Övrigt: Sony´s support!

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av mrsavage, 18 jun 2012.

  1. mrsavage

    mrsavage Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2010
    Inlägg:
    285
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Drog för en vecka sedan iväg ett mail till sony´s support,ang strul som jag har fått med min Arc efter att ha uppdaterat den till ICS, men ungefär som jag misstänkte,, Tvärdött, inte en rekation!
    Kör dom strutsmetoden, eller skiter dom i konsumenterna bara?
    Någon som har lyckats med att få kontakt med dom??
     
  2. Kurt

    Kurt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    128
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM
    Vad tror du om att mejla dem igen eller ringa dem istället för att fråga här? Tror det skulle ge bättre svar.

    Vem som helst på supporten borde kunna kolla efter ditt ärende/mejl.

    Varför misstänkte du att det skulle bli som det blivit?

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
    Last edited: 18 jun 2012
    Herman8 gillar detta.
  3. mrsavage

    mrsavage Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2010
    Inlägg:
    285
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Har givetvis mailat dom igen. Flera ggr..
    Anledningen till att jag inte blev förvånad, är att jag försökte komma i kontakt med supporten för ett par år sedan, då tog det 2 månader, och en massa mailande innan jag fick svar på mina frågor.
    Men då var det försent, hade redan bytt märke då.
    Hade väl mest hoppats på att dom hade fått i ordning på supporten, men icke!
     
  4. Cubenga

    Cubenga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Ring istället, det funkar hur bra som helst och dom är duktiga. Jag har fått svar på allt jag velat ha svar på osv.

    Skickat från min LT26i
     
  5. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Ja, ring för sjutton gubbar. Support via mail hos de flesta bolag verkar inte fungera som man förväntar sig. Telefonsupporten däremot brukar fungera betydligt bättre.
     
  6. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Utgår från att dom resonerar på samma sätt som jag och alla kollegor gör på jobbet och alla andra ställen jag jobbat på oxå för den delen.
    De som mailar vill ha ett svar men det är inte speciellt bråttom medans de som ringer generellt har behov av snabbare svar.
    Alltså prioriterar man ner mailen och tar "när man hinner" mellan samtalen
     
  7. inact_0004

    inact_0004 Youth Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    21 feb 2012
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Tråkigt att höra att du inte fått svar ännu det ska jag se till att du får. Vad fick du för ticketnummer på auto-svaret?

    Annars kanske det är något som jag kan hjälpa dig med här?
     
    Zee och mrsavage gillar detta.
  8. mrsavage

    mrsavage Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2010
    Inlägg:
    285
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Ticketnr: ”93094157”
    Svårt att ringa när man jobbar!
     
  9. inact_0004

    inact_0004 Youth Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    21 feb 2012
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Så nu har du ett svar. :)
     
    mrsavage och Herman8 gillar detta.
  10. mrsavage

    mrsavage Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2010
    Inlägg:
    285
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Tack! :) Snyggt jobbat!
     
  11. Lintberg

    Lintberg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Läser en del mindre positiva saker i en del trådar och alltid tänkt att jag ska skriva något om mina egna upplevelser men har inte blivit av för att jag alltid tänker "jag gör det sen". Men nu är det ett "sen" läge.

    Har några gånger (två, tre tillfällen kanske) kontaktat Sony support via mejl och samtliga gånger har jag fått svar inom 48h.

    En liten fyi bara.

    Skickat under en tråkig kväll via Tapatalk 2