Specificera vilket ljud som ska ut via Bluetooth

Diskussion i 'Allmänt' startad av PatricF, 10 maj 2015.

  1. PatricF

    PatricF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2010
    Inlägg:
    883
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Tjenare!

    Jag köpte mig precis en Marshall Stanmore (Bluetooth högtalare) och tycker det verkar fungera lite halvdåligt med Bluetooth.
    Jag ansluter min Nexus 6 till den och öppnar Spotify och kör på utan några större bekymmer. Problemet är att det börjar lagga och ha sig helt plötsligt ibland, ljudet blir helt hackit och man blir helt tokig. Det känns som att det blir när den ska skicka notifierings-ljud och andra systemljud via Bluetooth så den inte "pallar" med, eller nästan som att man är för långt ifrån. Jag sitter dock 3 meter ifrån och det blir inte bättre ifall jag står framför högtalaren.
    Så egentligen vet jag inte vad som är fel men tänkte se ifall det på något vis får att tvinga så det endast är Spotify som går via Bluetooth och inget annat? Jag lyckas inte hitta någon info om det..
     
  2. keyser

    keyser Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    2 963
    Mottagna gillanden:
    10 984
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    iPad Air (2019)
    Om det inte skiljer sig från Nexus 5 - Gå in på inställningar för bluetooth, klicka på knappen till höger om din bt-enhet i listan, där kan du välja vilka ljud som ska gå till enheten.
     
  3. PatricF

    PatricF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2010
    Inlägg:
    883
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Jo det går ju välja "Media sound" men det är den enda som går att välja och det kommer ändå över ljud från notifieringar och tangentbordsljud osv..

    Är det någon annan som har en Marshall Stanmore kanske och kan testa? Det känns inte som att det ska behöva vara så här. Fungerar det inte felfritt med BT-audio så lämnar jag nog tillbaka den..

    Jag tycker dock att man borde kunna specificera att man Endast får ljud från en viss app eller liknande så man slipper få notifieringar osv. via högtalaren och slippa att musiken dämpar sig en någon sekund..
    Men det kanske är jag som är för kräsen.