Sony Xperia X Performance vs Z5, batteritid?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av derj, 13 okt 2016.

  1. derj

    derj Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia Z5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia Z5
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z1
    Telefon 3:
    BLU Studio G
    Info:
    Köpt i Kanada vid behov av telefon
    Platta:
    Sony Xperia Z4
    Hej!

    Måste byta ut min Z1 som jag har varit nöjd med. Har varit inne på Sony Xperia Z5 men då priset har sjunk så pass mycket på Xperia X Performance så har den blivit ett alternativ. Det som gör mig fundersam på X Performance är batteri tiden. Har inte riktigt lyckas lista ut vilken av dem som har bäst. Vilken av dem har bäst batteritid och vilken bör jag köpa?
    Eller har ni rekommendation på någon annan som är vattentätt?
     
  2. donuts

    donuts Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    480
    Mottagna gillanden:
    234

    MINA ENHETER

    z5 skulle jag inte rekommendera, pga 810 processorn. Den processorn överhettar mobilen och det leder ju även till större slitage på mobilens batteri och delar. Jag hade en xp under cirka 2 månader nu gick min sönder, den sprack i hörnen utan yttre påverkan och den började även starta om sig självt. men innan problemen började så kunde jag i alla fall utvärdera batteritiden, den var helt okey men körde man lite mer spel och tog foton under dagen så fick man ladda mobilen kring 18-19 tiden. Jag skulle rekommendera xz eller compact modellen framför xp, bättre kamera, bättre batteritid. compact kör nu på en sämre processor med den är i nivå med 810 utan en så extremt värmeutveckling. Har testat båda två på Telia, de ligger fint i handen även om compact nu är i plast så kändes den inte billig. Och display var fin på de båda. Men dock ett minus för att den mindre versionen saknar ip klassning.
     
    derj gillar detta.
  3. Robin.Karlsson

    Robin.Karlsson Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2016
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    102

    MINA ENHETER

    Platta:
    iPad pro 12,9"
    Z5 har jag kunnat använda bra mycket längre än en x performance innan batteriet dött, så kör Z5. Billigare också!
     
  4. SkooB_E

    SkooB_E Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2013
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    71
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Sony Xperia 5 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Sony Xperia 5 IV
    ROM:
    Original
    Telefon 2:
    Google Pixel 7
    ROM:
    Original
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab s8
    ROM:
    Original
    Jag gick nyligen från Xperia Z1 till Xperia XZ och kan säga att jag är grymt nöjd med batteritiden, klart bättre.