Fråga: Spara all data innan man beger sig till Android P Beta?

Diskussion i 'Google Pixel 2 / Pixel 2 XL' startad av Thrillofit, 3 jul 2018.

  1. Thrillofit

    Thrillofit Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2018
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    19
    Tjena mina vänner!

    Som vi vet så finns det Android P beta som jag har blivit ganska förtjust i. Såg att den var väldigt intressant och helt enkelt var sugen att köra på det däremot är jag lite rädd gällande all data här och där så vile fråga på här!

    Helt enkelt, Vad behöver jag göra för att spara all mina appar, kontakter, i princip allting när jag uppdaterar till Beta?

    Vill verkligen ha kvar allting ifall det händer något samt att jag behöver inte ominstallera saker här och där.

    Skulle uppskatta all hjälp :)
     
  2. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Om du uppdaterar till Beta behålls väl allt på telefonen? Är inte helt hundra men så var det med Oreo betan (så länge man går via Googles Beta program)

    Men om du däremot vill gå tillbaka (från P beta till O) kommer du förlora allt.
     
  3. Thrillofit

    Thrillofit Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2018
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    19
    Hur säker är du på att allt kommer att behållas om man då går vidare till Googles Beta program?

    Samt vad gör man ifall man vill göra en backup bara in-case något. Kan ju ske vad som helst liksom!
     
  4. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Ganska, men vill inte ansvara för något :).

    Försökte Googla mig fram till det men min Google-fu svarar bara på det jag redan visste - att du förlorar allt om du går tillbaka. Ville vara behjälplig fram tills dess någon som kan bekräfta det jag skrev dyker upp. Alternativt om din Google-fu svarar bättre.

    Citat från Google själva. Så antagligen är det ok men det kanske händer något fel under uppdateringen som tvingar dig till en factory reset. Du kan nog vara ganska lugn men backup är väl alltid bra att göra.
     
  5. Thrillofit

    Thrillofit Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2018
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    19

    Alright! Så frågan är nu, Hur gör man en fullständigt back-up :D ?
     
  6. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Mycket av det kan ske automatiskt. Jag har bara koll på Googles lösningar se här: Back up or restore data on your Pixel phone - Pixel Phone Help

    Det finns en uppsjö andra appar som gör liknande med sms osv. Nog relativt lätt att hitta en tråd om det om du önskar mer backups - inget jag själv använder längre så kan inte säga något om det.
     
  7. keyser

    keyser Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    2 966
    Mottagna gillanden:
    11 146
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    iPad Air (2019)
    Allt blir kvar om du joinar Beta-programmet.
    Om du däremot lämnar programmet innan den skarpa releasen så körs en fullständig återställning när förra versionen flashas in.
     
  8. Thrillofit

    Thrillofit Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2018
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    19
    Äsch! Vi kör direkt på detta. Hoppas helt enkelt att allt blir kvar då! :)


    Oh, ser ut som jag hade redan allting på så det är nog good to go!