Problem: Spännande problem efter batteribyte

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av Phjodor, 1 feb 2014.

  1. Phjodor

    Phjodor Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2011
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Bytet igår batteri på min N4a, efter bytet så ville den inte starta och jag tänkte, f**k! Stoppade i laddaren och notification dioden lyste rött någon sekund och inget mer. Testade då att trycka volume down + power och kom in i bootloadern och kunde starta därifrån och allt startade fint. Stoppade i laddaren igen ikonen uppe till höger visar sig som om den får ström, men under batteri infon står det som laddar inte. När jag stänger av telefonen måste jag starta den genom volume down + power igen. Har nu låtit den ligga igång i 12 timmar utan laddare batteriprocenten har legat stadigt på runt 50% den går upp och ner lite som den känner för det. Hade hoppats på att den ska ladda ur men det verkar som det kommer ta ett tag. Har flashat om telefonen och lekt runt men inget verkar hjälpa för att den ska ta laddning. Råkade få av kabeln till gamla batteriet när jag höll på så kan inte testa det. Men vad tror ni, hårdvarufel på nya batteriet?
     
  2. KUMAz

    KUMAz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

  3. Phjodor

    Phjodor Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2011
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Bara för någon som kanske hittar hit i framtiden så löste sig problemet till slut. Verkar finnas många dåliga batterier i omlopp. Klagade på det första batteriet som gav ovanstående problem, fick pengarna tillbaka och köpte ett nytt från en annan leverantör. Det batteriet var helt dött och telefonen startade inte alls med det. Skickade tillbaka det och fick ett nytt som fungerar helt fint!
     
    Marooned gillar detta.