Spelens spel

Diskussion i 'Spelutveckling' startad av salle90, 4 jun 2017.

  1. salle90

    salle90 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2017
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej allihopa!

    Jag är en spelälskande business minded idéspruta med entreprenörs ådror och letar efter att antingen sätta ihop ett team eller hyra in spelutvecklare som konsult.

    Det handlar om ett "mobilspel" och om det är tekniskt möjligt ska det gå att spelas på Facebook.

    Spelet har lite likheter med andra spel som finns idag på marknaden men kommer sticka ut från mängden och "revolutionera" mobilspels branschen. Jag vet att efter detta spel kommer ut på marknaden så kommer flera spel ta efter vad som kommer innehålla i det här spelet.

    Ett så kallat enklare "beroende" spel som kan spelas i alla åldrar världen över. Du behöver inte ha något strategiskt tänkande eller liknande utan alla har lika stor chans att "vinna".

    Tanken är att spelet ska vara gratis och intäkterna kommer från reklam (inte jobbig reklam) och att du kan köpa i spelet som jag tror många kommer göra då man har större chans att vinna.

    Varför jag kontaktar er är för att det som hindrar mig från att göra det här spelet till verklighet är att jag inte har någon tidigare större teknisk bakgrund och känner inte rätt person/personer.

    Ni har förmodligen hört detta förr och med så här lite information är det inte konstigt att man tvivlar på vad jag skriver. Skulle ni få höra konceptet, vad spelet går ut på osv så vet jag att ni också skulle bli intresserad av att förverkliga detta.

    Det är en fråga om vad som är tekniskt möjligt också. Vad jag har som inte alla andra har är ett jäkla driv, i dag tror jag det kallas adhd men jag väljer det att kalla för kreativitet och överskottsenergi. Jag skiljer mig från mängden, och jag göra ingenting jag inte tror på. Jag har inte startat något företag ännu men det är någonting som kommer behöver göras i framtiden.

    Jag kan tänka mig att hyra in någon/några som konsulter men ser helst att vi samarbetar på ett sätt där vi bygger upp detta tillsammans och gör någonting stort, väldigt stort. Detta kommer höja taket, utan tvekan. Känner mig över ambitiös i texten men är det någonting jag kan garantera är att er tid inte går åt spillo.

    Om det låter det minsta intressant tycker jag ni borde höra på vad jag har att säga innan ni tackar nej eller inte svarar.

    Jag finns i Karlskoga, Örebro län. Skicka gärna ett PM eller ett mail till : [email protected] för kontakt och finns du i trakterna så bjuder jag mer än gärna på en lunch. Jag är inte omöjlig men ett nära och seriöst samarbete är någonting jag är ute efter. Det ska vara kul att skapa, varken stress eller press utan resan fram ska vara rolig.

    Tacksam för svar, ha de gott!

    Mvh André
     
  2. Ero

    Ero Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2011
    Inlägg:
    302
    Mottagna gillanden:
    48
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone XS

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone XS
    Info:
    Jobbtelefon
    "Du behöver inte ha något strategiskt tänkande eller liknande utan alla har lika stor chans att "vinna"."

    Det borde betyda att jag lika gärna kan förlora. Är detta något typ av slumpat spel eller ultra-klick-spam?

    "Tanken är att spelet ska vara gratis och intäkterna kommer från reklam (inte jobbig reklam) och att du kan köpa i spelet som jag tror många kommer göra då man har större chans att vinna."

    Reklam som inte är jobbig. Nåja. ;) Reklam drar sjukt lite pengar, du ska ha enorm kundbas för att få ut pengar som du och ditt team kan leva på.

    "Jag har inte startat något företag ännu men det är någonting som kommer behöver göras i framtiden."

    Det kan ju vara si sådär att jobba för en privatperson, hur är det tänkt att lösas? Lär finnas lite motstridigheter hos Skatteverket tänker jag om appen ska dra in storkovan.

    Vet inte hur det är att konsulta åt privatperson, har bara gjort åt företag. Tänker på kontrakt.... Vilket leder in på ekonomi. "Några" konsulter kostar ganska mycket. Finns budget?

    Nu kanske jag låter väldigt negativ. Men det är ju lite farhågor med "guld och gröna skogar"-inlägg.