Medföljande musikspelare också. Jag tror det bara är Sony som inte har uppdaterat sina specifikationer eftersom de inte har släppt så många telefoner med Android 4.X tidigare. FLAC stöd kom med Android 3.0 eller 3.1.
Jag har inga sådana problem med mitt exemplar. Android 4.0.4.
Fortfarande ganska kort tid trots allt, tänkte återkoppla efter en månads användande

...inte så mycket mer att tillägga än tidigare inlägg i dagsläget. Det jag kan poängtera som irriterar mig är.
- Det finns ingen filhanterare. Om jag laddar hem ett program, en .apk fil direkt från t.ex. Humble Bundle och glömmer att installera från notifieringsytan så kan jag inte leta rätt på filen i telefonen. Antingen är det bara jag som inte hittat filhanteraren eller så finns den helt enkelt inte. Just nu måste jag ladda om filen för att kunna installera.
- Google Widgets fungererar inte (läs tidigare inlägg för bugglänk med mera). Att Googles egna widgets (gmail, calender och reader) inte fungerar på Android är katastrof och sedan att de inte har en lösning på buggen är ännu värre. Tidigast med Jelly Bean kommer en lösning och vissa som redan kör Jelly Bean säger att problemet fortfarande är kvar så jag siktar på att skapa någon enkel kopia själv när jag känner ett ordentligt behov.
Förutom de två punkterna tycker jag fortfarande att Sony Xperia tipo var rätt köp för mig. Att gå upp en, två eller
tre prisklasser skulle inte gett mig mer nytta eller nöje. Själv ser jag det som att antingen köper man en billig mobil som gör det enklaste eller så drar man på med en värsting (läs Samsung Galaxy S3). För mig finns det inga fördelar med "mellan" segmenten.
Vad för buggar syftar du på?
Click to expand...