Sony Xperia S

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av jebediah, 10 jan 2012.

1. HenrikLundqvist

HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Aha, jag hade fått för mig att du var en av dom i tråden som var på G att köpa en Xperia S. Ja det verkar som att det kommer något i hästväg till hösten/vintern, du får klara dig med din iPhone tills dess :)

2. Sirrenation

Sirrenation Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Du hade för dig rätt! :) Jag var inte klar i tidigare inlägg att den planen bröts, då min telefon blev stulen och jag behövde en ny. Då ställde jag in siktet på SXS och den ser sannerligen fantastiskt ut, men nu blev det helt enkelt inte så! :)

3. XperiaS

XperiaS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Nu har jag ÄNTLIGEN fått känna på xperian :D
    Först, till min stora förvåning så märkte jag att ryktena stämde angående att den vita blev smutsig samma med den svarta.
    Men detta var 2 stycken DUMMIES! Men som tur var så hade personalen en Vit Xperia som jag fick titta på, OCH denna kändes inte alls som dummie materialet, dvs den var ren och inte ett märke på. Det var en KLAR skillnad på dummien och den äkta. Dvs. Den äkta var Mycke mer kvalité så luras inte av dummies ute i butikerna.
    Jag gick inte igenom mobilen så noga eftersom det var en privat mobil.
    Men jag kunde se att det var 1,7 gb internminne dvs. Till appar och det räcker gott å väl.
    Sen märkte jag inte av något lagg även fast livebakgrund var på.
    Sen tyckte jag den vita såg mindre ut än den svarta, så jag har bestämt att det blir en Vit :)
    A just det.. GRYM DISPLAY!!!

Skickat från min Sony Xperia Play via Tapatalk

4. HenrikLundqvist

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Var inne på mobilizera idag och de hade både den svarta och vita som dummy. Den vita var riktigt skitig alltså, men bortsett från det så var den sjukt snygg! Jag förstår inte kritiken över vikten, jag gillar kvalitetskänslan som den lite högre vikten ger.

Nu får telefonen ta och komma! Varje gång jag går på stan så letar jag upp en butik som eventuellt kan ha telefonen så jag kan kolla på den :D

Edit: Kanske inte var så tydlig, men precis som XperiaS skriver så ska man inte döma telefonen annat än till utseendet med en dummy. Den riktiga telefonen känns lite annorlunda till materialet och blir inte i närheten av så skitig som dummy-varianten.

Det var kul att jämföra den vita bredvid den svarta och jag är glad att jag ångrade min beställning och valde en vit istället för en svart.

Last edited: 10 mar 2012
  5. Jungelbobo

Jungelbobo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Moto Razr 40 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Moto Razr 40 Ultra
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    iPhone 11
    ROM:
    Stock
    Hej folk!

Jag är ytterst sugen på en Xperia S men undrar lite över vad ni tror om processorn kontra HTC One X? Tror ni att man kommer märka enorm skillnad mellan dessa? Har idag en Galaxy Nexus och såg i M3s test av luren att SXS inte var märkbart bättre i benchmark testerna.

Vad tror ni?

6. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

den enda gången man i nuläget kan ha nytta av flera cores osv är väl vid gaming... det är bara spec-onani och inget annat.. min nexus rör sig inte ett skit snabbare i systemet än vad min gamla sgs gjorde.

7. Soccom83

Soccom83 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

http://www.youtube.com/watch?v=EDrJplSYIw8&feature=player_embedded
    har lagt upp denna innan

Xperia S använder någon form av nanobeläggning för att motverka fläckar och smuts (vet inte om det även gäller den svarta, men annat skulle ju vara konstigt). Det innebär ju inte att fläckar och smuts inte kan sätta sig, men beläggningen är UV-aktiv vilket gör att om man håller ut den i solen typ och sen drar med en trasa/jackärm eller något annat så bör den bli lätt att göra ren. Mer om det här http://www.xperiablog.net/2012/01/2...-anti-stain-shell-and-fast-charge-capability/.

en gissning är ju att dummien inte har samma material utan man har mer försökt få samma yta och vikt... nu är detta spekulationer men jag har svårt att se att sony skapat en telefon som mycket lättare får fläckar än någon annan på marknaden. Om det nu är så att den lättare får fläckar uppskattar jag att man lättare får bort dem.

