SPB Shell 3D släppt

Diskussion i 'Applikationer' startad av babydroid, 30 mar 2011.

1. Jontez

Jontez Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Äh kostar ju som en lunch, håller på tankar ner och ska prova :)

Dirk Diggler gillar detta.
  2. Xcer

Xcer Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Får en att undra hur de lyckas få alla animationer att rulla på så j**** fint och mjukt medans mycket mindre grafiskt krävande launchers inte ens är i närheten va gäller snabbhet.

3. astor

astor Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Timescape V02 (arc) widgeten hittas inte

Övrigt så flyter det bra på en X10 med CM 6.1.3 V.05 FROYO 2.2

4. Mullvaden

Mullvaden Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Det startar inte ens för mig. Skärmen blir svart nåra sek o går sen tillbaka till standard launchern. Kör oxygen 2.0.1 på desire.

5. kungensbror

kungensbror Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Jag gjorde en fuling och laddade ner .apk-filen från nätet, tycker inte att de 15 minuter man får för att prova räcker... Ville prova launchern först, innan köp!

När jag startar launchern kommer det upp en text, som jag skarpt gillar:
    "Ditt köp av SPB Shell 3D har ej hittats på Android Market. Avinstallera SPB Shell 3D ock köp det." :D :D :D

6. Chippen

Chippen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag hade samma problem från början. Efter lite sökande på Internet hittade jag att man skulle ta över telefonen på Flight mode och bocka i rutan.

Efter det så kom vanliga black screen fram. Sedan efter ca 30 sec kommer texten "Loading Shell 3d".

Efter det funkade allt som det ska

Ps har även Desire med Oxygen

Last edited: 1 apr 2011
  7. Chippen

Chippen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Nu har jag pillat på denna launcher i snart 24h.
    Det finns väldigt genomtänkta saker med denna launcher och dess widgets.
    Men jag ser fler nackdelar än fördelar för min del.

När den startas upp första gången är första intrycket att den är snygg, riktigt snygg.
    Samtidigt som den är riktig snabb i alla funktioner.
    Men dom har då redan lagt fram X antal widgets på några skärmar.
    Så det man börjar med är att få plocka bort allt för att få skärmarna helt tom för att sedan lägga tillbaka allt som man själv vill.
    Det jag kommer då på är att endast Hem screem + Diverse screen går o placera widgets som man själv vill. Som tur är finns det oändligt många Diverse screen att lägga till.
    Den andra screensen: Tid, Väder, Bilder, Kalender har då Widgets som inte går o ta bort. Även de att dessa widgests tar upp all plats.
    Enda sättet för att få bort det är o ta bort screenen helt och hållet. Som tur är så är detta väldigt lätt och göra.

Men sen när jag börjar lägga fram egna widgets som jag vill ha ock ikoner som jag vill ha. Där kommer alla problemen.
    Alla widgets läggs med automatik så långt upp och till vänster av skärmen som det bara går. Du har ingen möjlighet att placera en widget längst ner utan o ha nått i mitten.
    Egna ikoner kunde man inte välja på över huvud taget.
    Launcher baren där nere har endast 4 custom knappar. För att mitten knappen är reserverad till Screen switch knappen.
    Alla appar som man startar tar 1sec längre o starta. Anledningen till det kunde jag inte hitta från början.
    Men när jag tittade närmare på det så hade SPB 2st saker som var igång. 1 tog ca 9 ram minne. medan den andra drog 80! ram (tycker det är helt värdelöst jämfört med andra launchers)
    Så jag bestämde mig för att stänga av den som tog så mycket minne. Detta var då under första timmen av testande. Sen enda fram tills nu. har den inte startas upp igen och launchern funkar precis som vanligt. Får mig o börja undra vad den var till för från första början...
    Men detta lörste i alla fall delayn med att starta olika appar.

Det medföljer ett fåtal widgets från SPB. Dessa är väl genomtänkta och fungerar utan problem. Men inte tillräckligt många för att göra mig nöjd.

Nu orkar jag inte skriva mer så jag sammanfattar det hela:

Fördelar:
    Snygg
    Snabb
    De Widgets som medföljer är väl genomtänkta och fungerar bra.

Nackdelar:
    Kan ej placera Widgets/Ikoner som man själv vill. (något jag irriterat mig väldigt mycket på)
    Få Widgets.
    Den verkar inte kunna synkas med Facebook. (För det som har sin kontakt lista synkad)
    Möjligheter till egna ikoner.
    Pris.
    Ett konstigt RAM krävande bakgrundsprogram som inte verkar ha nån viktigt funktion

Så för det som undrar ifall detta är värt de ca 100kr som SPB vill ha för det?
    Upp till er själv o bestämma. Vill ni ha en Snygg väl genomtänkt Launcher och kan offra ganska mycket på egen modifiering. Då är det ett tydligt Ja.

