Spela in samtal på Arc?

Discussion in 'Xperia arc - Allmänt' started by agent00soul, Apr 4, 2011.

1. Pali

Pali Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

När jag skall lyssna av ett inspelat samtal använder jag mig av Es file Explorer och öppnar mappen AutoCallRecorder.
    Sedan är det bara att välja något av dom alternativa programmen som står att du kan lyssna med, jag brukar köra med öppna filen med Es file Explorer

2. gurgel

gurgel Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

ok, nu fick jag det att funka, problemet var att jag inte hade microphone alternativet i bockat, men jag hör motparten mycket lägre än mig själv i det inspelade samtalet, är det så för er med?

3. Pali

Pali Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Lite olika, har märkt att om motparten pratar med handsfree så blir deras ljud lite lägre/sämre en min egna röst.
    Men när dom pratar utan handsfree så tycker jag att ljudkvalitén och volymen är ungefär lika på båda parter

4. hell-man

hell-man Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag körde först med originalinställningarna, men hörde då bara mig själv. Då gick jag in i inställningarna och bockade ur microphone, men då kan jag i stället inte alls spela upp filen efter samtalet. Den blir påtagligt mindre, omkring 3 kB, jämfört med 25 kB med originalinställningen (ungefär lika långa samtal), och när jag klickar på filen så säger telefonen att den tyvärr inte kan spela upp videon (videon??). Några förslag på vad som kan vara kruxet?

Använder förövrigt AndExplorer för att kolla filerna. I och med att det kan spela upp (får dock inga förslag på alternativa uppspelningskällor) samtal när jag har microphone ibockat, så borde ju inte det vara problemet, men Es file Explorer kanske är värt att testa.

5. dryger

dryger Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hade samma upplevelse som hell-man. Hörde bara mig själv, bockade ur miken och fick istället små filer utan ljud, 3kb oavsett inspelningens längd. Att telefonen säger att den inte kan spela upp beror på att det inte finns något i filerna spela upp. Att den säger "videon" gör ingenting, det beror på att telefonens uppspelare gissar att det rör sig om en video.

Nej, AutoCallRecorder fungerar inte som annonserat med inspelning av både in- och utgående ljudström i full duplex på xperia arc. I varje fall inte på min arc med android version 2.3.3 nedladdat från Telenors OTA-uppdatering.

6. Pali

Pali Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Har fått det problemet en eller 2 gånger i början när jag provade dom olika inställningarna.
    Men rensade alla inspelade filerna/samtalen, startade om mobilen och sedan funkade upp spelningen som den skulle där.

7. hell-man

MINA ENHETER

För mig blir fortfarande alla filer 3 Kb, och går inte att spela upp. Himla kufiskt att det fungerar olika för olika personer, med likadana telefoner.

Kan fullversionen av programmet vara värt att testa? Rimligen inte - verkar ju bara handla om möjligheten att välja filformat - men man vet ju aldrig.

För vi talar alla om samma app? Finns ju AutoCasllRecorder (två versioner) och även Auto Call Recorder. Jafg har bara testat gratisversionen av den förstnämnda.

8. hell-man

MINA ENHETER

Inga nya hypoteser om detta? Eller några nya kandidater som kan fungera?