det gå!

16. HenrikLundqvist

HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Där ser man! Hade Sony släppt luren runt den 6e som var sagt från början så hade du nog haft en Xperia S istället :) Jag har faktiskt varit nära på att ta en annan lur själv några gånger, men jag har lyckats hålla mig.

Du kommer ju i alla fall bli nöjd med iPhonen, och ångrar du dig så har den ett riktigt bra andrahandsvärde om du säljer den :)

Sent from my wifes old iPhone 3GS (waiting for Xperia S) using Tapatalk

17. velman

velman Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Egentligen räcker det ju bra med ICS. Man kan ju göra egna "uppdateringar" genom att byta launcher etc. Telefonerna är trots allt rätt kompletta idag.

Jag insåg att jag får problem om jag väljer en telefon där jag kommer att störa mig på t.ex. de kapacitiva knapparna. Om jag hade köpt telefonen privat är det ju bara att sälja av den och skaffa en annan, men nu är det jobbet som betalar och då är den processen inte lika smidig.

Med andra ord, välja en stabil telefon som trots allt är väldigt bra och skita i Android i två år.

18. sparriskrigaren

sparriskrigaren Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    110

MINA ENHETER

19. Andreas2

Andreas2 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Comviq

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
  20. Sirrenation

Sirrenation Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Det är mycket möjligt! :) Men då mina tidigare planer, innan min Galaxy S blev stulen, var ju att köra på den kanske ett halvår-ett år till innan jag bytte telefon. Nu fick jag en kanondeal och köpte en polares gamla iPhone 4. La bara några hundralappar i mellan, resten täcktes av ersättningen från försäkringsbolaget som sagt. Så nu kan jag fortsätta med min tidigare plan! Kanske har Sony något i hästväg i kikaren till hösten/vintern? Ska bli intressant!