Splitscreen när jag castar

Diskussion i 'Frågor och support' startad av BATMANIAC, 2 jan 2018.

  1. BATMANIAC

    BATMANIAC Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2014
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Detta är mitt sista desperata försök.
    Jag har haft detta problem med mitt Google cast i X antal veckor. (Se bild) Alltså att det blir splitscreen vid uppspelning.
    Jag säger Google cast istället för Chromecast för jag castar nämligen inte via en HDMI-portal med hjälp av Google home, utan mitt "chromecast" är som inbyggt i min Smart-TV.

    Jag använder mig endast av mobilen (android) och aldrig dator när jag castar.
    VARFÖR blir det såhär?
    Jag har gått igenom alla inställningar som finns tillhands. Och de är väldigt få.
    Jag har installerat om, startat om, you name it.
    Vissa pratar om att "du kanske har ställt in på 3D-view?"
    "Du kanske har ändrat så det är spegelbild?"

    Dessa inställningar finns inte. Det går heller inte att googla en lösning. Det verkar finnas en näve som har liknande problem, men de har inte heller någon lösning.
    Google har ingen support annat än "här har du svaret på vära vanligaste frågor". Så där kastar dom en åt vargarna.

    Värt att nämna är att det blir inte splitscreen lika ofta som jag castar från appar som faktiskt stödjer chromecast. Problemet är som störst när jag castar direkt från en flik i webbläsaren.
    Detta problem har inte alltid varit utan har liksom börjat nu.

    HJÄLP MIG.
     

    Bifogade filer:

  2. strangelovee

    strangelovee Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2011
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Min nya Philips gör samma sak, körde nyligen en återställning och då funkade det som det skulle första gången jag castade, men nu har den hittat tillbaka till split screen.
    Min splittar även de flesta appar med inbyggt stöd, dock inte provat så mycket, utan kör oftar med chomecasten som sitter i
     
  3. BATMANIAC

    BATMANIAC Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2014
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Skönt att höra att jag inte är ensam åtminstone. Jag köpte denna i somras så känns absurt att den redan ska krångla. Allt annat funkar, men det är ju just castingen jag använder mig av 90% av tiden.
    Jag har inte vågat göra en återställning. Rädd att nån viktig inställning ska försvinna. Butiken sa att "vi har installerat och ställt in den som den ska vara", så därför vågar jag inte haha.
    Är det ens värt att gå till butiken och be dem om hjälp? Dom kan inte gö ett skit säkert...
     
  4. strangelovee

    strangelovee Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2011
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    i mitt fall är det ingen omöjlighet att det är någon inställning som ändrats då jag har småbarn hemma som tycker det är roligt att trycka på knappar... ska kolla det när jag får tid
     
  5. BATMANIAC

    BATMANIAC Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2014
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Philips support var förövrigt fenomenal.
    Eller inte.
    "Har du testat uppdatera tvn?"
    "Ja"
    "Jahapp då kan vi inte hjälpa dig"
     
    bjsu562 och hahadaoc gillar detta.
  6. choudhry

    choudhry Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Även jag stöter på detta problem titt som tätt när jag castar. Har inte hittat åt samband och ibland löser det sig om jag stoppar casten och startar den igen några gånger. Problemet uppstår i Plex och Youtube för mig (främst dem jag castar).

    Sitter också på en relativt ny Philips tv.

    Mäkta frustrerande och när man googlar så dyker det inte upp jättemycket trådar.
     
  7. mb-dape

    mb-dape Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2012
    Inlägg:
    257
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Hade samma problem med en Philips TV. Jag tror att jag har hittat en lösning, åtminstone tillfälligt.

    Stäng av automatisk uppdatering av appar i Google Play.

    Gå in på Hantera appar. Leta på appen som heter Inbyggd Chromecast. Välj avinstallera uppdateringar. På min TV bytte den då version från 1.29 tillbaka till 1.27.

    Nu verkar allt fungera så länge man inte uppdaterar appen Cast Receiver i Google Play.

    Det bör ju dock fixas i en framtida uppdatering kan man tycka.
     
    strangelovee och chraist gillar detta.
  8. sunemangs

    sunemangs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    613
    Mottagna gillanden:
    228

    MINA ENHETER

    Är det tvns inbyggda chromecast(om den nu har det) som används av de som har problem? Isf verkar det inte vara samma som vanliga chromecasten man sätter i en hdmi-port? Den uppdaterar ju sig själv då och då automatiskt.
    Trodde enheter med inbyggd chromecast var typ samma hårdvara och fungerade på samma sätt som den man satte i hdmi-porten.
    Skulle jag råkat ut för liknande problem skulle jag nog köpt en chromecast och stoppat in istället och kört på den. :)
     
  9. strangelovee

    strangelovee Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2011
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Ja, är någon inbyggd chromecast, har en vanligt i HDMI som jag kör på oftast, men styrkan med inbyggda tänkte jag skulle vara att man kan köra med nätverkskabel istället för WiFi till chromecasten
     
  10. malajo

    malajo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    1 698
    Mottagna gillanden:
    129

    MINA ENHETER

    Samma problem här med en Philips-tv

    Får testa lösningen ovan och se om det hjälper