Sonen ska få en surfplatta i julklapp & jag själv kör Apple. Därför ställer jag frågan här, och hoppas på bra hjälp: Har ni nå tips på spel för en 6-årig kille? Sjukt nice om någon kunde skriva en liten mini-lista.
Samtliga dumma mej och minions. Alfons Åberg Pettsson och findus. Får titta vad sonen spelar senare när jag slutat jobbet men dessa var de jag kom på nu.
Alla angry birds Bad piggies Bamse Lego bionicle Lego hero factory brain attack Star wars Chronicles (Yoda) Lego circus Duck tales Fåret Shawn (fleece) Lego food Star wars heroes Stadens hjältar (heroes of the city) Hocus pocus (Alfons Åberg) Incredible jack Lego invasion Radioapan Lego rapid rescue Star wars rebels Lego rebooted Robberybob2 Star wars microfighter Turtles ninja jump Lego star wars Lego ultra agents Uppfinningar 1 & 2 (pettson och findus) Star wars uprising Villa villekulla (Pippi ) Några fler [emoji6]
Tack, du är en ängel! När man själv är efterbliven när det kommer till utbud av appar till Android så kan man alltid lita på swedroid's forum och dess användare
Låt oss även fylla på med Broken Sword & Gabriel Knight. 2 spel som gör sig bra på platta/smartphone.
@Ascii; Du frågade efter speltips till iPhone för någon månad sen. Bastion är på rea i App Store, 10 kr istället för 50. Äger det på både dator och ps4, ett av mina favoritspel genom tiderna. Rekommenderar starkt.
Köpte Tomb Raider Go nu när det är rea för 10 kr, väldigt välgjord och underhållande. Den köpte jag även Hitman Sniper, den är också underhållande men lite enformig. Man får spela korta stöttar så det inte blir tjatigt. Även den är det rea på. Kan rekommendera båda om man vill ha kvalitet spel för en billig Peng.
Heroes of might and magic III är helt fantastiskt. Lirade de en hel del med en polare när vi va i fjällen efter backen. Bara skicka plattan fram och tillbaka (turbaserat). Finns fortfarande en del buggar men d e klart spelbart. Hoppas dem fortsätter utveckla det. Har länge själv fantiserat om att göra ett spel i samma anda för det e verkligen det perfekta spelet konceptuellt för framförallt tablets.
Jag spelar just nu en del Flockers från Team17. Det är i princip en touchvänlig Lemmingsklon där lemlarna blivit utbytta mot får