Spela in samtal?

Diskussion i 'Allmänt' startad av niklasp, 19 okt 2011.

  1. niklasp

    niklasp Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2010
    Inlägg:
    229
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej, har använt en android i snäppet över ett år nu, och varit nöjd.
    Hur som helst har min vackra SGS nu gått sönder, och det är dags att införskaffa sig något nytt - varför jag undrar om det finns någon android med vilken man kan spela in samtal?

    Då utan att använda helskumma högtalartelefonlösningar som 99% av apparna på market idag kräver. Jag menar alltså äkta, högkvalitativ inspelning! :cool:

    Sen struntar jag helt i om funktionen finns i stock, eller i en custom rom, så länge den fungerar bra.

    Är så trött på att få samtal från kunder som ställer miljontals önskemål över telefonen, och helt ignorerar när man helst vill ha detta över mail :(
     
  2. Davil

    Davil Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    2 500
    Mottagna gillanden:
    455
    Telefon:
    HTC U11+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HTC U11+
    ROM:
    Stock Root
    Jag är faktiskt förvånad över att det inte finns CallRecorder inbyggd i Android när detta har funnits i många år till SE och Nokias "dumbphones".

    Men för att svara på frågan så är svaret Ja det går.

    Du behöver root.
    Du behöver en kernel som har script - Two way recorder. Till HTC Desire har de största kända custom roms detta scriptet.
    Sedan köper du appen CallRecorder (Skvalex heter appens utvecklare). Denna fungerar klockrent och i perfekt ljudkvalitet.

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
     
  3. FlyBob

    FlyBob Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    1 374
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Nu när du säger det så är jag väldigt förvånad över att det inte finns. Det finns ju inga tekniska begränsningar utan det måste ha någon annan förklaring? Kanske är en apple ("du behöver inte spela in")?

    Att det kräver root kan jag förstå, ingen app skall ha möjlighet att spela in privata samtal för det finns många som gör ful-appar.... och sådan info är vääääldigt känslig.