Spectrafence elscooter, någon?

Diskussion i 'Elektriska fordon' startad av Zaaiiko, 17 mar 2019.

  1. Zaaiiko

    Zaaiiko Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2019
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    1
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 710
    Mottagna gillanden:
    44 703
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Noterade de att de angav Ah av någon anledning. Den har 280 Wh (36v x 7,8 Ah), så samma batterikapacitet som i M365.

    Konstruktionen ser lite märklig ut. Styrstången verkar förhållandevis smal och ihopfällningsmekanismen ser kanske inte helt pålitlig ut, men det är svårt att avgöra av bilderna som finns på sidan.

    Att styrstången inte är centrerad ser lite konstigt ut också, men det har kanske inte så stor betydelse. Det kan dock leda till att balansen blir lite sämre (även om själva styret förstås är bredare på ena sidan).
     
    Last edited: 17 mar 2019
  3. Zaaiiko

    Zaaiiko Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2019
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    1
    Jag förstår. Jag blev lite intresserad pga av att den har 350w motor, IP55, 10 Tum däck, Stort batteri och verkar gå rätt fort.

    Kan ni rekommendera den absolut mest prisvärda elscootern?
     
  4. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 710
    Mottagna gillanden:
    44 703
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ja, specifikationerna i övrigt var det inget fel på. Jag skulle dock inte köpa den utan att ha provåkt den först. Konstruktionen skiljer sig rätt mycket åt från de flesta andra sparkar.

    Mest prisvärd är nog M365 fortfarande. Kanske blir billigare när M365 Pro blir tillgänglig. Fördelen med M365 är att man göra väldigt mycket med den eftersom det finns en gigantisk community. Mycket enkelt att hitta billiga reservdelar också.
     
  5. Zaaiiko

    Zaaiiko Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2019
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    1
    Okej. Men du har inte sett eller hört något alls om den modellen sedan tidigare då? Från spectra alltså.

    Jo det är sant, det är ju väldigt lockande att M365 är så vanlig och att man kan göra så mycket med den. Har du en egen M365 och isåfall varför valde du den?
     
  6. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 710
    Mottagna gillanden:
    44 703
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jag hittar ingenting om den. Jag antar att den bygger på en kinesisk förlaga; ungefär som Netonnet har en "Andersson" som i princip är en M365-klon. Dök dock inte upp några resultat när jag bildgooglade på den heller.

    Det blev M365 då det inte fanns så mycket annat att välja på vid tillfället (snart två år sedan). Jag ångrar dock inte köpet även om den kräver en hel del handpåläggning då den har en så stor community, är flashbar osv. Sparken får jobbet gjort till ett bra pris, men visst hade man önskat sig något med tiotumshjul, bättre IP-klassning och räckvidd samt kvalitet.

    M365 Pro tror jag nog kommer erbjuda bäst pris i förhållande till prestanda när den kommer ut, speciellt om den blir flashbar, men den kommer säkert att dras med en del brister också eftersom de är relativt lika.

    Det går att byta ut hjulen på M365 mot tiotumhjul, så den bristen kan man fixa på egen hand om man vill och är lite händig (en i M365-tråden har redan gjort det), men sedan måste man flasha om mjukvaran om man vill att hastighet och distans skall visas korrekt. Är M365 pro inte flashbar blir den svår att modifiera.
     
  7. Zaaiiko

    Zaaiiko Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2019
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    1
    I see! Tack för hjälpen och rådet! :)
    Har ju en omärkt kinascooter just nu men fick snabbt smak på något mer kvalitativt :)
     
    bernard gillar detta.