Sony Xperia Tablet S!

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av sparriskrigaren, 4 sept 2012.

  1. sparriskrigaren

    sparriskrigaren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    458
    Mottagna gillanden:
    110

    MINA ENHETER

    Nu är det inte många dagar kvar till release, verkar det som! Jag är riktigt imponerad över denna tablet, kan mycket väl bli mitt första plattköp. Helt överkomligt pris också för WiFi och 16 GB minne (~3800 kr).

    Vad tror ni om den? Synpunkter? Åsikter? Någon mer som längtar och peppar? :cool:

    (Varför har inte Sony någon egen forumdel för tablets?)
     
  2. rookie75

    rookie75 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Kommer oxå slå till på den. Men funderar även på att köpa till ett SD-kort för att få in mer GB (mycket billigare att köpa extra SD-kort än att slå till på 64GB varianten).

    Kan detta vara ett bra SD-kort för detta användningsområde? Verkar ju ha extremt snabb skriv/läs hastighet i alla fall enligt specen.

    http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=969000
     
    Last edited: 4 sept 2012
  3. sparriskrigaren

    sparriskrigaren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    458
    Mottagna gillanden:
    110

    MINA ENHETER

    Ja, det ser ju riktigt schysst ut! Bra omdömen, verkar snabbt.

    http://www.sony.se/product/xperia-tablet-s/sgpt121e3

    Kostnadsfri leverans, 3800 kr.. levereras i början av september. Tillbehören var ju inte superbilliga, men men.
     
  4. sebbe1891

    sebbe1891 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2011
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Funderar också på att köpa denna eventuellt. Någon som har fått sin ännu?

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  5. sparriskrigaren

    sparriskrigaren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    458
    Mottagna gillanden:
    110

    MINA ENHETER

    Tror inte att den går att få tag på än i Sverige åtminstone. Släppdatum är lite vagt och varierar från land till land. Jag har googlat extremt mycket varje dag för att hitta någon video eller något foruminlägg där någon skriver att de har fått den men har inte hittat något.

    Jag provade även att lägga en förbokning hos Sony men avbröt eftersom deras gratis fraktalternativ tog upp till 7 arbetsdagar (!) och deras icke-gratis fraktalternativ som kostar 228 kr tog upp till 5 arbetsdagar.

    Där stod dock att leverans beräknas ske någon gång 14-20 september. Lite märkligt, det är bara Cyberphoto som har plattan i sitt sortiment än så länge vad jag kan se (enligt Prisjakt). Mailade dem, de hade inget datum på när de kan skicka plattan men de gissade på slutet av september/början av oktober.
     
  6. sparriskrigaren

    sparriskrigaren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    458
    Mottagna gillanden:
    110

    MINA ENHETER

  7. sebbe1891

    sebbe1891 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2011
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Verkar lovande. Synd att hon inte surfar med den som sagt, det var väl det som jag var mest nyfiken på att se hur det flöt. Samsung note 10.1 och Samsung tab 2 har också IR såg jag, verkar dock inte ha macro?
     
  8. sparriskrigaren

    sparriskrigaren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    458
    Mottagna gillanden:
    110

    MINA ENHETER

    Eller hur, ser ut att vara väldigt fint flyt. Jag har även sett ett par recensioner på Amazon.com och folk är hemskt nöjda. Grym skärm skriver flera. Bland kritiken så är det mest att den inte har några vanliga ingångar för micro-USB samt HDMI utan kräver någon adapter. Suck :money:
     
  9. sebbe1891

    sebbe1891 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2011
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Min gamla logitech kontroll kommer snart att kasta in handduken tror jag, då den börjar krångla en del. Tänkte köpa en ny och tittade på lösningar som man kunde styra hemelektroniken med en surfplatta då jag såg denna. Tror att denna komma passa mig perfekt då huvudfunktionerna jag ville ha var universalkontroll med macro samt att kunna surfa, resten är en bonus. Blir nog ett köp så fort den släpps här då jag precis sålde min Asus platta. Skulle vara kul med lite mer input från XDA eller något innan man slår till dock.

    Synd med ingångarna som du sa, 400:- för en HDMI adapter är lite väl saftigt. Kanske kommer kopior för en billigare peng på ebay som fungerar.
     
    Last edited: 10 sept 2012
  10. sparriskrigaren

    sparriskrigaren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    458
    Mottagna gillanden:
    110

    MINA ENHETER

    Ah, ja det verkar helt klart vara en grym funktion :) Börjar få för många fjärrkontroller hemma själv..
     
  11. sebbe1891

    sebbe1891 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2011
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

  12. sparriskrigaren

    sparriskrigaren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    458
    Mottagna gillanden:
    110

    MINA ENHETER

  13. freddeskell

    freddeskell Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Angående SD-kort. Går det att ansluta till plattan? Jag läste men tyckte inte jag hittade någon info om den? Går det att göra det så finns det ju ingen anledning att köpa 64GB varianten och det blev lite billigare helt plötsligt ( = större chans för köp ).
     
  14. sparriskrigaren

    sparriskrigaren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    458
    Mottagna gillanden:
    110

    MINA ENHETER

    Jajamen, det går bra. Jag har testat med både 32 GB och 64 GB, funkar så länge kortet är formaterat i FAT32. För att formatera 64 GB-kort i FAT32 krävs en programvara, men det är gratis och lätt att hitta.

    Dock antar jag att det interna minnet i plattan är snabbare än minneskorten, men det kanske inte är viktigt med tanke på prisskillnaden. En annan sak som är värd att tänka på kanske, är att det inte går att lägga in filer större än 4 GB på minneskortet pga filsystemet - däremot går det att lägga dem på plattans interna minne. Om du hade tänkt lägga in HD-filmer eller dyl.

    PS, plattan har fått en egen forumdel nu!
     
    Last edited: 27 sept 2012