Prövat mx player? https://market.android.com/search?q=mx+player&so=1&c=apps Jag har prövat den och den sväljer mer än de flesta andra jag sett. Specifikt för att den HW-acceleration för en del via en nerladdningsbar add-on.
MX Video Player (med codecpaketet avsett för Tegra 2) misslyckades med att spela alla fyra HD-klipp jag testar med. Den lirar Futurama med laggig video, inget ljud. Game of Thrones med extremt laggig video och inget ljud. Ugly Americans med mestadels bra flyt i videon men inget ljud och slutligen misslyckas den med att ens öppna Red Planet (xvid/720p).
pröva med denna : https://groups.google.com/forum/#!topic/mx-videoplayer/XvF5armK-CY nu fungerar MKV fast enbart 720P och med visst lagg i höga bitrates, men betydligt bättre.
Ett klart fall framåt, men fortfarande flimrigt och hackigt på de klippen jag testar. Dice Player är aningen bättre, men den klarar heller inte av det jag kastar på den. Inte ens uppklockad till 2x1.64GHz.
Kör du originalkernel MannyB? de rapporterar om strul med andra roms än original här : H/W for MKV now working on MX Player \o/ - xda-developers
Jag har kört både stock och richardtrips kernel, samma visa på båda. Jag har dock inte testat stock i kombination med senaste MX Player.
Kanske är det du ska? Den är långt ifrån perfekt men betydligt bättre, bottengränsen på de filmer jag testat (enbart 720P med bl.a DTS) är ca 15fps vilket förvisso inte är sebart men kan man få upp det i minst 22-23 fps så kanske man kan leva med vissa scener.
Jag skall definitivt testa vid tillfälle. Det är dock inte ok med 15-22 FPS heller för min del, så det är mest kuriosa... varför det är lite svårt att motivera sig att pilla med ny ROM och ny kernel för en femtioelfte gång. Antingen flyter videoklippen till 100% (som på datorn eller via en mediabox som Popcorn Hour) eller så kan jag inte se eländet.
Ett tips som dock kanske inte passar alla är att köra subsonic som mediaserver på datorn. Den transcodar till flash (går att få till annat också) "on the fly" och allt jag testat hittils fungerar bra. Läste att det kräver rätt hygglig dator, jag har en phenom 2 955 och den klarar det utan problem. Har även testat att köra över 3G, men det har inte gått så bra trots att jag ställer ner bitraten rejält.
Problemet är att man gärna vill kolla på plattan eller koppla in den "on the go" Json, och då är datorn långt borta
Skrev ju att det inte passar alla Men i teorin ska det ju funka över 3G, jag har haft lite problem med det trots runt 2.5Mbit via bredbandskollen och ställt ner bitrate till 500kbit. Buffring verkar inte fungera med standardinställningar, har inte hunnit kolla på det. Och ibland har man ju tillgång till wlan även hemifrån.
Testade alldeles nyss och det är ingen förbättring alls med standardkernel kontra min customkernel. Den senaste versionen av min customkernel har enligt changeloggen en x264-fix, vilken jag gissar fixade det där problemet som du talade om en bit upp. Alla 720p-klipp i high profile (3.1+) som jag testar uppvisar både en del stutter och allmänt låg bildfrekvens i vissa scener. Det flyter på ganska bra i 5-10 sekunder, ibland en halv minut till och med, sedan blir det stutter när bitraten peakar, vilket ibland även skapar artefakter. Sedan kan det efter några sekunder flyta på ok igen - åtminstone med 3.1-klipp. Med 4.1 och 5.1 är det hopplöst nästan konstant.