Sortera kamerabilder i mappar?

Diskussion i 'Applikationer' startad av Stefan85, 1 jun 2021.

  1. Stefan85

    Stefan85 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jag tar många bilder med min mobil, vill därför, när jag tagit en bild, få upp frågan/lista över mappar jag kan sortera in bilderna i.
    Familj, Hobby, Jobb o.s.v.

    Någon som vet ifall det finns en sådan App?

    MVH
     
  2. Kristy

    Kristy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2017
    Inlägg:
    393
    Mottagna gillanden:
    1 151

    MINA ENHETER

    Om du använder Google Foto kan du sortera i album. Du får inte upp frågan för varje bild utan får sortera i efterhand, men det är nog bara bra eftersom det (enligt min mening) skulle bli rätt störande om man skulle behöva hålla på och sortera mitt i ett händelseförlopp man håller på att fota. Varje bild kan dessutom ligga i flera album utan att det tar upp mer plats, så albumen är egentligen ett slags taggar.
     
  3. Stefan85

    Stefan85 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Nu fick jag ingen notis om att du skrev här.
    Tack!

    Men, Google Foto, är det indexering mot deras molntjänst? Eller är det sortering på mobilens SD kort?
     
  4. Kristy

    Kristy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2017
    Inlägg:
    393
    Mottagna gillanden:
    1 151

    MINA ENHETER

    Det är mot molntjänsten. När man laddat ned appen och loggat in laddas alla foton man tar med mobilen upp automatiskt för säkerhetskopiering och ligger på deras servrar.

    Nackdelen är att när man överskridit sina 15 GB gratislagring så får man betala för tjänsten, men någon form av säkerhetskopiering behöver man ju i vilket fall och då tycker jag att Google Foto är väl värt sitt pris med tanke på alla smarta funktioner. Dessutom riskerar man ju inte att glömma säkerhetskopiera som man kan göra annars. :)
     
    iterva gillar detta.
  5. Stefan85

    Stefan85 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Tack snäll för ditt svar.
    Är det online är det inte aktuellt för mig. Jag är bara intresserad av offline möjligheter.

    Tanken var att sortera bilderna i mappar på mobilen, sedan säkerhetskopiera på NASas och dator i hemmet.
     
  6. Kristy

    Kristy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2017
    Inlägg:
    393
    Mottagna gillanden:
    1 151

    MINA ENHETER

    Du kan ju i så fall skapa mappar och sortera i en filhanterare. Det finns en hel del olika att ladda ned till telefonen, exempelvis Solid Explorer. Även här får du dock sortera manuellt.