[Speltips] Boulder Dash. The collection

Diskussion i 'Spel' startad av Dins, 11 nov 2011.

  1. Dins

    Dins Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2009
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Oneplus 7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 7
    Platta:
    Huawei media pad M5
    Nu finns det äntligen boulder dash för android! Firs Star software har släppt en version för android. Hur många timmar har jag inte slösat på det här spelet. :)

    [​IMG]

    Om man köper det nu kostar det 0.99$. För det får man 2005 Boulder dash M.E 2. Sen kan man köpa till 84,85, 86 caves (orginalen) och BD M.E. från 2003. Varje paket kostar ca 7kr.

    Boulder Dash Android Retro Trailer - YouTube

    [QR]https://market.android.com/details?id=net.instantcom.bdtc&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsIm5ldC5pbnN0YW50Y29tLmJkdGMiXQ..[/QR]
     
    Last edited: 11 nov 2011
  2. Number99

    Number99 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    197
    Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung S9
    Verkar intressant. Men synd att det inte finns nån demo så man kan få prova en bana eller två. Men vad säger du? Är det värt priset? Bara 7 pix, men ändå... :-)

    Sent from my Arc using Tapatalk
     
  3. Dins

    Dins Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2009
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Oneplus 7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 7
    Platta:
    Huawei media pad M5
    Jag har köpt alla paket. och om man som jag är inbiten Boulder Dash missbrukare så är det värt varenda krona. :) Det försvann åtskilliga timmar på Boulder dash på C64:an när det begav sig. Jag har spelat dom 11 första nivåerna på 1984 caves och spelkänslan och nivåerna är så nära man kan komma C64 varianten på en android telefon. Faktiskt så kan jag inte hitta någon skillnad i nivåerna på telefonen och dom som fanns på C64. Hade jag inte haft en android telefon hade jag köpt en bara för att kunna spela det här spelet. :D

    Allt i spelet fungerar och känns precis som man förväntar sig. Monstren uppför sig som dom ska, stenar faller precis som man förväntar sig. Det enda som är lite knöligt är om man vill göra något annat än att springa. Då måste man ta upp en meny och välja vad man vill göra.

    Sen tar det ett tag att vänja sig vid kontrollerna. Men det finns tre varianter av kontroller, d-pad, split (upp-ner i nedre vänstra hörnet av skärmen, och vänster-höger i nedre högra hörnet), eller touch (hela skärmen funkar som kontroll) så det är bara att välja den man trivs bäst med. jag trivs bäst med split.