Spekulationer om uppdateringar till HTC Hero

Diskussion i 'Hero' startad av kosmiq, 11 nov 2009.

  1. kosmiq

    kosmiq Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    647
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Diskussioner om uppdateringar från HTC här. Ska sammanfoga trådar i mån av tid...
     
    Last edited: 1 apr 2010
  2. fleischer444

    fleischer444 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2009
    Inlägg:
    257
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vad hände med 1.6? Hoppade HTC över den för att gå direkt till 2.0 eller har jag missat något? Man är ju rätt sugen på betal apps.
     
  3. smacke

    smacke Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 aug 2009
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    1.6 släpps väll bara inte i sverige om ja kopplat rätt... utan "vi" hoppar direkt till 2.0
     
  4. kosmiq

    kosmiq Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    647
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Precis. HTC nämnde att de skippar 1.6 till förmån för 2.0 istället. Senaste bilderna på nätet är dock från 2.1 så vi kanske får ett riktigt stort hopp till 2.1 istället! Kan bli hur bra som helst! :)
     
  5. ivarson

    ivarson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2009
    Inlägg:
    350
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

  6. sethakan

    sethakan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2009
    Inlägg:
    212
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    När?
     
  7. FOO

    FOO Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2009
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Droid Eris is getting an update to a newer version of Android early next year. Google Navigation support is coming your way ;) från htcs twitter.

    Innebär det att vi oxå kommer få vänta till efter nyår innan vår uppdatering kommer? Eller tror ni att det kommer en uppdatering till den "vanliga" hero innan?
     
  8. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jag tvivlar starkt på att HTC skulle hinna få ut en stabil rom innan nyår efter att ha testat det som läckt ut.

    Hursomhelst så läcker det nog säkert ut fler byggen från HTC så vi kan se vart det lutar....;)
     
  9. The

    The Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2009
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Personligen hade jag helre tagit lite småuppdateringar här och där istället för att få vänta i månader på att få en stor...
     
  10. Farmfield

    Farmfield Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2009
    Inlägg:
    1 002
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Eftersom dom bytt API mellan Android 1.x och Android 2.x så fungerar det inte riktigt så tyvärr... Men efter vad jag sett av Android 2.x så lär det bli stor skillnad och mycket kull lull-lull - såväl som att saker som bluetooth filetransfer kommer fungera...

    It'll be the shoit! :D
     
  11. dalailama

    dalailama Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2009
    Inlägg:
    194
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jo that will be the day...

    eller så kommer HTC gå ut med den glädjande nyheten att vi i februari får 3.x och att de skippar 2.x.. i slutet av januari så blir det 4.x i början av sommaren...

    trött på dem faktiskt. Det är väl bara att släppa uppdateringen. Om andra telefontillverkare klarar av att göra det så borde väl HTC..
     
  12. Farmfield

    Farmfield Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2009
    Inlägg:
    1 002
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Det är ju som sagt API't som skiljer mellan 1.x och 2.x som jag antar tar tid att anpassa till... Och som STORT Sense-fan så är andra tillverkares releaser rätt ointressanta, hittar ingen som ens kommer i närheten av Sense - dom flesta kör ju standardutseendet (och jag accepterar att smaken är som baken men min bak säger att standard ser ut som sk*t, hehe)...

    PS/ Lox skrev på twitter att det vi sett som 2.1 tydligen är 2.0.1 så har slutat skriva 2.1... /DS
     
  13. jedi

    jedi Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 jul 2009
    Inlägg:
    3 008
    Mottagna gillanden:
    533

    MINA ENHETER

    Postades för ungefär en timme sedan. :D
     
  14. Skywriter

    Skywriter Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2009
    Inlägg:
    2 433
    Mottagna gillanden:
    142

    MINA ENHETER

    Jag hoppas verkligen på att fördröjningarna beror på att dom inte vill släppa nån buggig version men jag börjar bli trött på att vänta. Jag älskar min Hjälte men fler och fler appar kräver 1.6+ så nu vill jag ha en uppdatering.
     
  15. Henka

    Henka Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 dec 2009
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu är jag fan less på att söka runt på de hära forumet. Nu ställer jag frågan..
    Vad är rom?? Jag blir som taggad när alla andra är taggade över de.. :S
     
  16. Kentomen

    Kentomen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2009
    Inlägg:
    650
    Mottagna gillanden:
    73

    MINA ENHETER

    Läste på någon sida:
    Det som slarvigt kallas ROM är egentligen en firmware som ligger i telefonens Read Only Memory (ROM).
    Det är i denna firmware som operativsystemet för din mobiltelefon ligger.
     
  17. Farmfield

    Farmfield Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2009
    Inlägg:
    1 002
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Ännu enklare svar (även om det egentligen inte är rätt) är att (i detta fallet menas) ROM = operativsystemet (Android + HTC Sense) eller ännu rättare (även om det inte är rätt då) sagt, versionen av operativsystemet.

    Så man kan helt enkelt ha rätt genom att ha fel ibland. ;D

    Hero har Android version 1.5 och HTC skall tydligen hoppa över uppdateringen till version 1.6 till förmån för Android 2.0 (eller kanske 2.1, om det ens finns något sånt) och som du kan läsa ovan så är många sura för att det tar tid och/eller för att dom vill använda applikationer som bara finns för 1.6 och högre.

    Den begränsade funktionaliteten med bluetooth är ytterligare en grej som skall tas tag i med version 2.0 och kommer man från en vanlig telefon förstår jag att folk blir sura att blåtand är så begränsat.

    Jag personligen ser fram mot uppdateringen till version 2 men jag ser hellre att dom gör den 'rätt' (stabil) och bättre (funktionsmässigt) än att dom bara jobbar på att få in nuvarande Sense-grejer i Android 2.0... Tror dock att många inte skulle hålla med mig utan vill ha uppdateringen nu, hehe...
     
    Last edited: 9 dec 2009
  18. falkinski

    falkinski Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    892
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Får vi tillgång till betalapps med 2.1 releasen?
     
  19. matokt

    matokt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2009
    Inlägg:
    454
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Kommer 2.0 och uppåt ha "vanliga" Bluetooth funktioner?
     
  20. Farmfield

    Farmfield Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2009
    Inlägg:
    1 002
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Tveksamt då detta förmodligen beror på nåt legalt - förmodligen handlar det om moms vilket man ju betalar på allt man köper i Sverige... Det kan komma imorrn, det kan ta ett år, beror på hur prioriterat Sverige är som marknad - förmodligen lågt prioriterat tyvärr...

    Du menar filöverföringar, uppkoppling för att surfa genom mobilen o.s.v..?

    Troligtvis, iaf filöverföring är klart om jag förstått det rätt. :D