SPB Shell 3D släppt

Diskussion i 'Applikationer' startad av babydroid, 30 mar 2011.

1. haris13

haris13 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Funkar bra, nackdelen är att den ofta bara försvinner, t.ex. att hela launchern bara stängs av och mobilen går till default. För att fixa tillbaka den måste jag avinstallera och installera igen, riktigt tråkigt :(

2. uncoloured

uncoloured Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Aldrig haft det problemet lyckligtvis. En grej jag såg nu dock är att min Mail Inbox-shortcut (Androids inbyggda) inte uppdateras. Den visar samma antal olästa mail som när jag la till den..

3. ivarson

ivarson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Vill bara varna potentiella köpare att nuvarande versionen, 1.0.2 inte tycks fungera på Gingerbread, läs Oxygen@htc desire.

Har som tur var en titanium backup av 1.0.1 som inte har problem.
    har skickat loggfiler till spb som kollar på saken.

4. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Har denna någon bra agenda widget? Jag är helt beroende av min agenda i Launcher Pro men är lite sugen på denna launcher. Tyvärr så uppstod det en bugg under min "trial" så jag hann inte kolla!

5. MrGoose

MrGoose Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Det stämmer, är för att du inte betalat för programmet, SPB gör en synkning för att kolla äktheten, och hittar han inget bet så plockas den bort från launcherlistan. Enda sättet att frångå detta är att stänga av wifi och mobildata..! Men gör som jag och många andra, KÖP!!! Jag är väldigt nöjd!! :)

6. smacke

smacke Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

eller inte kryssa i aoutomatiskt att 3D shell är standard... går inte att klicka på Homeknappen, men kör man med bakåtpil så kommer man till hemskärmen iaf.. :)
    inget man gör i längden, men om man som jag bara ville testa mer än 15 minuter så funkar de fint.. :)

7. uncoloured

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

En sak som stör mig med denna jämfört med HTC Sense. Sense är betydligt "smidigare" eller känsligare när du ska byta mellan skärmarna. Det räcker med en snabb, kort "flick" för att den ska byta till nästa skärm. Shell 3D är betydligt "trögare" att byta skärm med, man behöver dra fingret mycket längre över skärmen så att säga...

8. MrGoose

MrGoose Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Där har du rätt! Jag upplever samma men olika launchers olika beteende... :P

9. PsychoCheF

PsychoCheF Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Till er som är tveksamma på köp, maila utvecklaren och be att de släpper en trail/lite version så man hinner testa en kostsam app.

[email protected]

10. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Det var faktiskt en stor anledning till att jag inte orkade testa vidare med den. Man måste dra så sjukt långt innan man byter skärm jämfört med allt annat jag testat.

11. uncoloured

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Jag tog mig faktiskt tid nu och mailade SPB :) Tog upp följande:
    1. Längre prövoperiod eller trial
    2. "Segt" när man försöker dra fram en ny skärm
    3. Tools-widget/folder behöver fler switchar (auto-sync och GPS)
    4. Möjlighet att stänga av automatisk flytt av existerande widgets/ikoner när man försöker lägga till nya. Samt möjlighet att lägga saker var som helst utan att fylla på uppifrån

12. monkie79

monkie79 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48

MINA ENHETER

Nån mer än jag som har sol på natten och måne på dagen på väderfönstret?

13. ivarson

ivarson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

fick nyss en special build på mailen från SPB som fungerar på Gingerbread rommar, så denna kommer väl ut på market snart antar jag.

14. Majk

Majk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Någon som får det att funka på HTC Legend? Funkar inte för mig. Skärmen blir svart och sen återgår till launchern. Använder launcher pro men har testat att avinstallera det men funkar inte i alla fall.

15. io53

io53 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Finns det något annat nytt i den förutom 2.3 fixet?

16. ZeD

ZeD Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Kört SPB shell på mig Desire laddad med CM7 och efter den första uppdateringen de gjorde här det fungerar fint.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

17. robnil

robnil Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus
    ROM:
    stock
    Platta:
    Note 10
    Platta 2:
    Nexus 7
    Ingen som upplever att den känns trött (SGS). Allt flyter på absolut men det blir ändå ett visst lagg som gör att den byttes mot LP för min del

18. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 239
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Jag gillar denna skarpt. Trodde jag var helt nöjd efter ha suttit pillat med LP i flera timmar för att sedan ramla över denna någon dag senare. Tveksam först pga priset men inte helt oväntat vart nyfikenheten för stark och jag var tvungen att köpa och testa.

Det var nu över en vecka sedan och jag sitter fortfarande kvar med den. Den har långt ifrån lika mycket inställnings möjligheter i jämförelse med LP t.ex. men trots det så tycker jag ändå att denna launcher får luren att kännas som något nytt och fräscht mer än vad jag kunde lyckas med i LP. Det märks att den här launchern är proffsigare utveckla på något sätt. Mer kvalitets känsla i den överlag trots sina begränsingar.

På min HTC Z flyter den på bra och upplever inte mer lagg än när jag körde LP vilket var lite förvånande. Enda gången den kan lagga till lite i swipes mellan skärmar är när jag messat i GO SMS Pro och sedan ska göra något direkt efter den appen stängts ner. Men det lilla lagget fanns även med LP. LP hade även ett litet lagg varje gång jag låste upp telefonen (trots memory settings high) men det tycks vara borta eller mindre med denna launcher.

Jag gillar som sagt denna och kommer att behålla den. Hoppas bara på lite mer inställningar i framtida uppdateringar. Inte upplevt någon bugg alls mer än att kalender widgeten inte visar evenemang som är ikryssat som "all day".

Sen är det ju lite konstigt egentligen att man klagar över 100kr (inklusive mig själv). Jag menar hur mycket kostar inte 100kr idag som man får mindre för pengarna för? Fan käkar man på donkan så går det ju åt typ 100kr för att bli mätt sen är man hungrig igen efter några timmar. 100kr är relativt billigt till vad man egentligen får. Köper man en måltid inte fasen får man hemskickat något om de uppdaterar måltiden med något gott. Vad kostade inte telefonen för den delen? Du får till synes en ny mobil för 100kr.

Last edited: 8 apr 2011
  19. mrpink

mrpink Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

skulle vilja testa denna en stund innan man köper... skumt att det inte finns någon trial..

20. ZeD

ZeD Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Köpte SPB shell och försöker verkligen gilla den (måste ju motivera mitt köp ;)) men det är något jag inte står ut med, kan inte riktigt säga vad. Launchern flyter på utan lagg och jag har inget problem med sättet den hanterar ikoner och widgets men på något sätt känns allt så fel.

Den går inte att modda, vilket jag egentligen som jag sa innan har några problem med men då måste den ha iOS lätthanterade elegans, vilket den inte har. På något sätt känns det ansträngande att slida till nästa skärm man måste dra lite för långt. De har en den widgets men allwarligt talat, varför en meninglös Flickr widget när de inte har de aningen mer använda twitter eller fb widget? och deras häftiga sms widget tar lite för länge att använda så den fungerar bara för att imponera på folk men de flesta blir inte speciellt imponerade.

Skulle aldrig säga att jag slängt mina pengar i sjön, för jag har ändå haft roligt längre tid med SPB Shell än vad en bio film varar och om ett par uppdateringar kanske jag får tänka om.