spica vs x8

Diskussion i 'Allmänt' startad av babydroid, 14 okt 2010.

1. babydroid

babydroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    286
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    lägger tråden här ist. känns som det är en mer allmän sak.

sambon köpte en x8 idag,. och jag är förvånad över hur bra den verkar vara.

testade AN3Dbenchmark på hennes och min. det flöt på fint som fan i hennes. inga hack eller någonting. medans min hackade sig fram. ungefär som en 90 åring på autoban. helt sjukt.

jag vet dock inte slutresultatet. hennes hängde sig dock i slutet av testet. sen skulle hon gå och duscha. jag orkade däremot inte ens titta klart. det gick SJUUUUKT segt på min spica. jag har rootat och flashat min och lagt in DVM ARM11 optimized om det skulle vara till någon hjälp.

angry birds flyter på lika fint som på iphone. på hennes mobil alltså. men hänger sig dock efter ett tag. vilket det gör på ett antal program.

sen detta med underklock-överklocka telefonen. jag har overclock widget. och kan bara ställa in på 133-266-400 eller 800 mhz. testat "use my frequencies" men kan fortfarande välja mellan dom 4 ovanstående alternativen.

så mina frågor som jag väldigt gärna vill ha svar på är alltså följande

1:Är det något fel på min spica, som går sjukt segt?

2:Varför hänger sig vissa program på sambons x8? är det på grund av att hon har 1.6 eller är det nått annat?

3:finns det någon annan underklock/överklock app som funkar bättre. skulle vilja ställa den på ungefär 500-600 mhz

oerhört tacksam för svar. vill ju helst inte vara avundsjuk på sambons mobil :P

2. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Grejen är den att x8 har MSM7227 platformen vilket innebär Adreno200 gpu, vilket är samma som sitter i tex. desire/N1. Därför är spelprestandan riktigt bra för att vara en såpass billig lur.

Nu har jag ingen spica, men setCPU är en väldigt trevlig överklocknings app som jag själv använder. Vet du om kerneln du använder ens har stöd för överklockning? Det är en förutsättning :)

3. babydroid

Mottagna gillanden:
    286
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    okej okej. ja det förklarar ju en del iaf.

jag antar att jag har en kernal som stödjer dette med tanke på att när jag underkloickar den till 400 mhz så står det i telefonens specs att den kör på 400 mhz. så jag antar det.
    men som jag fatta det så skall man kunna överklocka också. så att jag kan få över 800 mhz. har inte lycvkats med det heller.

jag har testat set cpu men den stöjer bara samsung galaxy vilket jag antar är i7500:an

för setcpu jävlas med mig hela tiden :P

4. Wrathian

Wrathian Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Spicans drivrutiner för GPU:n är tyvärr (nästan) helt värdelösa, och överklockning fungerar inte heller såvida man inte installerar en annan kernel. Underklockning fungerar dock, tyvärr är det näst hogsta steget 400 mHz, så det hjälper inte så mycket. Som tur är för oss som rootat är att en kille på samdroid.net håller på att skriva en ny drivrutin för GPU:n, du kan kolla här om du vill veta mer om det:
    http://code.google.com/p/gles6410/
    http://forum.samdroid.net/f55/3d-driver-spica-1224/

5. babydroid

Mottagna gillanden:
    286
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    okej. vad bra att dom håller på att fixa detta problem. för som sagt så är drivrutinerna rent sagt skitdåliga. jag får tacka för alla svar. får vänta på att dom släpper detta så får man koka en ny mod i köket :)