Fråga: Spåra mitt IP?

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av strangelovee, 13 nov 2017.

  1. strangelovee

    strangelovee Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2011
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Hej,
    Har köpt en ny telefon men kommer att använda samma nummer och abonnemang. Min fråga är om det kommer gå att knyta min nya IP på telefonen till den gamla på något vis?
    Kopplar jag upp mig på samma WIFI så förstår jag att jag känns igen, men att logga in med mitt googlekonto på nya bör inte spela någon roll va?
    Handlar om att jag vill ha en "ny identitet" på bettingsidor.
    Inget olagligt, men möjligen lite gråzon...
    Hamnade tråden i rätt forum?

    /Strangelovee
     
  2. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Kör vpn?
     
  3. strangelovee

    strangelovee Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2011
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Vore en lösning, men tyvärr tillåter många spelsajter inte att man kopplar upp sig genom VPN
     
  4. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 407
    Mottagna gillanden:
    4 150
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    De flesta sidor använder inte IP allls för att spåra användare, utan det är kakor rakt av.. Ip nummer byts korvs och tvärs konstant samt delas kanske med tusen tals andra användare...

    Så länge du blockerar kakor eller att dom rensas efter anvädning... när du stänger ner sidan..

    Vissa sidor kan dock banna/svartlista vissa ip nummer vilket är ganska hjärndött (såvida det inte rör sig om att blockera vpn/tor användare specifikt)
     
  5. strangelovee

    strangelovee Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2011
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Tanken är att hjälpa farsan att spela genom bonuserbjudanden på bettingsidor, villkoren säger att det är max 1 bonus per IP/hushåll och ibland att inte är tillåtet att använda VPN.
    Så istället för att åka och lägga ett spel med hans telefon så vore det praktiskt att istället kunna lägga spelet på en ny telefon.
    Men så länge jag inte loggar in på mitt konto på bettingsidan och låter bli att använda WIFI så bör dessa två konton inte kunna kopplas ihop av bolagen va?
     
    jabbeboy gillar detta.
  6. jabbeboy

    jabbeboy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    1 464
    Mottagna gillanden:
    202
    Telefon:
    Xiaomi 13T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 13T
    Ditt hushåll har ett extern IP address som oftast är samma, det kan bli ett annat om routern startas om osv, men annars är det alltid en oavsett om du har flera enheter i nätverket. Kör du via 4g så kommer du troligtivs få olika varje gång du kopplar upp och ner dig. Så kör via 4g, annars kommer du ha samma IP oavsett om du loggar in via google.
     
    katho gillar detta.