Problem: Sony z3 dualsim tappar simkorten under samtal

Diskussion i 'Xperia Z3 - Allmänt' startad av nuzebel, 10 nov 2015.

  1. nuzebel

    nuzebel Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej lång historia kort. Jag hade en vanlig z3 som jag var otrolig nöjd med enda jag saknade var dual sim. Sagt och gjort jag köpte på mig en z3 dualsim. Jag trodde mobilfrälsaren var här. Men vilken jesus produkt. var 3:e samtal så dumpar den båda simkorten och klipper samtal. Jag har googlat en del och verkar inte vara ensam om problemet om man kollar på sonys egna forum. Dock verkar sony inte vara intresserade alls att lösa detta. Finns det någon här kanske som haft problemet och löst det? Eller måste jag börja kika på konkurrenters dualsim
     
  2. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    Många verkar vara nöjda med Moto X Play (Som finns som dubbel-sim), Och en mer budget inriktad modell är Huawei P8 Lite, kanske kan vara nåt att ha i åtanke om det inte löser sig med din Sony.
    Beklagar att jag inte kunde bistå med mer hjälp, lycka till!
     
  3. Honda

    Honda Ninja Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Yes it is a problem that many users are dealing with, sadly. The problem isn't only due to the software, but also hardware. Right now none users can do anything about it, not even the developers because in case of the software, it would need a developer need source from Sony, also hardware change, and unlocked bootlader.

    Because it is a problem doesn't mean everyone is having same issue. I recommend to return. :)
     
    iterva gillar detta.
  4. Spode

    Spode Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2012
    Inlägg:
    337
    Mottagna gillanden:
    94
    Telefon:
    Huawei P9 plus Dual-Sim

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P9 plus Dual-Sim
    Telefon 2:
    LG G4 Dual-Sim
    Platta:
    Nvidia Shield Tablet
    Jag använder Lumia 640XL LTE Dual-Sim och har inte haft några problem, rekommenderar den starkt. Det är dock inte android som du kör med.