8. velman

velman Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag är fullständigt övertygad om en dummy har precis samma material som den riktiga telefonen. Det finns ingen som helst anledning att tillverka den i ett annat material.

Varför är telefonen då så skiten? Jo, den hänger framme hela dagarna och åker aldrig ner i någon ficka. När den gnuggas i ett par jeans eller i en innerficka åker en hel del smuts av. Varför skulle Sony tillverka dummyn i ett sämre material?

9. Sneaky

Sneaky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Man kan tänka sig att framtida versioner av Android kommer att kräva tyngre specs. Men det förutsätter ju att mobilen får uppdateringar. Får väl hoppas på det. :)

10. The Phone House

The Phone House Adult Droid Verifierat konto

Mottagna gillanden:
    516

MINA ENHETER

denna telefon ligger i topp på min önskelista. efter att ha fått leka lite med den och verkligen sett alla fördelar med nfc tagsen som följer med och hela tanken på ekosystemet med b.l.a. music unlimited och playstation-spel i alla skärmar (tv, mobil, tablet och laptop) är jag riktigt såld. Sen att kameran och displayen är grym gör ju inte saken värre =P

11. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

om android nånsin skulle få en version som kräver dual core for att fungera tillfredställande så är det dags att bannlysa på livstid för isf skulle det vara ett lägre bottenmärke än windows vista ;)

12. Soccom83

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Av samma skäl som alltid, KOSTNAD. Materialet kanske är samma men den lär inte ha beläggning, men visst det kan vara så att den har det. Alla kronor man kan spara in på, sparar man helt enkelt in på.

13. anubis87

anubis87 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag var inne hos phone house och fick känna på en xperia s vit, själva luren är kanon inget att klaga över för min del. tjejen som visade mig luren har haft den i snart en vecka, och baksidan av den såg inte bra ut, färgen var inte vit, utan snarare vit-blå pga jeansen. samtidigt som underdelen visade tydliga spår av repor.

så för min del blir det en svart, jag är helt säker på att den vita blir smutsig alldeles för fort. Jag orkar inte rengöra den efter varje vecka.

14. leafbranch

leafbranch Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    314

MINA ENHETER

Det påminner mig om när jag köpte billigare jeans från Ellos och de färgade av sig på allt men efter de 10 första tvättarna så börjar det avta iaf.
    Hela benen var ljusblå och allt gick inte bort fast en jag duschat. :neutral:

Jag har beställt en svart från Misco. :)

15. Ludwig

Ludwig Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P
    Info:
    Snart så
    Telefon 2:
    Xperia Z2
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Tänkte beställa från misco med, men de har ju inge leveransdatum? Tror du de skickar som alla andra?, dvs den 14? isf ska man nog dra till med en beställning :D

16. Nickr

Nickr Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    iPhone 6

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 6
    ROM:
    iOS 8
    Dessutom så är väl det bara en beläggningen som står emot smuts? Jag ser det som t.ex. non-stickbeläggning i stekpannor - har man väl fått en repa i beläggningen så försvinner själva funktionen. Om ni förstår vad jag menar?

17. hpatrik

hpatrik Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    102

MINA ENHETER

någon som vet var man kan få tag på flipcase till xperia s?

18. HenrikLundqvist

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Nej, de kommer leverera ca 1 vecka efter den 14e

19. Soccom83

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Jag har ingen aning egentligen, men om du ser i filmen jag postar i mitt förrförra inlägg går han loss på den med ett suddgummi... så jag tror inte beläggningen försvinner... men vad vet jag.

20. Nickr

Nickr Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    iPhone 6

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 6
    ROM:
    iOS 8
    Jag har sett det klippet, men frågan är om det är några repor, eller ''jack' kanske man skulle säga? :)