Fråga: Spara vissa MMS-bilder till dedikerad mapp för senare synk?

Diskussion i 'Applikationer' startad av Mikael8.0, 9 apr 2018.

  1. Mikael8.0

    Mikael8.0 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2013
    Inlägg:
    613
    Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9
    Info:
    PIE
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 2019
    Info:
    4.4
    Övrigt:
    Piggelin & Zeunerts julmust
    Sökte här på Swedroids forum, kollade 17 trådar. Fick uppslagen Chomp, som inte fungerar så som jag vill, samt SaveMMS som inte längre är aktiv.
    Hittade även själv MMS megaTools som delvis gör det jag vill.
    Vad vill jag då?
    Jo, efter att (tillfälligt?) ha gett upp tanken på att kunna använda en riktigt bra tjänst/app för att hantera SMS/MMS via en dator tänkte jag mig någon slags kompromiss..
    En del MMS är arbetsrelaterade. För dessa, ja eller egentligen de bilder de innehåller, vill jag enkelt kunna spara bilderna i en dedikerad mapp som jag sedan kan låta synka till Drive. (gör så, synkar, med en del egna tagna bilder redan).
    Jag vill kunna hantera detta från en & samma app som jag använder för att skicka & ta emot SMS/MMS.
    Just nu använder jag "stock" till S4+. Där kan jag klicka på en bild, välja att spara, och så sparas den till galleriet vilket ju inte är en av mig dedikerad mapp. I princip skulle det räcka om jag kan styra/bestämma över EN enda mapp då jag nästan aldrig väljer att spara andra bilder skickade med MMS. Men alltså inte "galleriet". Helst klick, välja standard eller egen mapp, klart.

    MMS megaTools gör det jag vill med bilderna men den appen hanterar bara bilder, inte MMS/SMS i sig vilket då medför att jag "måste" använda två olika appar. (ujuj..) Dock bäst lösning hittills, även om den inte är helt gratis.

    Var inne på att hantera detta per automatik men då hamnar ju ändå alla bilder på samma ställe. Eller om appen är smart så måste jag lära den vilka kontakters MMS som ska hanteras på ett visst sätt.

    Ytterligare alternativ skulle vara: Klick på bild, välja spara/välja e-post. Klart. Och i det senare fallet en förutbestämd e-postadress (annars blir det ju som när man "Delar").

    Alla förslag emottages tacksamt!