Sony Xperia Z Tråden

Diskussion i 'Xperia Z - Allmänt' startad av Droid_Nexus, 8 feb 2013.

1. zoodiac

zoodiac Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Plus
    Telefon 2:
    LG G7 ThinQ
    Tror inte det märks någon skillnad om man har Snapdragon 4 Pro eller 600? Benchmark är ju bara siffror och dessutom inte tillförlitliga för fem öre. Tror att XZ är en supertelefon. Bara min åsikt.

2. BrittBastard

BrittBastard Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Ger man sig in i leken får man leken tåla. Att kalla folk hjärndöda känns ju väldigt moget och konstruktivt.

----

On Topic: Idag släpptes telefonen även i UK, Tyskland och Ryssland...kom igen nu Sony Mobile SE!

3. alabrand

alabrand Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Jag skulle nog inte tro det men man vet aldrig. Jag har blivit överraskad förut på mobilfronten. = ) Men i all allvarlighet så tror jag inte att det kommer bli mycket skillnad tills S800 släpps.

4. Moggym

Moggym Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    52

MINA ENHETER

Om Xperia Z kommer lyckas på marknaden eller ej hänger på om Sony lyckas locka till sig kundgrupper som inte bra sig ett skvatt om GHz och vilken hårdvara som sitter i. Unga kvinnor t.ex som väljer mobil efter hur den ser ut när den ligger på cafébordet bredvid latten. Eller medelålders män som ska skaffa "en sån där smartphone" och som har pengar till att välja den bästa och som tyckte att SonyEricsson var bra. För allra flesta är hårdvaran i Z långt mer än tillräcklig då dom aldrig kommer att spela nåt mer än några facebookspel och saker som Wordfeud.

5. BrittBastard

BrittBastard Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Haha..så vi som köper den är kvinnor eller medelålders män? Haha. Dagens skämt.
    Kan du berätta för mig vad du måste göra som KRÄVER en, t ex, quad-core på 1.7GHz?

---
    På en dator kan jag förstå att man MÅSTE ha komponenter som kan göra beräkningar i teraflops-klassen. Men i en mobil? Nej.
    Dock är det ju detta specsrace som vi tekniknördar älskar som gör att vi köper "det värsta". Jag själv inkluderad.

6. Galaxy

Galaxy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

I verkligheten är det kanske inte många som kommer märka skillnad mellan S4 Pro och S600/S800 men ingen här skulle hellre vilja ha S4 Pro än S600/S800 om det nu var möjligt. Hade det varit tvärtom dvs om Xperia Z hade S600 och andra bara S4 Pro.. ja då hade många Sony lovers kacklat högt. så är det i alla läger och om man kollar på det krast så ligger Sony "efter" återigen men som sagt.. det kommer inte spela någon roll i verkligheten.

7. Wafflez

Wafflez Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    255
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE
    Telefon 2:
    Htc 10
    Orka med mobil spel, dator eller konsol är fan så mycket bättre. Är jag ute så gör jag annat en spelar spel :-P så 1.5 eller 1.7 spelar ingen roll.

Skickat från min MT15i via Tapatalk 2

8. alabrand

Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Jag hade i alla fall inte tackat nej till mera kraft då jag oftast använder mig utav emulatorer på min telefon. Jag längtar tills Tegra 4 och Adreno 330 kommer ^.^

9. Moggym

Moggym Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    52

MINA ENHETER

Sa jag det? Nä.

Det är klart att Sony vill ha oss som kunder men vi är liten grupp krävande kunder. Nu tycker jag iofs att det blivit för hysteriskt med hårdvaran för androider även för oss som är intresserad av tekniken.

Men det jag sa är att Sony måste nå andra kundgrupper för att få Xperia Z till en framgång. Folk som inte vill veta nåt om hårdvaran men som vill ha en bra snygg mobil som ger en trevlig användarupplevelse.

10. doomenicer

doomenicer Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Sony XZ är iaf bra mycket snyggare än alla andra mobiler just nu med! Gillar inte nya htcn, tycker den e ful!

O2X via Tapatalk 2

11. alabrand

Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Smaken är som baken. Jag tycker båda två är väldigt snygga. = )

12. Droidsson_1

Droidsson_1 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    101

MINA ENHETER

Ni borde nog testa telefonerna innan ni anser er mogna nog att uttala er om de...bara ett litet tips.

chompiz gillar detta.
  13. paulreedsmith

paulreedsmith Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    479

MINA ENHETER

Min HTC är usel. Men jag sitter inte och försvarar den som nån inspärrad idiot. Försöker bara bekämpa all idioti som skrivs här. Chompiz och andra galningar som maniskt hakat upp sig på hur du minst får ut den dubbla batteritiden ur telefoner, bara de går igenom nog med cyckler. Detta ska då bara gälla Sonys telefoner antar jag?!?!

Vad spelar det för roll med en SoC som är lite snabbare undrar någon här ovanför? Vad spelar det för roll om skärmen är bra, kan man likväl undra då? Vem behöver en skärm med bra betraktningsvinklar? Vem behöver en telefon som visar svart och inte grått, eller som visar vitt och inte sunk-grå?

Bra hårdvara öppnar för möjligheten att kunna uppdatera luren längre. Det har om inte Sony själva bevisat!! Men just i Sonys fall handlar det väll om inkompetens. SE Arc kunde haft hårdvara från framtiden. 16-core, 32Gb ram med 2560x1600 skärm. Den hade inte fått ICS eller JB för det skulle jag tro.

