Spotify- Är det värt?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Cire, 4 mar 2010.

1. Yoojimbo

Yoojimbo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Kan man köra spotify i datorn och mobilen samtidigt?
    dvs inloggad på "två" ställen samtidigt

2. Droid110

Droid110 Guest

Ja, upp till tre datorer/mobiler samtidigt. (Gäller offline mode)

3. Yoojimbo

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Online mode då?
    Undrar eftersom polaren har premium som han använder på datorn. Om man skulle kunna "låna" det :)

4. Susanna

Susanna Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Som jag fattar det går det inte, spotify säger ifrån och vill bara spela på ett ställe samtidigt. I så fall får ni lyssna efter scheman, han en timme och du en ;)

5. Yoojimbo

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Men i princip borde jag kunna använda hans konto en dag, ta ner all musik jag vill ha till mobilen och sen lyssna på det i offline mode?

6. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Ja.

Annars så finns iMusic som gratisalternativ.

7. noShame

noShame Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Personligen ser jag inte meningen med att på mobilen streama musik och slösa extra batteri och bandbredd samt stå ut med lagg som oundvikligt dyker upp.

Inte som att musiksmaken ändras under dagen och då kan man när man är hemma ladda kortet med en massa mp3or, inte så man hinner tröttna eller gå igenom alla låter om man laddar på med 2-3000 låter på minneskortet?

Spara batteri, bandbredd, pengar och slipper lagg mitt i låten!

8. SwedBear

SwedBear Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge
    Telefon 2:
    Samsung S6 Edge
    Telefon 3:
    iPhone 6s
    Platta:
    Nexus 9
    Platta 2:
    Nvidia Shield Tablet
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV. Samsung Gear S2 Sport.
    noShame: Vem har sagt att vi streamar musik? Jag har spellistor i Spotify som jag gör tillgänglig i offline-läge och min telefon synkar upp sig mot dessa varje gång jag komemrhem så jag alltid har uppdaterade spellistor. Så jag streamar inte från Spotify utan kör lokalt. Lagg? Inget här.

Jag tycker Spotify är underbart. På jobbet delar vi ett par listor och jag lägger bara till mer och mer musik jag inte lyssnat på tidigare till mina egna spellistor som sedan synkas in till mobilen. Visst, har man bara ett 30-tal låtar som man vill lyssna på så är det kanske inte värt men samtidigt så måste du väl ändå uppdatera listan så även om du kanske normalt inte har mer än ett 30-tal samtidigt så över en längre tid så bör det bli många fler och då är det trevligt att bara kunna plocka fram ny musik och lägga in.

9. Varazir

Varazir Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Info:
    Nova launcher
    Alla som har premium får typ 1 invite varje månad

10. Cire

Cire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Fan kom igen 99 kr för en student funkar ju också! Du får börja leta burkar på festser och sedan bli en riktig panta mera gubbe :innocent:

11. Hojte

Hojte Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

2 st per månad är det :) riktigt bra det ::)

12. JonCe

JonCe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag sa inte att jag tror på modellen, särskilt inte inom alla genrer. Jag sa bara att jag vill stödja ett företag som tänker nytt. Jag vill vara med och visa hur fel de stora bolagen har när de säger att med piratkopiering så försvinner betalningsviljan hos konsumenterna. Min tid är pengar, i ett mycket konkret avseende. Jag skulle kunna skriva mig blå om det här, men jag tror jag slutar nu.

13. jmoller

jmoller Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan inte annat än hålla med de flesta i tråden här!

Kör det varje dag när ja åker tåg till och från jobbet, mestadels offline, funkar klockrent. Sedan rullar det på datorn non-stop under dagen oxå!
    Det enda negativa, är såklart att många bra artister inte finns med. Man är ju ruskigt sugen på att ibland kanske lyssna på lite Pink Floyd :P

Har även invites om någon skulle behöva...

14. cnord

cnord Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Kan Spotify spara offline-musik på minneskortet? Annars bör väl app-minnet fyllas väl fort?

15. keyser

keyser Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13 169
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Platta:
    iPad Air M1 (2022)
    Offline-musiken sparas på minneskortet.

16. djjokke

djjokke Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    376
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Jag får väl slå ett slag för Grooveshark då.

Har kört det på datorn i ca 6 månader, köpte ett års VIP ($30 för ett år eller $3 per månad) för drygt en månad sedan och har kört det på mobilen lika länge.

Måste säga att Grooveshark passar mig perfekt. Musikutbudet är bra (jag har läst att det t.o.m är större än i Spotify, confirm någon?), det är enkelt och har bra funktioner. Jag gillar också att det är webbaserat, man behöver alltså inte ha något program. Perfekt när man vill köra sin spellista på festen ;)

Tyvärr så är mobilappen ganska ofärdig, men versionen som ligger ute nu är fortfarande i "sneak peak"-stadiet.

17. joelbitar

joelbitar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag håller med djjokkr, dock efterssom att grooveshark's mobilapp fortfarande e minst sagt knapphändig så kör jag på last.fm som jag tycker är bättre än spotify.

Det är ju en massa fördelar och nackdelar med alla tjänster.

Själv har jag slutat använda spotify i mobilen då jag tycker att klienten är trög och inte speciellt rolig att ha o göra med. Jag börjar också tröttna på spotifys utbud, blir lite trökigt tycker jag.

Grooveshark har jag provat en kort stund och där är mobilklienten helt enkelt för dålig för att använda en längre stund.

Last.fm däremot fungerar i stort sätt fläckfritt och allt är rosa med fluff i kanterna. Det enda negativa är att man inte kan lyssna offline på last.fm så till exempel om man åker tåg blir det ett jäkla mekk.

Allt beror ju på ens eget lyssningsmönster och vad man vill ha, mitt tips är o prova i en månad o köra lite olika tjänster paralellt, då märker man snabbt vilken man tycker bäst om.

Jag har idag betalkonton på alla tre tjänster, det är dock väldigt snart som Spotify ryker och även om jag använder last.fm mest så är jag väldigt sugen på att se hur grooveshark kommer att utvecklas och därför har jag inge problem med 25 kr i månaden i stöd :)

18. recman

recman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Håller inte med dig riktigt, att streama går jättebra, upplever väldigt väldigt sällan att det laggar, och då kör jag bara med "standard" 3G (350kbit/s). Batteriet kan man ladda, bandbredden...varför skulle jag spara på den (har fri datamängd om det var det du menade) och 99kr/månad för att slippa reklam när man lyssnar från datorn OCH kunna använda det i mobilen är rimligt tycker jag.

19. HimpoN

HimpoN Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14
    Telefon:
    Sony Xperia Z2 compact

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Xperia Z2 compact
    Telefon 2:
    Nexus 4
    Platta:
    Nexus 7 (2013)
    Jag gillar spotify som koncept och har kört free en del på datorn, även köpt day-pass vid festliga tillfällen.
    Skulle kunna tänka mig att betala för premium och använda det i mobilen, men när jag lyssnar på musik är det oftast med metoden "shufle all" och jag vill ha EN lösning för att spela ALL min musik. Utbudet är stort på spotify, men det krävs inte särskilt obskyr musiksmak för att man skall sakna ett par favoriter.
    Finns det någon metod för att spela egna mp3-or i spotify för android?
    Jag förväntar mig att svaret är "nej"...!?

20. alioooop

alioooop Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

en annan grej som är positivt jämfört med att ha musiken som vanligt på minneskortet är att vill man ha en låt som man inte har på mobile så är det bara att söka, lyssa eller bara lägga in den i din playlist och vips så kan du lyssna på den :D