Problem: Spontana avstängningar

Discussion in 'Galaxy S2 - Allmänt' started by miii, Jul 31, 2011.

1. DroidShout

DroidShout Adult Droid Medlem

Telefon:
    Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 9 Pro XL
    Detta har hänt mig också på senaste tiden (Tror att det var efter uppdateringen). Jag gjorde en factory reset, men detta hjälpte inte. Trodde att det berodde på någon app som jag installerat, men efter FC så installerade jag inte de appar som var misstänksamma men problemet kvarstår.

2. Chilaq

Chilaq Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Hmm... Har råkat ut för små konstigheter senaste veckan och krävde en omstart för att få det fixat.
    Kan handla om att menyknappen inte ville öppna menyn eller att batterianvändningstiden visade fel standby-tid.
    Har kollat igenom mina appar men inget verkade hänga upp sig.
    Misstänker att jag har upplevt en omstart också men är inte säker då den startar om så fort. Inget som stört mig men upprepas det kan en oro utvecklas.

Det här måste vara ett mjukvarufel som Samsung mot förmodan känner till. Någon som vet när 2.3.4 kommer ut officiellt?

EDIT: Måste även tillägga att webbläsaren (orginal) har krashat nån gång precis när första sidan ska laddas.
    Denna vecka, ta på trä, har mobilen rullat på felfritt som innan.

Last edited: Aug 2, 2011
  3. jocKing

jocKing Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Min Galaxy S2 blev helt galen i morse då jag började leka med telefonen. Den började starta om sig själv om och om igen. Säkert tjugo omstarter (minst) precis efter varandra, hann inte gå in i menyerna för att försöka ändra inställningar samt avinstallera diverse appar i och med de återkommande omstarterna. Skumt! Slutade med att jag fick göra en fabriksåterställning och sedan dess har det fungerat. Får se hur den reagerar då jag börjar lägga in ny launcher etc, just nu kör jag orginal eftersom jag inte hunnit fixa allting. Har någon annan haft liknande problem, har på känn att det kan ha att göra med någon app eller widget som ballat ur.

Mvh,
    Jocking

4. CeltaniC

CeltaniC Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

lånar denna tråden du den också handlar om samma ämne.

Min har sedan köpet ut av S2an stängt av sig själv 3 ggr. 1 gång med stock rom och 2 med Cognition. alla 3 gånger har jag haft stock smsapp igång med en smskonversation öppen när den utan förvarning, ljud eller pip eller skärmvisning visat att den är av utan släcker ner mobilen och skulle sen öppna till homescreen efter 20 sekunder och den är DEAD. så får helt enkelt starta upp den igen..

intressant och har ingen annan information om varför den gjort så. fler som upplevt detta?

5. Revoid

Revoid Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

hade samma fel med min telefon den startade om sig då o då. kunde funka 3 dagar i sträck för att sedan stänga av sig. ibland när jag använde den ibland bara när den låg där. skärmen svart och telefonen startar upp när jag trycker på mitten knappen. gjorde hard reset. nollställde telefonen körde alla upddateringar men ingenting hjälpte.

så jag lämnade in min telefon och dom bytte moderkortet på telefonen. sedan dess inga problem.

ps detta hände när telefonen var helt ny och ingen "ny" grej som dök up på senare tid.

6. hånka82

hånka82 Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Hade problem med min SG2:a i sommras efter ha ägt den i cirka 1 månad. Stängdes av i fickan titt som tätt. Var orolig at jag skulle få RMA den men jag löste det på följande vis. Tog ut batteriet, tog en skruvmejsel och repade till ytan på de små mässings blecken på batteriet. Sen dess har jag inte haft några problem med avstängningar. Glappkontakt helt enkelt, kan vara värt o testa.

7. darkshippo

darkshippo Professional Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    IPhone 16 Pro Max 256GB NT

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Telefon 2:
    IPhone SE 2020 64 GB
    Telefon 3:
    IPhone 7
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Platta 2:
    iPad 11 M1
    Fick hem den igår och den stängde av sig inatt. Kör allting på stock. Får hoppas att det inte gör det igen. Får då åker den på DOA en tur till.

8. Chichin

Chichin Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Hade min telefon på laddning över natten och då jag vaknade var telefonen avstängd, blev försenad till jobbet. försökte sedan starta telefonen säker femton gånger, kom olika långt varje gång men den loopade hela tiden tills jag ryckte ut batteriet, lät telefonen ligga en halvtimme och fick igång den sen, nu funkar den ta i trä dock återstår ett problem, den säger att det är fel på mitt 16g minneskort och vill formatera:-( Är det nån som vet nåt räddningsprogram för minisdkort?? Vill gärna försöka få tillbaka lite...

9. darkshippo

darkshippo Professional Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Telefon 2:
    IPhone SE 2020 64 GB
    Telefon 3:
    IPhone 7
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Platta 2:
    iPad 11 M1
    Det kan vara läge att försöka att köra med en usb-microsdläsare för att se vad som kan räddas. Det kan vara telefonen som inte gillar minneskortet.