Fråga: Spara till minneskort?

Diskussion i 'G4 - Allmänt' startad av mena, 9 jul 2015.

  1. mena

    mena Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2013
    Inlägg:
    532
    Mottagna gillanden:
    160

    MINA ENHETER

    Tänkte skaffa mig ett minneskort från Samsung PRO microSDXC Class 10 UHS-I 90/80MB/s 64 GB för 420kr från webhallen som ser ut att ha snabb skriv och läshastighet.

    Men hur gör jag för att spara mina kamera bilder och videos som jag tar med G4 på minneskortet. Och hur får jag Spotify att spara offline-låtar på minneskortet.

    Vad använder ni för minneskort?
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 706
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    To change if the camera stores pictures on the internal memory (ROM) or SD card, follow these steps:

    Change from internal to SD card
    1. From any Home screen, tap Apps.
    2. Tap Camera.
    3. Tap the Camera settings icon.
    4. Tap internal storage icon(pictured below) to change the storage from internal to SD card.
      [​IMG]
    Vad gäller Spotify påstår de att den automatiskt väljer SD-kortet vid nyinstallation om det sitter ett kort i telefonen: https://community.spotify.com/t5/Help-Android/spotify-doesn-t-save-to-sd-card/td-p/873535

    Detta fungerar dock endast vid en "ren nyinstallation" av Spotify. Har du kvar Spotify-mappen eller andra rester på telefonen verkar det inte gå. Du kan göra enligt instruktionerna nedan, så borde den välja SD-kortet (dvs om du haft Spotify installerat tidigare).

    Det är sådär lagom irriterande att Spotify inte bara har en inställning för ändamålet :mad:

     
    Last edited: 9 jul 2015
    Cippi, Cocacolisten och mena gillar detta.