Sony Xperia Z Tråden

Diskussion i 'Xperia Z - Allmänt' startad av Droid_Nexus, 8 feb 2013.

1. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Ja då har du något relevant att jämföra med. Har man haft en arc, Galaxy S, Go, O2X eller liknande så är det ju en rätt stor skillnad så då krävs det ju inte lika mycket för att vara nöjd med en Z.

Sent OTA using TapaTalk

2. Isengard

Isengard Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    138

MINA ENHETER

Xperia Go

3. TommyTS

TommyTS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    128

MINA ENHETER

Jag funderade, finns det eventuellt intresse av en unboxing video av Xperia Z?
    Om så är fallet är jag bra sugen på att lägga upp en video faktiskt, vad tycker ni? :)

4. denoudsten

denoudsten Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Varsågod. Det är väl den "boxen" där laddningsstället medföljer? Annars så har det ju puplicerats ett antal redan.

5. ymmij23

ymmij23 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Kör på tycker jag!

6. chompiz

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Låter telefonen ligga med skärmen igång och 2G/3G nu fram tills det blir att våldta kudden om några timmar så får vi se hur mycket batteri det har hunnit dra på den tiden. Återkommer med screenshot senare.

Sent OTA using TapaTalk

Galaxy gillar detta.
  7. Galaxy

Galaxy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Kanon! Det känns så jäkla 90 tal och värdelöst med samtalstid 2G/3G som tillverkare slänger runt numera när man har 5" skärmar som man pillar på. Samtidigt som många tester är skärmtid och wifi men inte 2G/3G. För mig är det ultimata batteritestet, skärmtid när man driver omkring på jobbet/stan på 2G/3G, lite GPS på osv.

Slå gärna av skärmen då o då, låt den vaa i 2 min och slå på igen. Har märkt att det är dom konstanta på/av som suger mer kräm ;-)

Har Z längre skärmtid än min S (~2-2,5h max på en 14-16h dag) så kommer jag nog importera en ZL. :D

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2

8. chompiz

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

En liten snabb update. Hade tyvärr på Wifi de första 5 min men det har dragit 22% på 1h 9min blivit något enstaka kort avbrott där jag av ren vana råkat stänga av skärmen med powerknappen.

Sent OTA using TapaTalk

9. chompiz

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Så nu har jag kört ett litet test på skärmtid med 2G/3G igång förutom Wifi ett kort tag i början. Pillat med telefonen som vanligt med lite spelande, TapaTalk och lite annat små pillande. Kört GPS några stunder under tiden och skärmen har varit tänd konstant då Waze har varit igång frånsett några korta stunder då jag av ren vana stängde ner skärmen men det var inte speciellt många sekunder den var av.

Sent OTA using TapaTalk

Galaxy och youknow gillar detta.
  10. youknow

youknow Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S9+
    Hoppas att den omtalade batteriförbättringen efter några laddningscykler utökar tiden något. Skulle gärna se en skärmtid som detta tillsammans med 12 standby. Dessutom vill jag kunna använda LTE.
    Kanske är det önsketänkande.

Vilken ljusstyrka körde du på förresten?

11. chompiz

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Du kan redan nu glömma ditt önsketänkande om batteritiden. Finns ingen chans att du med LTE kommer kunna ha 4h skärm och 12h standby på det.

Sent OTA using TapaTalk

12. Galaxy

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Kanon jobb ;-)

Nästan 4h är riktigt bra för en 5" 1080p skärm, ser att du har bra täckning under mer eller mindre hela testet, lär nog bli lite sämre om man är ute och rör sig en del och inte har god täckning hela tiden. Blir intressant och se om den håller lika bra skärmtid under en 14h lång användning.

Långt bättre än min Xperia S iallafall så det skulle bli ett lyft om än inte lika stor som jag hoppats på, men det lär det nog aldrig bli med dagens skärmstorlek och upplösnings kapplöpning.

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2

13. easycure1974

easycure1974 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 368
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Då får du nog skaffa dig en Note 2 :)

Velar själv från att byta just pga batteriet

Sent from my GT-N7105

14. youknow

youknow Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S9+
    Jo jag visste mer eller mindre det själv också, men ibland får man drömma :-).

Däremot nästan samma skärmtid och 12h standby på 3/2G borde man ju kunna hoppas att den orkar med.
    Stamina mode verkar ju se till att den knappt drar något i standby. Många användare pratar ju om endast några få procent nedgång under nätterna.

Men visst är det många faktorer som dålig mottagning osv som spelar in, så är ju omöjligt att se hur min framtida XZs batteri kommer prestera.

Last edited: 26 feb 2013
  15. chompiz

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Jag har satt Stamina Mode så att jag kör min vanliga e-post, gmail, gtalk och MyXperia när skärmen är avstängd. Och med detta så drog den under 6h inatt 1% batteri vilket får anses rätt OK enligt mig. Så nog kan det gå att klämma ur lite extra ur telefonen med 2G/3G och Stamina Mode igång.

Överlag positivt överraskad över hur bra Stamina Mode fungerar utan att jag för den saken skull tappar någon för mig väsentlig funktion. Har iallafall inte märkt något som jag saknar än.

16. variant

variant Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

4-5 tim skärmtid är ok för min del, finns det folk som sitter och glor in i en mobilskärm så lång tid verkligen?

17. Galaxy

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

4-5h skärmtid på 2G/3G under en 14-16h dag vore ju wunderbar men så är det inte nu riktigt med senaste flaggskeppen tyvärr. Hade tillverkarna inte gått och blivit galna och trott att folk vill ha 1080p upplösningar på sina lurar så hade vi nog kanske fått uppleva bättre batteritid (läs skärmtid).

Ni som har Z nu (1080p) och kanske en annan lur liggande med 720p upplösning.. hur stor skillnad märker ni? Kan ni jämföra? skulle ni ha klarat er med 720p eller är 1080p givet nu?

18. Droidsson_1

Droidsson_1 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    101

MINA ENHETER

Jag klarade runt 4 timmar på en laddning med en ZL. Ibland 3 timmar ibland nära 4. Nu skall tilläggas att jag jobbar från 07:00 - 17:30 så jag har inte tid att leka med telefonen på arbetstid vilket ger mig klart med pulver resten av dagen.

Man får helt enkelt göra en avvägning tror jag.

19. doomenicer

doomenicer Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Jag använder ju telefonen mycket på jobbet, lyssnar mycket på musik och ljudböcker, jag har nu börjat tveka men det är väll ett tag kvar innan man får hem den så jag följer tråden med iver

O2X via Tapatalk 2

20. Moggym

Moggym Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    52

MINA ENHETER

Jag var på en Tre-butik igår och dom hade fått in Copter skärmskydd till Z. På kartongen stod det att det var till ZL men dom sa att det var till Z.

Är det så att det är samma skärmskydd till Z och ZL ifall framsidan ser exakt likadan ut?