Tips: Spotify + AVRCP i 4.3, Success!

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av jishi, 25 jul 2013.

  1. jishi

    jishi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    610
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Ville bara meddela att med 4.3 och den hackade versionen av spotify (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2081475) så funkar låttitel numera i mitt MW600 headset. (OBS! om du lägger in denna version så kommer den glömma bort dina nedladdade playlists tyvärr, eftersom du måste radera den installerade versionen)

    Mest ser jag fram emot att det ska fungera i bilen, ska testa det imorgon. Förhoppningsvis kommer även Spotify implementera officiellt stöd för detta i appen (fast de har ju inte gjort det på två år så man kanske inte ska vara för hoppfull), även om det har fungerat tidigare med bla samsung-telefoner och CM10 (gamla BlueZ-stacken).

    Tyvärr verkar mediaknapparna på headsetet ha lagt av helt sen 4.3. De har varit wonky sedan 4.2, och fungerat av och till, men nu är de stendöda. Om någon har något tips på vad som kan ha orsakat det tas det gärna emot. Eller om någon kan bekräfta att det funkar med deras headset, då kanske det är mitt headset som spökar.
     
  2. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Fungerar fint med officiella Spotify från Play med mitt Sony Smart Wireless Headset pro också. Inklusive media knapparna. :)
     
  3. jishi

    jishi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    610
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Du menar att AVRCP funkar med officiella klienten numera också? Hm, det kom ju som en nyhet. Då måste jag prova också.

    Ja, se på fan, det gör det ju. Konstigt att de så sent som den 16:e juli släppte en patchad version av Spotify för det här stödet då? Aja, mediaknapparna funkar ändå inte, antar att det är nåt muck med mitt headset då.

    EDIT: Well, efter en hårdreset av headsetet och omparning så verkar det funka igen. Tack för infon!
     
    Last edited: 25 jul 2013