SoundPool fungera bara med breakpoint? :P

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av mrmozart, 25 sept 2010.

  1. mrmozart

    mrmozart Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2009
    Inlägg:
    279
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Testar en liten app på min Nexus One för att spela ljud. Har alltså telefonen uppsatt i debug med USB-kabel.

    För att spela ljudet (liten mp3-fil på sd-kortet) använder jag SoundPool för att kunna styra hastigheten på ljudet (setRate()).

    Om jag sätter en breakpoint på raden som kör play() och steppar fungerar ljudet perfekt. Om jag tar bort breakpointen spelas inte ljudet :P

    Någon som vet vad det beror på?
     
  2. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 448
    Mottagna gillanden:
    2 199

    MINA ENHETER

    Lär finnas oändligt många svar när du söker på det.
    Men i slutändan kan det helt enkelt vara att ljudet inte hinner laddas in när du kör utan breakpoints. Soundpool-laddning kan ibland ta lång tid. Finns lite lyssnare och workarounds för att fixa det. Enklast är att googla på det.