Min HTC är usel. Men jag sitter inte och försvarar den som nån inspärrad idiot. Försöker bara bekämpa all idioti som skrivs här. Chompiz och andra galningar som maniskt hakat upp sig på hur du minst får ut den dubbla batteritiden ur telefoner, bara de går igenom nog med cyckler. Detta ska då bara gälla Sonys telefoner antar jag?!?!
Vad spelar det för roll med en SoC som är lite snabbare undrar någon här ovanför? Vad spelar det för roll om skärmen är bra, kan man likväl undra då? Vem behöver en skärm med bra betraktningsvinklar? Vem behöver en telefon som visar svart och inte grått, eller som visar vitt och inte sunk-grå?
Bra hårdvara öppnar för möjligheten att kunna uppdatera luren längre. Det har om inte Sony själva bevisat!! Men just i Sonys fall handlar det väll om inkompetens. SE Arc kunde haft hårdvara från framtiden. 16-core, 32Gb ram med 2560x1600 skärm. Den hade inte fått ICS eller JB för det skulle jag tro.
Vem behöver batteri-tid? Någon skriver att deras 3 år gamla lur har super-usel batteri-tid, så även fast Xperia Z har usel batteri-tid, så är den åtminstone inte sämre än en 3 år gammal sliten Android-lur! Varför ha så låga krav? Jag förstår att man kan vara en fanboy av ett märke. T.ex. Apple. De levererar bra produkter gång efter gång efter gång. Men var är Sonys produkterna som skulle kunna rättfärdiga en skara beundrare? De har inte släppt en värdig telefon sen dumbphone-eran.
Benchmarks spelar INGEN roll, så länge Sony får dåliga resultat. Vem bryr sig om dem lixxxxom? Sen skriker de när Xperia V resultaten dök upp här på Swedroid och visade sig ligga i topp! Nu med Z spelar det ingen roll längre, när ONE krossar den.
IP-klassificering är helt plötsligt populärt. Om Sony leverarede telefoner med lite bajs smetat på skärmen skulle Sony-fansen komma med skit som: "Det är inte samma känsla utan bajs på skärmen" och "Synd att Sonys telefoner är sämst, men jag värdesätter bajs-på-skärm väldigt mycket, så det blir definitivt en Sony igen"
När Aron på IDG skrev att Xperia V var en usel lur som inte erbjöd något, så tyckte Sony-fansen han var helt dum i huvudet och hade helt fel. När samma person och sida tycker att Xperia Z är hur grym som helst så är allt som det ska. Var är logiken i det? Om Aron och IDG är helt dumma i huvudet och inte har koll när de tycker att Xperia V, som egentligen, enligt Sony-fansen, är hur grym som helst, är usel - Borde inte han ha helt fel när det kommer till Xperia Z? Om Sony-fansen är konsvekventa borde de läsa Xperia Z recensionen och säga: "Aron och IDG är helt dumma i huvudet. Xperia Z är inte ett dugg bra. Den är usel, eftersom Aron säger att den är bra, så är den egentligen kass"

Men nej nej. Det finns ingen logik i idioters tänkande. Och här kommer jag in. Jag är en internet-riddare som bekämpar idioti. Så tacka mig.

Click to expand...