Övrigt: Sonys support har hittat ett helt nytt lågvattenmärke!

Diskussion i 'Xperia Z2 - Allmänt' startad av Thyg0d, 26 jun 2014.

  1. Thyg0d

    Thyg0d Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    791
    Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra
    Under ett par veckor har jag mailat fram och tillbaka med Sony supporten om bl.a. bristen i 4k inspelningen.. Sammanlagt 3-4 mail från mig samtliga i god ton naturligtvis..

    Nu har dom lagt till min mailadress som spam. :mad::mad: Om man inte kan svara på en så enkel fråga som om det är ett tillverkningsfel eller inte att max kunna spela in 4 minuter 4k eller inte så kan man säga det istället för att ducka totalt..

    [qoute] This is the mail system at host csmtp2.one.com.

    I'm sorry to have to inform you that your message could not
    be delivered to one or more recipients. It's attached below.

    For further assistance, please send mail to postmaster.

    If you do so, please include this problem report. You can
    delete your own text from the attached returned message.

    The mail system

    <[email protected]>: host
    seldrele01.se.extranet.sonyericsson.com[192.16.134.97] said: 550 Rule
    imposed as (mailadress borttagen) is blacklisted on SORBS or SpamCop or
    cbl.abuseat.org. (in reply to RCPT TO command)[/qoute]
     
  2. Bobby

    Bobby Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2009
    Inlägg:
    565
    Mottagna gillanden:
    62
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max
    Tjena Thyg0d,

    Måste faktiskt få flika in här med min erfarenhet av Sony support.


    Jag skrev tidigare i en annan tråd denna veckan om mina problem med min Z2:a. Innan jag gick tillbaka till butiken (ThePhoneHouse) så tänkte jag att det skadar väl inte att slå en signal till Sony support som ändå hade öppet. Sagt och gjort, jag slog en signal och förklarade mina problem (som för övrigt är ganska välkända, samtalskvalité, glipan i högra hörnet mellan skärm/kant och död pixel mm).

    Killen i supporten svarade väldigt arrogant att det är inget han känner till och gav mig heller inga lösningar på problemen annat än att jag skulle avvakta. Han sa i princip att det här problemen du rabblar upp är unika och INGEN annan har haft samma problem. Nu kommer det mest chockerande: innan jag hann svara så tryckte han av!?!?

    Tog väldigt illa vid mig. Någon annan som varit med om liknande någonsin?
     
  3. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 682
    Mottagna gillanden:
    2 038

    MINA ENHETER

    Om du inte redan sett det: phonearena.com påstår att det är en temperaturspärr. Tiden varierar beroende på omgivningstemperatur och övriga tillverkare har samma problem men löst det med en hård tidsgräns istället för temperaturstyrt.
     
  4. Ferniss

    Ferniss Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2012
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Pratade precis med Sony support, killen jag pratade med var för det första otrevlig och det verkade som att han inte ville hjälpa till.
    När jag berättade om problemet, att magnetkontakten börjat glappa på min Z2a så frågar han: Den på långsidan?
    Han säger också att han aldrig tidigare hört någon med detta problem. Så antingen är dem som jobbar där inte insatta i vad dem jobbar med eller så har dem dålig återkoppling till alla på supporten vilka problem som uppstått med telefonerna.

    Hoppas dem tar åt sig av all kritik och förbättrar sig!
     
  5. jt_kian

    jt_kian Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2011
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    20
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 5
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    iPhone 13
    Platta:
    iPad 2017
    ROM:
    Stock
    Det låter inte riktigt klok. Är deras support ett skämt för om ett företag ska klara sig så måste man sätt kunden främst.
     
  6. Bobby

    Bobby Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2009
    Inlägg:
    565
    Mottagna gillanden:
    62
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max

    Har snackat med Sonys support på webben via chatt och personen där verkade lite mer kompetent och förstående. Så vi får väl hoppas att både du och jag stött på en praktikant eller liknande.
     
  7. Fredrik75

    Fredrik75 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2011
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    10
    Telefon:
    Samsung Note 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Note 9
    Bara för att få det sagt... De har inte spärrat dig, det är ones mail-servrar som (vanligt) blivit svartlistade på någon av de stora svartlistorna som de flesta använder(för att servrarna skickat ut spam).
    Din lösning för att slippa sånt är att gå ifrån one.... De är billiga av en anledning.


    Skickas från min iPad via Tapatalk
     
    Last edited: 29 jun 2014