För mig kommer jag stanna kvar med denna några veckor. För att se om uppdateringar kommer. Även för att kunna testa den fullt ut.
    Men kommer säkert gå tillbaka till LP efter.

8. Mullvaden

Mullvaden Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Nu funkar den.

9. Xerfas

Xerfas Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold2

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold2
    Telefon 2:
    Apple iPhone 8+ 256GB
    Platta:
    Apple iPad Pro 256GB
    Den fungerar bra på min Samsung galaxy s, ska testa den ikväll på min galaxy tab. Flyter på väldigt bra i omgångar. Men lite då och då så hackar den till lite och kan frysa nån sekund för att sen bli snabb igen.
    Jag anser att den är värd sitt pris.

10. wemmer

wemmer Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Någon som testa på en legend??

11. Xerfas

Mottagna gillanden:
    31
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold2

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold2
    Telefon 2:
    Apple iPhone 8+ 256GB
    Platta:
    Apple iPad Pro 256GB
    Köp den, testa den, fungerar den inte bra så avinstallera den direkt. Du har 15 min på dig att testa om du vill ha tillbaka pengarna.

wemmer gillar detta.
  12. wemmer

wemmer Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok. Har hittat några varianter som inte funkar men det är ju beta/låne versioner från andra ställen. Ska kolla via market!

/Henrik

* Har testa nu... fy f*n va bra den är....

Last edited: 1 apr 2011
  13. Grytter

Grytter Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Stäng av din wifi

14. Shamejonas

Shamejonas Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tjenare! Jag har nu haft SPB shell 3D i ett dygn och fan jag är så fast och nöjd med den! Allt flyter på otroligt bra på min HTC Desire nu!
    99% laggfri om man inte håller på att installerar massa appar/program då kan den bli lite seg. Men det är förståeligt.

Jag har leedroid 2.3d i bakgrunden som bas och det funkar utmärkt!
    Kan verkligen rekommendera SPB shell 3D!

15. Avarell_Dalton

Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Såg att nån pratade om extra homescreens som "diverse". De går att döpa manuellt men som default är de inställda att döpas automatiskt. Testa att lägga bara spel på en home screen och se att namnet ändras till Spel.

Nu hoppas vi att att SPB tar tummen ur röven och gör även SPB Wallet till Android.

SPB forum: http://spbclub.com/forum/ där kan ni kanske få hjälp med de problem ni nämner.

16. Xerfas

Mottagna gillanden:
    31
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold2

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold2
    Telefon 2:
    Apple iPhone 8+ 256GB
    Platta:
    Apple iPad Pro 256GB
    Kan ju bara hoppas att Wallet släpps. Jag har iofs inte testat Wallet sen jag var med i beta test för version 2 och den var riktigt bra.

17. Eos95

Eos95 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Compact z5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Compact z5
    Platta:
    Nexus 7
    Info:
    (1gn)
    Övrigt:
    Microsoft surface 1,
    tror ni att den funkar på en samsung spica?

18. damagee

damagee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Nån annan än jag som har problem med långtryck på skärmarna. Ibland får jag hålla in riktigt länge eller så fungerar det inte alls. Har 3 home launchers installerade för tillfället, vet inte om det har med saken att göra...

19. Avarell_Dalton

Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Det finns en tråd om Wallet för android på forumet jag länkade till. SPB officials är med och kommenterar och skriver bl.a att när det diskuterades wallet till iphone fick dom väldigt stort intresse på forumet medan det varit mycket mindre intresse för android. Man tar tydligen med i besluten om ny mjukvara intresset som finns.

20. Zimmerman

Zimmerman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

För mig fungerar det felfritt. Jag har dock varit med om samma problem förut (i alla launchers) innan jag monterade skärmskydd. Anledningen till att det blev så för mig var att skärmen på DHD är extremt friktionsfri så det är grymt svårt att långtrycka utan att fingret glider en liten liten bit.

Men det är klart, om du inte upplever det i nån annan launcher så lär ju inte det vara problemet. Läste i ett annat forum om några som hade samma problem, prova googla SPB Shell 3D och läs igenom forumen och se om nån hittat en förklaring :)

En förklaring skulle kanske kunna vara om du bläddrar mellan skärmarna och den inte stannat till 100% när du börjar trycka? Alternativt om du råkar komma emot en annan del av skärmen samtidigt?