Tips: Spännande/nya Funktioner i JB! Posta här!

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Doqo, 9 feb 2013.

  1. inact_0022

    inact_0022 Guest

    Önskar allra mest att vi får en uppdatering som fixar problemet med bakgrundsbilder :)
     
  2. n_sandstrom

    n_sandstrom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2011
    Inlägg:
    430
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Jag tror dom fixar det rätt snart, med tanke på hur många som reagerar på det.

    Du får fixa till en bild i valfritt bildprogram, och sedan låta bli att byta tills det fixas :P
     
  3. TunnelbanevagN

    TunnelbanevagN Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+ 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+ 5G
    Platta:
    Apple iPad 9,7" 6th Gen
    Det går nu att ställa in så att alarmet ringer när man befinner sig på en viss plats.
    Jävligt häftig grej måste jag säga! Om det fungerar vet jag dock inte, men grymt tufft!
     
  4. jasifil

    jasifil Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2010
    Inlägg:
    698
    Mottagna gillanden:
    144
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra
    Precis. Med gamla Allshare var det inga problem för mig heller. På datorn, som i mitt fall står som mediaserver (när den är påslagen), kör jag Allshare medan tv:n som har Allshare Play ansluter utan problem och hittar alla utdelade mappar direkt. Det funkade även på samma sätt när jag från mobilen skulle ansluta till datorns Allshare. Då hade jag Allshare även i mobilen. Nu sedan appen bytts mot Allshare Play är det stört omöjligt att ansluta på samma sätt med mobilen mot datorns utdelade mappar. Konstigt eftersom tv:n och mobilen båda kör Allshare Play men det är bara tv:n som ansluter på det sätt som jag vill.
     
  5. Bo_B

    Bo_B Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2012
    Inlägg:
    494
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    När jag kommer dit så är "Lock screen options" utgråat så inget händer om man trycker där...
    Varför är det så???
    Skulle vilja ha kameran där.
     
  6. henrik_6

    henrik_6 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    498
    Mottagna gillanden:
    220

    MINA ENHETER

    Kanske inte fungerar om du har "face unblock" eller "pattern" som typ av upplåsning.

    Har du det, prova att ändra till swipe och se om det hjälper.
    Annars vet jag inte varför det är utgråat för dig
     
  7. Bo_B

    Bo_B Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2012
    Inlägg:
    494
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Min telefon låses upp med att man slår in en PIN-kod. Det blev så när jag kopplade upp min mail till min Exchange Server. Spelar sättet att låsa upp telefonen roll för ifall man skall kunna sätta shortcuts på låsskärmen???
     
  8. n_sandstrom

    n_sandstrom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2011
    Inlägg:
    430
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Ja. Vill du ha pinkod och interaktiv låsskärm får du kryssa i "With Swipe Lock", eller något sådant.

    Då får du en "vanlig" låsskärm, och sedan pinkoden när du sveper bort den.
     
  9. henrik_6

    henrik_6 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    498
    Mottagna gillanden:
    220

    MINA ENHETER

    Alternativet är att du installerar en extern exchange klient, t ex TouchDown.

    På det sättet behöver du endast slå PIN kod när du väl ska kolla mail. Dock fungerar push notifications ändå. Använt det ett par år nu då jag retar mig på att behöva slå PIN bara för att kolla ett SMS, kalendern eller ringa ett samtal..

    Sent from my Samsung SII
     
  10. Bo_B

    Bo_B Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2012
    Inlägg:
    494
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Ja, jag har varit extremt irriterad på detta att så snart telefonen satts i standby så måste man använda PIN-kod för att väcka den! Det gör att det tar eviga tider att få igång kameran till exempel eftersom jag måste pilla fram glasögonen först så jag ser knapparna...
    Allt detta började när jag kopplade upp email till den här Exchangeservern, på nåt sätt ändrade den på säkerhetsinställningarna på luren. :(
    Hur gjorde du för att ändra på detta (steg för steg)?
     
  11. henrik_6

    henrik_6 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    498
    Mottagna gillanden:
    220

    MINA ENHETER

    Alltså, ska du ha kvar Exchange direkt i telefonen så kommer du inte förbi att slå PIN koden.

    Vet inte om det finns kvar att använda "with swype lock" längre .

    Jag använder som sagt:
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.nitrodesk.honey.nitroid&feature=search_result

    Det är 30 dagars trial om du vill testa
     
  12. Bo_B

    Bo_B Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2012
    Inlägg:
    494
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Kanske skall jag skippa Exchange och köra POP3 eller MAPI i stället?
     
  13. dannyfs

    dannyfs Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2013
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hur exchange fungerar beror på vilka säkerhetsinställningar som är aktiverade på exchangeservern. Är den företagskopplad är det företagets IT avdelning som styr vilken typ av säkerhet som gäller på telefonen.
    De kan alltså bestämma att telefonen endast ska gå att låsas upp med hjälp av pinkod eller ha en annan säkerhetspolicy.
    Detta är något man får godkänna när man kopplar ihop telefonen med exchange.
    Sedan exakt hur de gör det vette fan.
    Både min och frugans S2:or är kopplade till jobbet och hennes går enbart att låsa upp med pinkod medans mitt företag tillåter att vi väljer vilken upplåsningsmetod som helst.