Spekulationer om uppdateringar till HTC Hero

Diskussion i 'Hero' startad av kosmiq, 11 nov 2009.

1. mrgoffe

mrgoffe Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag fick samma svar jag med vart nog ett standard mess som Dennis skickar ut

Hej Fredrik, Den enda officiella informationen som släppts av HTC tidigare var att Android 2.1 uppgraderingen skulle kommer under April, detta har nu skjutits upp till I juni istället. Tyvär, har det varit väldigt mycket rykten mm angående just release datumet men som inte kommit från oss. Så det kan se ut som release datumet skjutits upp, dock har det nu för första gången gått från slutet på april till Juni. Vänliga hälsningar, Dennis M HTC

2. Farmfield

Farmfield Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Lösning: Hitta en app som du 'behöver' för jobbet men som bara fungerar på 1.6/2.1-ROM'ar... :D

Så går du till 'chefen' och får tillstånd att uppdatera den. Förklara det som att det är en enkel grej, att går att återställa den till original men att du 'ändå' ville fråga först, hehe... ;) :D

3. elwis4

elwis4 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hade ju vart fint, känns dock inte som de skulle funka.
    Det jag behöver för jobbets skull är väl bara mailen....
    allt annat är för personligt nöje

4. Norpan111

Norpan111 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    43

MINA ENHETER

Nu vill jag ha tillbaka min iphone ja bytte bort mot en hero :(

5. gripen

gripen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    One Plus 6
    Övrigt:
    Chromecast (Gen 1 & 3)
    Finns det ingen som ångrar sitt Desireköp nu när de hatar HTC och bara vill bli av med skiten för en billig penning? :D

6. johnny karlberg

johnny karlberg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

svar JA

7. moonroy

moonroy Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Det kanske är just därför som 2.1 till Hero hela tiden blir uppskjutet? Telefonen är lite för klen för att orka dra runt ordentligt. De vet inte riktigt hur de ska lösa det så de skjuter upp releasen hela tiden för att få ordning på det.

8. gripen

Mottagna gillanden:
    78
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    One Plus 6
    Övrigt:
    Chromecast (Gen 1 & 3)
    Kanon, du inser förstås att priset blir väsentligt lägre än det du betalade. Lite ska jag tjäna på att du blir av med en telefon från ett sånt skitföretag... ;)

9. gripen

Mottagna gillanden:
    78
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    One Plus 6
    Övrigt:
    Chromecast (Gen 1 & 3)
    Lite sanning tror jag det kan ligga i det, men jag tror inte att det är prestandaskäl, för de olika Custom-ROM:en visar ju att man mycket väl kan köra 2.1 på Heron och f ö kan man t o m säga att själva existensen av Legend visar det... ;)

Men det kan vara nån annan detalj som man inte kan ta på sitt ansvar att släppa ut i den officiella (batteritiden kanske) och isf skulle HTC faktiskt göra oss alla en tjänst genom att hålla den inne... Tja, spekulera kan man...

10. Farmfield

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Jag spekulerar i att ni två jobbar för HTC, hehe... 'En tjänst att dom håller inne med 2.1..?' WTF?

Jaja, men om nu 25% av alla amerikaner är konspirationsteoretiker så kan väl jag med få vara det... :P ;) o_O :cool:

11. gripen

Mottagna gillanden:
    78
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    One Plus 6
    Övrigt:
    Chromecast (Gen 1 & 3)
    Nja, gjorde jag det skulle jag ha tillgång till det nyaste ständigt. Då skulle jag ha en tjänste-Desire nu. En underbar tanke, men så är det inte ;)

Men det kan vara så att man känner att man inte vill släppa den än av tekniska skäl. Man har något problem som man vill komma till rätta med. Och tjänsten skulle då bestå i att man inte vill hasta ut den och få kritik för det istället då. Fast på det området lär det vara kört ändå ;)

12. mauswe

mauswe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Detta svar fick jag:

New Response
    Hej Emil! Tack för att du kontaktar HTC. Det besked jag fått från vårt huvudkontor i Taiwan är att Android 2.1 för Europeiska HTC Hero ska börja skickas ut i juni. Det börjar med en förberedande uppdatering som kommer att följas av den stora uppdateringen. Det kommer att ske Over The air. Vi rekommenderar att du gör det över WiFi. Vi har ingen information vad som förorsakar förseningen. Från den erfarenhet jag har av Android 2.1 i HTC Legend och Desire, så är det väl värt väntan. Med vänlig hälsning Bo P. HTC
    ************'

Jag ifrågasatte klart och tydligt hur troligt det är att den kommer i juni med tanke på att de skjuter upp uppdateringen.. Men fick ju inget svar på det.

Det han skriver på slutet kanske tyder på att den blir väldigt lik de telefonerna och det stödjer ju ryktet om att de håller inne på den för att sälja dessa telefoner... Men om 2.1 är klart, varför skickar dom inte ut den förberedande uppdateringen redan nu?

13. Benji

Benji Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

I JUNI????? DÅ SKULLE JU 2.2 KOMMA UT?

Muhahahaha, det här är ju roligt! nu får det bli custom ROM! palla vänta?

14. Farmfield

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Är det nu så att HTC skjuter upp uppdateringen för att kunna släppa 2.2 till Hero, hehe, då vette fan om inte jag skulle ta tillbaka lite hårda ord iaf... Men ser jag det som troligt? Näää... Tror jag att jag har en HTC-lur i juni? Näää...

15. boe

boe Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

HTC kanske väntar på Android 3.0

16. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Nja, 2.1 ska ju enligt alla uppgifter vara lättsammare än 1.5 & det ser ju jag på min frus Legend som inte har speciellt mycket bättre hårdvara än min Hero, den flyger fram i jämförelse med min & det är ju snabbheten i 2.1 vi vill åt... Vetefan vad det sitter i faktiskt men det är ju möjligt att det finns ett stort problem som dom har svårt att lösa?

I vilket fall som helst så hoppas jag att jag slipper de buggar som jag slåss med i min frus Legend & 2.1...

17. Hojte

Hojte Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Det är väl den enda anledningen som jag tror dom håller på uppdateringen för, att fixa till alla buggar så att man slipper släppa fix:er till en nyuppdaterad hero.
    Om det var den stängda betan för hero 2.1 som släpptes den första april så kan det mycket väl visat sig att det var ganska många buggar så att dom får hålla på den och fixa alla som dom hittat

18. Ziroo

Ziroo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Skiten kommer ju aldrig komma!

Jag blev less på att vänta så jag drog in https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=8860, bästa jag har gjort på länge! Lätt värt att dra in custom ROMar istället för att vänta på HTCs ROMar som förmodligen kommer vara segare och sämre än hemmakokade...

19. xterm

xterm Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Innebär inte 2.1 uppdateringen en prestandavinst? Det trodde jag...

20. zeelo

zeelo Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo det lär det göra.. annars finns det ingen störra anledning för dom att släppa den.
    Tror inte dom är så dumma att dom släpper en uppdatering som gör Heron ännu segare...