Vem behöver batteri-tid? Någon skriver att deras 3 år gamla lur har super-usel batteri-tid, så även fast Xperia Z har usel batteri-tid, så är den åtminstone inte sämre än en 3 år gammal sliten Android-lur! Varför ha så låga krav? Jag förstår att man kan vara en fanboy av ett märke. T.ex. Apple. De levererar bra produkter gång efter gång efter gång. Men var är Sonys produkterna som skulle kunna rättfärdiga en skara beundrare? De har inte släppt en värdig telefon sen dumbphone-eran.

Benchmarks spelar INGEN roll, så länge Sony får dåliga resultat. Vem bryr sig om dem lixxxxom? Sen skriker de när Xperia V resultaten dök upp här på Swedroid och visade sig ligga i topp! Nu med Z spelar det ingen roll längre, när ONE krossar den.

IP-klassificering är helt plötsligt populärt. Om Sony leverarede telefoner med lite bajs smetat på skärmen skulle Sony-fansen komma med skit som: "Det är inte samma känsla utan bajs på skärmen" och "Synd att Sonys telefoner är sämst, men jag värdesätter bajs-på-skärm väldigt mycket, så det blir definitivt en Sony igen" o_O

När Aron på IDG skrev att Xperia V var en usel lur som inte erbjöd något, så tyckte Sony-fansen han var helt dum i huvudet och hade helt fel. När samma person och sida tycker att Xperia Z är hur grym som helst så är allt som det ska. Var är logiken i det? Om Aron och IDG är helt dumma i huvudet och inte har koll när de tycker att Xperia V, som egentligen, enligt Sony-fansen, är hur grym som helst, är usel - Borde inte han ha helt fel när det kommer till Xperia Z? Om Sony-fansen är konsvekventa borde de läsa Xperia Z recensionen och säga: "Aron och IDG är helt dumma i huvudet. Xperia Z är inte ett dugg bra. Den är usel, eftersom Aron säger att den är bra, så är den egentligen kass" :ehm::ehm:

Men nej nej. Det finns ingen logik i idioters tänkande. Och här kommer jag in. Jag är en internet-riddare som bekämpar idioti. Så tacka mig. <3 ;)

bghfktu och Frisell gillar detta.
  14. MrJiM

MrJiM Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    812
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S22 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S8 Ultra
    Jag tycker faktiskt tvärtom. Hoppas att 64gb kommer hit bara.

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2

15. Galaxy

Galaxy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

hahahahahahha :D:D:D LMAO LOL etc etc..

16. Wafflez

Wafflez Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    255
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE
    Telefon 2:
    Htc 10
    Ta xperia Neo VS HTC Desire S rätt likvärdiga telefoner.... (ok HTCN är lite bättre)
    Neo fick ics update i mitten av april 2012
    Desire S fick en ics update som man fick installera manuellt på egen risk i början av oktober 2012.
    Så man undrar är verkligen sony så slöa jämfört med tex htc? :)

Sen kommer jag nog att skaffa en HTC one som nästa lur men det är en annan femma :P

17. doomenicer

doomenicer Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Jag har ju sett bilder på dom. Det räcker väl för att bedöma hur de ser ut?

O2X via Tapatalk 2

18. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Ja men det var ju ett moget inlägg med att gå till personangrepp mot mig. Vad jag skrev innan var att batteritiden blir markant bättre efter ett tag och det är då jag vill se ett test då det är mer relevant. Vet inte om jag skrev att detta bara gällde Sony eller? Men alla som inte är av samma åsikt som dig verkar ju vara idioter och hjärndöda enligt dig.

Sent OTA using TapaTalk

19. paulreedsmith

paulreedsmith Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    479

MINA ENHETER

Jo jo men detta är inget personangrepp. Det är ett Avatar-angrepp som mest. Du är en bild och ett namn för mig på internet. Skulle dock vara tacksam om DU svarade på detta:

"Hur mycket skiljer det i procent skulle du säga, mellan en telefon som laddats 5 gånger, respektive 20 gånger? Hur mycket mer batteritid har du extra efter 15 mer laddningar?

Och det är ju lika villkor för alla telefoner i t.ex. Engadgets tester.

Fast om man tar t.ex en Galaxy Note 2 som har mycket bättre batteritid än t.ex en Xperia Z(nästan dubbelt enl. Engadgets test). I slutet av testperioden när de ska testa batteritiderna, då har Noten gått igenom många färre uppladdnings-cyckler än Xperia Zan. Så om det är som du säger, så har de som presterar bäst batteritider, egentligen ännu bättre batteritider gentemot de längre ned på listan, än vad listans siffror berättar.

Noten har alltså MER än dubbelt så bra batteritid"

Jag misstänker att du, tankemässigt, hamnat i någon typ av Boot-loop, och tror att det skulle vara någon typ av avgörande skillnad på 5, respektive 25 uppladdningar.

Att det bara skulle gälla Sony skriver jag för att du verkar tycka att testerna är orättvisa. Men de är ju på lika villkor. Eller som jag skriver ovanför; Det är faktiskt till fördel för en telefon som Xperia Z, som har sämre batteritider än många andra.

Men lägg till 15 min på Engadgets batteritest om du vill. Men då får du lägga till upp till 45 min på andra telefoners testresultat. Oxch då springer de bara ifrån Xperia Z ännu mer. :cry: :(

Och Engadget testade Stamina-mode. Det gav ingen märkvärdig boost. Så all ni galningar där ute: GLÖM DET!!! :mad:

20. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Avstår från att svara då jag beslutat mig för att sluta mata trollen...

Sent OTA using TapaTalk

Magnum442 gillar detta.