Sonys support värdelös, någon annan som har dessa problem? (Film)

Diskussion i 'Xperia Z5 Compact - Allmänt' startad av ivanl, 26 jan 2016.

1. ivanl

ivanl Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Köpte en ny xperia z5 compact för några månader sedan.

Rätt tidigt så upptäckte jag dessa problem:

Tänkte att det kanske var mjukvarufel och avvaktade lite i hopp om att den första uppdateringen skulle lösa problemet, tyvärr så löste det ingenting.
    Återställde telefonen ett par gånger för att se om det skulle hjälpa, nope hjälpte inte det heller. Sökte på diverse forum överallt för att se om någon annan har dessa problem men har inte hittat någon.

Lämnade in telefonen för reparation (sony care, mobylife ljungby, skitföretag) för 10 dagar sedan, garanti. Fick tillbaka den igår med en beskrivning av att de uppdaterat mjukvaran och löst problemet, första uppstarten igår såg ut såhär:

Värt att notera är att jag skrev ner detaljerade instruktioner till mobylife om hur de skulle reproducera felet.

Dvs en sekund efter att jag startar telefonen så är felet kvar, grymt jobbat av mobylife.
    Ringer mobylife, de låtsas om ingenting och ber mig snacka med sony istället.

Ringer sony support, de tycker att det är tråkigt men hänvisar mig ändå att lämna in telefonen igen till sony care/mobylife, trots att jag klagar och påpekar att samma scenario troligtvis kommer att upprepas, snubben i supporten skiter i detta.
    Skickar även mail till sony, där den som svarar där tycker att det är tråkigt och ber mig testa köra telefonen i "safe mode", trots att den redan varit inne på reparation och det inte löst problemet och dessutom när telefonen är HELT återställd och inga nya appar whatsoever är installerade, och inga appuppdateringar gjorts, man suckar bara.

Jaja, skickade till slut idag in telefonen igen och vi får väl se hur det går denna gång.

Ville mest skriva av mig.
    Till er som har fungerande sony telefoner: grattis, jag hoppas att ni slipper problem med dom.

Till er som funderar på en ny telefon så kanske ni inte ska välja sony, framförallt på grund av deras totala ovilja att hjälpa sina kunder på ett vettigt sätt. Jag driver själv företag och skulle jag bete mig såhär mot mina kunder så skulle jag fan inte ha mycket jobb.

Albin N7 gillar detta.
  2. Nappandroid

Nappandroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    110

MINA ENHETER

Lider med dig! Själv har jag en Z3 Compact som jag efter bara en månad fick problem med och först ville inte Sony hjälpa mig heller. De skyllde på mig och sa att jag orsakat felet, vilket jag inte hade eftersom telefonen knappt hade använts ens. Dock stod jag på mig och krävde en ny telefon och efter mycket om och men hade jag till slut en ny enhet att hämta ;)
    Kort sagt, ryt ifrån ordentligt!
    Kan även nämna att jag aldrig haft något problem med den nya telefonen, så uppenbarligen har Sony tyvärr varierande kvalitet.